WanFie Posted 25 april 2020 Report Share Posted 25 april 2020 On 3/20/2020 at 11:45 PM, Tubejack said: Dank je. Wat foto's Zo zien ze er bijna allemaal van binnen uit... Dit valt nog mee De meeste onderdelen zijn origineel maar nieuw. Natuurlijk wat eigen dingetjes Zoals zeer robuuste en goed klinkende nieuwe eind en stuurtransistoren. Uiteraard gematched "Echte luidspreker klemmen" De voeding is ook aangepast. Dit setje gaat met LS 3/5A spelen. Dan heb je m.i. wat power nodig. Tuner speelt ook al heel aardig er kwam alleen maar gekraak uit. Mijn broer had zo'n tuner in die tijd. Volgens mij stamt het uit 1970. Vandaar Leak 70. Mooi spul wanneer het nu nog leeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 april 2020 Report Share Posted 25 april 2020 (edited) 45 minutes ago, Hans van Liempd said: Mijn broer had zo'n tuner in die tijd. Volgens mij stamt het uit 1970. Vandaar Leak 70. Mooi spul wanneer het nu nog leeft. Het stamt uit begin .... halverwege de jaren 60. De naam Leak Stereo 70 is gekozen vanwege het uitgangsvermogen van 2x 35watt. Er is ook een Stereo 30+ die ....inderdaad 2x 15watt levert. Dat plusje staat voor: "verbeterde versie" Dat Stereofetic tunertje is heel erg bijzonder en zijn tijd eigenlijk vele decennia vóór. Oud forum lid Spido was een groot fan van het merk Leak. Het setje staat al een aantal weken proef te draaien in mijn werkplaats. Geen overbodige luxe, de afstemcondensator is verzilvert. Is bij alle exemplaren sterk gecorrodeerd en na het schoonmaken en conserveren duurt het even voordat e.e.a. weer stabiel werkt. Edited 25 april 2020 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 april 2020 Report Share Posted 25 april 2020 Ik kan me herinneren, dat stabiel blijven niet het sterkste punt van de Tuner was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 april 2020 Report Share Posted 25 april 2020 Just now, Hans van Liempd said: Ik kan me herinneren, dat stabiel blijven niet het sterkste punt van de Tuner was. Inderdaad Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 april 2020 Report Share Posted 25 april 2020 Vanwege ziekte en Corona geen verplichtingen en dus lekker veel tijd om te luisteren en ander PC- en audio-geknutsel. Vandaag uit oude onderdelen een PC streamer gebouwd. Ik had een grotere SSD in mijn laptop gebouwd. Met de oude kon ik een oud mediaPCtje weer levend maken. Met de Asus SPdif-kaart er in. Toch eens horen hoe dat klinkt. Maar helaas wel op een geschakelde voeding. Och.. toch mooi bezig geweest. Hier was ik gebleven op 15 maart. Het klinkt toch wel wat minder dan wat ik nu gewend ben, maar het technisch verschil is ook wel erg groot. Geen i2s, geen lineaire voedingen voor de PC en SSD, en nog geen geoptimaliseerd Windows. Eigenlijk staat hij nog wel in mijn rek, maar is sinds 15 maart niet meer aan gestaan. Wanneer ik zin heb ga ik nog eens kijken of ik het simpel wat beter kan krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 26 april 2020 Report Share Posted 26 april 2020 18 hours ago, Hans van Liempd said: Mijn filters zijn af fabriek ingegoten. Zand kan er dus niet meer bij. Stijfheid en vermijden van microfonie is volgens mij essentieel. Dat klopt, naar wat ik ervan ondervind nu.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 26 april 2020 Report Share Posted 26 april 2020 (edited) Hier (weer!) even niks audiofiele dag. Mijn voorversterker heeft zijn oude hobby weer terug gevonden. Namelijk het opblazen van de zekering. En de eerste die hij opblies was natuurlijk de net aangeschafte SR orange zekering. Er zit dus weer ergens sluiting in dat ding. Waar, weet ik niet. De vorige keer was het de trafo. Daar is 1,5 jaar geleden een nieuwe originele ingezet. Ik heb hem nu naar een bevriende doe het zelf’r gebracht. Die gaat eerst even zoeken of hij het probleem kan lokaliseren. Daarna......???? Ik ben benieuwd. Groet, Leobus Edited 26 april 2020 by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 april 2020 Report Share Posted 26 april 2020 (edited) Ik had nog een half afgebouwde stoetkit. Eindelijk tijd om m af te bouwen (maar nu even niet want sneed vanochthend het topje van mn wijsvinger af met een groenteschaaf....., deciliter bloed verloren schat ik. Haastige spoed, noeit goed). Alleen vraagje. 1 van de buizen (300B dinges) rammelt een beetje. Is ie stuk (10 jaar in het doosje gezeten)?? Edited 26 april 2020 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 april 2020 Report Share Posted 26 april 2020 Wat een rampspoed, kapotte voorversterker en vinger. Hier eigenlijk niks gebeurt. Zelfs niet toen ik achterop de Quad van m'n kleinzoon (bijna 5) mocht meerijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 april 2020 Report Share Posted 26 april 2020 Eindversterker. Ik kan er nog maar weinig over vinden helaas. Geen succes nummer geweest destijd Dit is het enige plaatje dat ik kon vinden Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 april 2020 Report Share Posted 26 april 2020 Ik doelde op de voorversterker van leobus. Die Rik Stoet kits waren toch behoorlijk populair. Rik Stoet bestaat overigens nog steeds. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 april 2020 Report Share Posted 26 april 2020 Aha. Ik weet dat de winkel nog bestaat (en de imprt). Heart audio denk ik niet. Ik fiets er wel eens langs in betere tijden (woon in Den Haag, dus ...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 april 2020 Report Share Posted 26 april 2020 5 hours ago, leobus said: Hier (weer!) even niks audiofiele dag. Mijn voorversterker heeft zijn oude hobby weer terug gevonden. Namelijk het opblazen van de zekering. En de eerste die hij opblies was natuurlijk de net aangeschafte SR orange zekering. Er zit dus weer ergens sluiting in dat ding. Waar, weet ik niet. De vorige keer was het de trafo. Daar is 1,5 jaar geleden een nieuwe originele ingezet. Ik heb hem nu naar een bevriende doe het zelf’r gebracht. Die gaat eerst even zoeken of hij het probleem kan lokaliseren. Daarna......???? Ik ben benieuwd. Groet, Leobus Is dat de Modwright?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 26 april 2020 Report Share Posted 26 april 2020 1 hour ago, Duck-Twacy said: Is dat de Modwright?? Ja, inderdaad. Als het weer de trafo is, gaan we kijken of er hier in Nederland een beter exemplaar gemaakt kan worden. Die er nu in zit (en zat) is nog een 220 volt exemplaar. Moeten we alleen uitzoeken wat voor secundaire spanningen er nodig zijn. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 april 2020 Report Share Posted 26 april 2020 Vandaag aan het rommelen geweest met phono-trappen en een Goldring 1006. Met buizen klinkt het erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 april 2020 Report Share Posted 26 april 2020 40 minutes ago, leobus said: Ja, inderdaad. Als het weer de trafo is, gaan we kijken of er hier in Nederland een beter exemplaar gemaakt kan worden. Die er nu in zit (en zat) is nog een 220 volt exemplaar. Moeten we alleen uitzoeken wat voor secundaire spanningen er nodig zijn. Groet, Leobus https://www.aeetransformers.com/nl/markten/audio-componenten.html ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 26 april 2020 Report Share Posted 26 april 2020 Bedankt voor de tip. Ziet er goed uit. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 april 2020 Report Share Posted 26 april 2020 Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar meen dat Triode Dick (van de Merwe) er wel content mee was Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 april 2020 Report Share Posted 27 april 2020 (edited) 17 hours ago, Tubejack said: Vandaag aan het rommelen geweest met phono-trappen en een Goldring 1006. Met buizen klinkt het erg goed. Ben je bezig met buizen phonotrappen Jack? Ik heb zelf een afspraak gemaakt met Hayendaudio om naar zijn buizen phonotrap te gaan luisteren. Ik heb namelijk een phonotrap nodig voor mijn TD 320. De Whest 20.0 staat bij mijn zoon. Ik ben trouwens wel eens met Onno bij hem op bedrijfsbezoek geweest en de man en zijn producten heb ik wel vertrouwen in. Maar ja ik moet hem nog beluisteren. Edited 27 april 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 april 2020 Report Share Posted 27 april 2020 (edited) 1 hour ago, carl said: Ben je bezig met buizen phonotrappen Jack? Een jaar of 10 Carl. De gemodificeerd vdV die ik nu gebruik, is wel aardig. Goed genoeg voor de budget cartridges die ik gebruikt. Edited 27 april 2020 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 april 2020 Report Share Posted 27 april 2020 (edited) Dat je zeer deskundig bent met buizen wist ik wel Jack. Dat je ook een buizen phonotrap had weer niet. Ook Cock is van een buizen phono buizen heel gecharmeerd. Hij zei dat een buizen phono ook niet duur hoefde te zijn. Kijk maar eens bij Hayendaudio in Venray. Bovendien bij mij in de buurt. Edited 27 april 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 april 2020 Report Share Posted 27 april 2020 43 minutes ago, carl said: Dat je zeer deskundig bent met buizen wist ik wel Jack. Dat je ook een buizen phonotrap had weer niet. Ook Cock is van een buizen phono buizen heel gecharmeerd. Hij zei dat een buizen phono ook niet duur hoefde te zijn. Kijk maar eens bij Hayendaudio in Venray. Bovendien bij mij in de buurt. €795 is Inderdaad niet duur https://www.hayendaudio.nl/nl/merken/artephonos/voorversterkers. Met een 12AX7 of ECC83 zoals die in Europa bekent is, kun je een mooie phono trap maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 april 2020 Report Share Posted 27 april 2020 (edited) Zijn voorbeeld is kennelijk een Ensemble phonotrap die zeer goed door Stereophile gereviewd is. Past wel mooi naast de Pass Kloon. Edited 27 april 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 april 2020 Report Share Posted 27 april 2020 3 hours ago, carl said: Zijn voorbeeld is kennelijk een Ensemble phonotrap die zeer goed door Stereophile gereviewd is. Past wel mooi naast de Pass Kloon. Deze? https://www.stereophile.com/phonopreamps/406ensemble/index.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 april 2020 Report Share Posted 28 april 2020 (edited) Volgens mij hebben ze er maar twee gemaakt Jack en dit is de meest recente. Ik vraag het nog wel precies na als ik er langs ga. De phonotrap wordt kennelijk op maat voor je gemaakt en je kan ook wensen aangeven. Ik ga toch eens vragen of een mono knop tot de mogelijkheden hoort. En natuurlijk wil ik eerst horen hoe die klinkt. In principe is het een leuke aanvulling op mijn set. Ik weet niet wat ik met audio heb. Gewoon verslaafd zeg maar Edited 28 april 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts