Groovy Posted 22 juli 2019 Report Share Posted 22 juli 2019 Zeker Jack het ding weegt 25kilo. Nu ga ik het terras op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 23 juli 2019 Report Share Posted 23 juli 2019 Vandaag de Emt 938 aan het werk gezet. Hij klinkt erg goed,met de nodige dynamiek zelfs met het Philips gp412 element. Met de Luxman l507s vv op de Yamaha M2 klinkt het nog krachtiger en het laag iets dieper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 juli 2019 Report Share Posted 23 juli 2019 2 hours ago, Groovy said: Vandaag de Emt 938 aan het werk gezet. Hij klinkt erg goed,met de nodige dynamiek zelfs met het Philips gp412 element. Met de Luxman l507s vv op de Yamaha M2 klinkt het nog krachtiger en het laag iets dieper. Oppassen nu dat je er niet in valt... Maar mooi dat het goed uitpakt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 juli 2019 Report Share Posted 24 juli 2019 Valkuilen. De discussie over verschillen tussen versterkers is allang geweest . Ik had die ervaring jaren geleden ook al met de Yammie p2200. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 juli 2019 Report Share Posted 24 juli 2019 Wat een pokkenhitte, gelukkig zit ik nu in een airco trein. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 juli 2019 Report Share Posted 24 juli 2019 Niet meer uitstappen dan, Carl. Morgen wordt het nog een graadje erger, maar dan zit ik lekker lang in een bus van Beuk. Die zijn hopelijk (zal toch wel?) ook gekoeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 juli 2019 Report Share Posted 24 juli 2019 Net onze kleindochter afgekoeld in bad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 juli 2019 Report Share Posted 24 juli 2019 Ik heb vandaag wél een echte audiofiele dag gehad. Ik ben n.l. bij Cock op bezoek geweest. In de auto airco en in de flat van Cock ook, dus prima te doen. Alleen bij het luisteren naar muziek ging de airco uit en werd het warmer. De meesten hier kennende spraakwaterval van Cock wel, wat een boel informatie en kennis. Niet te geloven. Over van alles gaat het dan, muziek apparatuur, energie, Arnold enz... Eerst hebben we naar de CD speler geluisterd. Eigenlijk nóg beter dan wat ik me kan herinneren. Enorme dynamieksprongen en een realistische weergave. Natuurlijk alsof je er live bij bent. Volgens Cock zou ik geen verschil in plaatsing moeten horen wanneer in van plaats veranderde, of precies in het midden zat. Toch merkte ik wel een verschil. Minder dan hier thuis, maar wel aanwezig. Het midden was dus voor mij de beste plaats. Dan klinkt het ook heel ruimtelijk met een mooi geplaatst stereobeeld. Met de draaitafel klonk het voor mij wél anders. Minder indrukwekkend dan met de CD speler, maar ook het laag minder krachtig en stemmen een stuk verder naar achter geplaatst. Dit kan natuurlijk ook aan de gekozen muziek liggen, maar met verschillende stukken bleef dat voor mij hetzelfde. Voor mij dus een duidelijke voorkeur voor de CD speler omdat ik daarin meer realisme hoorde. Dan natuurlijk nog wat foto's van de kabelfabricage en trafo's gezien. Wat een monnikenwerk. Ook werden de modificaties aan de Harmonizers nog eens uitgelegd. Eigenlijk blijft daar niks meer van over dan de behuizing en het bandje. Het was mijn bedoeling om Cock niet langer te belasten met mijn bezoek dan maximaal een paar uurtjes. Uiteindelijk is het van 10:00 - 15:30 uur geworden. 5:30 uur dus. En eigenlijk nog niet klaar met bijpraten. Een leuke dag dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 juli 2019 Report Share Posted 24 juli 2019 Je vergeet de koffie met de koek Altijd leuk daar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 juli 2019 Author Report Share Posted 24 juli 2019 Ondanks de hitte, heerlijk aan het bouwen. Bij 2 tuners de analoge uitgang vervangen door buizen. Tot een uur of 13:00 is het net vol te houden in mijn werkplaats. Begin gewoon om 7:00. Verder maak ik me niet zo druk, gewoon lekker muziek luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 24 juli 2019 Report Share Posted 24 juli 2019 Ik moet het verslag van de maandag nog maken, toen ik daar was, dus net een dag vóór Hans. Maar het verslag volgt zeker. Binnenkort in dit theater Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 juli 2019 Report Share Posted 24 juli 2019 Jullie zijn de echte fanafielen met dit weer René. