Jump to content

Kenwood KD 500/Jelco

carl
 Share

Recommended Posts

28 minutes ago, Hans van Liempd said:

Je bent dan in ieder geval de problemen door het lopen kwijt.

Carl's probleem is dat de Kenwood combinatie, zoals voorspeld, erg goed is en dat dat akelig in de buurt komt van de Oracle ondanks het forse verschil in aanschaffing en dus moet er "iets" gebeuren. ;) Oplossing is simpel, Oracle op marktplaats, eventueel het element overzetten (als het harmonieert) en je audiofiele verlies pakken ;) C'est la vie.

Dat kan wel, voor een dubbeltje. Zo heb ik een vrijkaartje over voor het kerstconcert in De Doelen, vanavond. Eerste rang natuurlijk. Wel live muziek, dus oppassen voor de opgedane idealen.

2 hours ago, Pjotr said:

Ding is prima opgehangen, alleen je had de dempertjes in de veren moeten laten zitten. Het was destijds aufiofiele mode om die er uit te halen met dat gedans tot gevolg. Klinkt beter zei men. Not......!

Nee hoor. De eerste waren vrijwel ongedempt. Ik heb er nooit iets uit geschroefd.

On 22-12-2017 at 12:10 PM, Seed7 said:

Carl's probleem is dat de Kenwood combinatie, zoals voorspeld, erg goed is en dat dat akelig in de buurt komt van de Oracle ondanks het forse verschil in aanschaffing en dus moet er "iets" gebeuren. ;) Oplossing is simpel, Oracle op marktplaats, eventueel het element overzetten (als het harmonieert) en je audiofiele verlies pakken ;) C'est la vie.

Nee Seed, ik heb verschillende dingen gedaan om de Oracle minder schokgevoelig te maken maar dat leidt toch tot vermindering van het geluid. Die Oracle doe ik verder nooit meer weg: fantastisch ding en oh zo mooi.

Edited by carl

Vandaag de Vibrapods uitvoerig uitgeprobeerd. Geluidsmatig was het verschil met en zonder duidelijk waarneembaar, maar toch niet helemaal mijn smaak:het geluid was  net iets te donker klinkend en dan komt bij mij althans het geluidsbeeld (stemmen) ook lager/te laag te liggen. Toch maar weer de SSC geplaatst, maar deze keer niet in samenhang met de spikes gebruikt zoals eerder. Dit lijkt geluidsmatig toch wel een ideaal compromis: het hele geluidsbeeld komt weldadig omhoog (veel beter geluidsbeeld) met daarbij warmte zonder scherpte te verliezen wanneer dat nodig is. Kortom het geluid lijkt nu maximaal in balans en ik blijf er dus maar even af. Toch wel grappig hoe dat allemaal werkt: en een subchasis lijkt toch wel erg gevoelig voor waar je het op zet.

Ik ga binnenkort de Vibrapods toch maar eens even uitproberen onder mijn Thorens  160.1 daar zou het eens goed kunnen uitpakken want ik mis er warmte.

Edited by carl

52 minutes ago, carl said:

Ik ga binnenkort de Vibrapods toch maar eens even uitproberen onder mijn Thorens  160.1 daar zou het eens goed kunnen uitpakken want ik mis er warmte.

Ik ben heel benieuwd, ik denk niet dat het er beter van wordt. Die Thorens heeft nl ook een subchassis. Maar ik wacht je bericht af.