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 juli 2019 Author Report Share Posted 25 juli 2019 7 hours ago, carl said: Jullie zijn de echte fanafielen met dit weer René. Het is in de woonkamer nét vol te houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 juli 2019 Report Share Posted 25 juli 2019 In bed ook als je moe bent tenminste Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 25 juli 2019 Report Share Posted 25 juli 2019 Bij Cock was het heel goed te doen, met die airco tussen het luisteren door. Hier thuis 's morgens ook nog wel, maar daarna moet je niet teveel meer gaan doen, want dan loopt de temperatuur al snel op Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 juli 2019 Report Share Posted 25 juli 2019 Prima dagje om gekoeld af te reizen naar Albion. En daar is het vast ook wat koeler. In de bus alvast wat voorproefjes van Berlioz' La damnation de Faust gehad. Thuis al beluisterd, klinkt uiteraard beter. Nòg beterder, zoals bij Cock, dat hoeft voor mij niet. Je kunt maar tevreden zijn, toch? Rust roest, maar deze niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 juli 2019 Author Report Share Posted 25 juli 2019 6 hours ago, carl said: In bed ook als je moe bent tenminste Daar is het nóg koeler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 26 juli 2019 Report Share Posted 26 juli 2019 Lekker plaatjes draaien,dat Philips gp 412 element klinkt heel verdienstelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 26 juli 2019 Report Share Posted 26 juli 2019 3 hours ago, Groovy said: Lekker plaatjes draaien,dat Philips gp 412 element klinkt heel verdienstelijk. Is het zó koel bij jou in huis dan? Laatste dagje hitte hoop ik.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 26 juli 2019 Report Share Posted 26 juli 2019 Nou nee dat niet,maar dat belet mij niet om de dt aan te slingeren. Binnen is het beter dan buiten. Ik hoop met je mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 juli 2019 Report Share Posted 29 juli 2019 Mijn zoon heeft net een TD 150.2 gekocht. Nu gaat hij naar Mexico overmorgen en of ik hem even wilde halen in België (drie uur heen). En omdat ik niet zo’n kwade ben doe ik dat maar. Ik ga die TD 150.2 natuurlijk wel even zelf uitproberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 29 juli 2019 Report Share Posted 29 juli 2019 1 hour ago, carl said: Mijn zoon heeft net een TD 150.2 gekocht. Nu gaat hij naar Mexico overmorgen en of ik hem even wilde halen in België (drie uur heen). En omdat ik niet zo’n kwade ben doe ik dat maar. Ik ga die TD 150.2 natuurlijk wel even zelf uitproberen. Ik heb ooit mijn Garrard 301 in Engeland gekocht. Toevallig woonde de verkoper dicht bij vrienden en de hebben hem meegenomen toen ze naar Zuid Frankrijk gingen. Dus hebben we een kop koffie gedronken in Calais, even bijgepraat, de Garrard overgeladen in mijn auto en toen ben ik weer teruggereden. Het kan nóg gekker dus, maar dat was tenminste nog voor mezelf...... . Wat ben ík blij dat ik geen kinderen heb trouwens.... Ik zou dat "hoogstwaarschijnlijk" niet voor ze doen, laat ze het lekker zelf een keertje gaan halen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 juli 2019 Report Share Posted 29 juli 2019 Eerlijkheidshalve moet ik er bij zeggen dat de verkoper in de buurt van Brugge woont. Een zeer goede vriend heeft daar vlakbij een vakantiehuis aan de kust. Ik heb even gebeld of we welkom waren en natuurlijk. Wordt wel strips lezen want zijn vrouw heeft een ongelooflijke collectie daar staan. De laatste keer zag ik ook nog een Sansui draaitafel in de kelder. Trouwens wel grappig want we hebben dit weekend met zijn ex vriendin van 40 jaar geleden gezeild. Dit alles neemt niet weg dat ik nog steeds een Micro Seiki BL 51 zoek voor mezelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 29 juli 2019 Report Share Posted 29 juli 2019 Maar je moet ook weer 3 uur terug Carl Als het niet anders kon dan zou ik het ook doen,opsturen is een risico. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 juli 2019 Author Report Share Posted 29 juli 2019 1 hour ago, vintagemod said: Ik ben trots op mijn kinderen en kleinkinderen,vaak moet ik hun helpen,maak niks uit welke vorm ook,voor mij zijn ze op de eerste plaats,kinderen en kleinkinderen heb je tot aan je dood. Ik ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts