Tubejack Posted 8 mei 2019 Author Report Share Posted 8 mei 2019 Het gaat tenminste weer over audio Wol ik ken een paar van die mensen persoonlijk. Die ik ken, weten waar over ze praten. Wat ik mooi vind, dat je naast een kant-en-klaar product ook het e.e.a. als kit zelf in elkaar kunt zetten en het daardoor voor een deel ze duur kan maken als je wilt. Voor iedereen wat wils, om het zomaar te zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 mei 2019 Report Share Posted 8 mei 2019 6 minutes ago, vintagemod said: En Leo op een streamer zit normaal rj 45 of gaat via de WiFi of via een sd kaart , als er alleen USB er op zit is het een dac. Als jij nou eerst een goed ging lezen voordat je reageert, had je kunnen zien dat ik het bij het noemen van USB over de DAC had en niet over de streamer. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 mei 2019 Author Report Share Posted 8 mei 2019 10 minutes ago, leobus said: Oei, verkopertjes. Pas daar voor op hoor. Dat is het ergste volk dat er bestaat. Pfffff........ Hoe kom ik zonder die lui dan aan mijn spullen? Groet, Leobus Verkopertjes? Denk aan de slager, groenteboer, bakker e.v.a. ze kunnen direct stoppen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 mei 2019 Author Report Share Posted 8 mei 2019 16 minutes ago, mumsoft said: Het kwastje ligt weer gereed. Eens kijken hoever mumsoft komt met zijn voorraadje TS. Zou het ook werken als je, je oren insmeert Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 mei 2019 Report Share Posted 8 mei 2019 3 minutes ago, Tubejack said: Verkopertjes? Denk aan de slager, groenteboer, bakker e.v.a. ze kunnen direct stoppen! Ik hoop wel dat je begreep dat mijn opmerking cynisch bedoeld was naar aanleiding van de opmerking van Wol. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 mei 2019 Author Report Share Posted 8 mei 2019 7 minutes ago, vintagemod said: Laat Marc maar het kwastje gebruiken ,je zult versteld staan ,Jack,hij is de lachende derde. Zijn installatie klinkt prima Wol, maar dat dit alleen door een "kwastje komt" geloof ik niet. Het is alweer een tijd terug dat ik daar geweest ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 mei 2019 Author Report Share Posted 8 mei 2019 6 minutes ago, vintagemod said: Leo,weet jij en dan praten we over trafo,s ,hoeveel soorten en klanken er zijn,kilo,s,kom daar maar eens wijs uit,heb jij wel het verschil eens gehoord van een bloktrafo,schmittbandkernchen trafo en ringkern trafo,en dan praten we niet over tientallen verschillende condensatoren,jullie kopen wat en meteen halleluja ,zo werkt dat niet . Er is maar één iemand die dààr keer-op-keer een probleem van maakt. Dat ben jij Wol. Normale mensen, maken zich over techniek geen zorgen en gaan gewoon luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 mei 2019 Author Report Share Posted 8 mei 2019 19 minutes ago, vintagemod said: Ik geef alleen aan wat ze voor een verassingen komen te staan ,en na drie maanden ........... Mensen raken alleen maar van slag door dat onsamenhangende gewauwel van je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 mei 2019 Report Share Posted 8 mei 2019 (edited) Alleen kwastje? Tuurlijk niet, beetje behoorlijke audio als basis is noodzakelijk. Hier verandert niet zoveel verder. Ik probeer het wat leger te krijgen, maar dat is niks audiofiels. En nu las ik over die verschillen in ethernetkabels, gehoormatig, en toen keek ik met een schuin oog naar mijn setje. Geen idee of het er beter op wordt, maar ik heb het laatste stukje ethernetkabel (overgehouden van mijn vorige werkomgeving) nu behandeld. De rasp doet toch het meeste via ethernet. Nu eerst afwassen, ik bedoel de vaat. Edited 8 mei 2019 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 mei 2019 Report Share Posted 8 mei 2019 (edited) 26 minutes ago, Tubejack said: Mensen raken alleen maar van slag door dat onsamenhangende gewauwel van je. Als ik al van slag raak, is dat niet door het gewauwel van Wol. Ik ben gewoon op zoek naar de juiste combinatie, maar dat heeft Wol niet in de gaten. En dat ik daar wat geld voor over moet hebben, is voor mij logisch. Ik ben nou eenmaal geen techneut die zoals Jack of Hannesie of......die alles zelf kan maken. (Wat trouwens ook wel geld kost, maar dan wat minder.) Maar in Dion Audio heb ik wel iemand gevonden die mij wil helpen in het vinden van de juiste combinatie. En DAT waardeer ik ten zeerste, ook al kost mij dat wat. En dan nog niet eens de hoofdprijs. Groet, Leobus Edited 8 mei 2019 by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 mei 2019 Report Share Posted 8 mei 2019 Jack, Kan jij aangeven wat voor verschillen ik kan verwachten als er in plaats van een condensator, een trafo zoals in de dddac wordt toegepast? Heet zoiets trouwens een afsluitcondensator/ -trafo? Ik weet dat bijv. Cock niks van condensators moet hebben en zelf ook een trafo in zijn CD speler heeft. Zal ie vast niet zomaar doen. Volgens Dion Audio zou een trafo wel kunnen, maar moet het waarschijnlijk wel en hele goede zijn om een mooie condensator te overtreffen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 mei 2019 Author Report Share Posted 8 mei 2019 27 minutes ago, leobus said: Jack, Kan jij aangeven wat voor verschillen ik kan verwachten als er in plaats van een condensator, een trafo zoals in de dddac wordt toegepast? Heet zoiets trouwens een afsluitcondensator/ -trafo? Ik weet dat bijv. Cock niks van condensators moet hebben en zelf ook een trafo in zijn CD speler heeft. Zal ie vast niet zomaar doen. Volgens Dion Audio zou een trafo wel kunnen, maar moet het waarschijnlijk wel en hele goede zijn om een mooie condensator te overtreffen. Groet, Leobus Hallo Leo, In een van mijn cd-spelers heb ik al een jaar of 15 Sowter interstage trafo's. (dankzij dddac) Bij mij doet het 3 dingen het signaal versterken, de impedantie aanpassen en hoogfrequent troep uitfilteren. Maar daar hoeft het geluid niet eens beter van te worden, als je versterker ongevoelig is voor hoogfrequent en de impedantie tussen de uitgang van de dac en ingang impedantie van de versterker klopt. Sommige dac's hebben geen trafo of condensator meer in de uitgang, maar zijn DC gekoppeld. Jammer dat je niet in de buurt woont Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 mei 2019 Author Report Share Posted 8 mei 2019 20 minutes ago, vintagemod said: Jack,waarom koop jij dan 88 buis of kt 77 doe jij dat ook voor de lol,je had 88 buis,doe jij toch ook om een verbetering of niet. Het hangt helemaal van de versterker en de instellingen af of een KT-77 of KT-88 een verbetering is. Dat kan je niet zomaar zeggen. Die KT-88 kan zelfs een verslechtering zijn. Paralel aan het onderzoek van een van mijn leraren Menno van der Veen, heb ik dat gedaan in 2017 voor de UL-40S2 en met die versterker is juist de KT-77 een betere buis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 mei 2019 Author Report Share Posted 8 mei 2019 1 minute ago, vintagemod said: Trafo is bruikbaar ,condensator ook ,trafo is een onding ,condensator ook ,dat is de reinste onzin dat alleen trafo,s goed zijn,moet je toch een fobie hebben. Wie heeft het over fobieën ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 mei 2019 Author Report Share Posted 8 mei 2019 1 minute ago, vintagemod said: Nog erger ,de ene zweert met kt 88 en de ander zweert bij el 34 en allebei hebben gelijk. Nog erger de ene zweert bij 300 b en de andere bij mesh 300b beiden hebben gelijk en ene hoort er geen verschil in die al 40 jaar met buizen versterkers bezig houdt. Ergens bij zweren, daarmee beperkt je, jezelf. Ik ga weer aan de slag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 mei 2019 Report Share Posted 8 mei 2019 (edited) Het hele gedoe met kwastjes, kurk en een tegel heeft hier vooral rust gebracht. De neiging om nog van alles te willen veranderen is wel zo'n beetje weg. Ik heb helemaal niet de behoefte om nog met kabeltjes e.d. te gaan experimenteren. Natuurlijk is mijn set niet perfect, net als live muziek mankeert er zo af en toe wel wat aan maar ik denk dat ik het maximale er nu wel uit haal. Mede door de modificaties die mijn "verkopertje" al had gedaan natuurlijk. Dus: ik ben gewoon very f*cking tevreden met het geluid en zit vaak met een grote smile op m'n smoel te luisteren. En Leo, succes, dat gaat jou ook wel weer lukken. Edited 8 mei 2019 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 mei 2019 Report Share Posted 8 mei 2019 Yep, meneer pastoor had het destijds nog niet zo slecht gezien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 mei 2019 Report Share Posted 8 mei 2019 Ik kan Leo helemaal begrijpen. Gewoon op zoek naar wat voor hem verbetering brengt. Die Dion audio ken ik nog niet en ga ik nu opzoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 mei 2019 Report Share Posted 8 mei 2019 1 hour ago, Pjotr said: Yep, meneer pastoor had het destijds nog niet zo slecht gezien... En gehoord...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 mei 2019 Report Share Posted 8 mei 2019 50 minutes ago, carl said: Ik kan Leo helemaal begrijpen. Gewoon op zoek naar wat voor hem verbetering brengt. Die Dion audio ken ik nog niet en ga ik nu opzoeken. Hij heeft ook speakers. Ik weet dat er ook een nieuwe speaker ontwikkeld wordt met ca 93 dB rendement. Past wel op buizenbakken. Toch.....? Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 mei 2019 Author Report Share Posted 9 mei 2019 5 hours ago, vintagemod said: Jack,zet maar eens een 10 kHz blokgolf op een trafo en op een condensatoren ,kijk maar eens wat het dicht bij het orginele blokgolf komt van 10 kHz . Dan is Leo ook wakker met zijn trafo . Een blokgolf is de grondtoon + alle harmonischen die tot honderden khz zelfs mhz lopen. Een trafo heeft een beperkte bandbreedte. Deze interstage trafo's lopen tot 150....400Khz M.i. voldoende voor een blokgolf van 10Khz . Maar dan komt er een wedervraag wil je dat wel zo' n hoge bandbreedte? Bij een cd-speler denk ik niet, bij een dac misschien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 mei 2019 Author Report Share Posted 9 mei 2019 7 minutes ago, vintagemod said: Wat is zo moeilijk,laat gewoon een 10 kHz blokgolf zien op een trafo en van een condensator het verschil zien en vergelijk het met het ingang signaal,ji lat toch metingen zien. Als dat allemaal zo makkelijk is. Doe jij dat even dan Wol. Het is jouw ding Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 mei 2019 Author Report Share Posted 9 mei 2019 53 minutes ago, vintagemod said: Ik ga dat niet doen ,want ik ga niet beweren dat een trafo beter klinkt dan een condensator,maar ja je hebt toch van die ongelovige Thomassen op dit form,die toch een hersenspoeling kregen over de trafo . Ik beweer dat ook nergens, kijk maar een paar post terug. Het kan wel, maar hoeft niet. Ongelofelijke Thomassen ben ik hier nog niet tegengekomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 9 mei 2019 Report Share Posted 9 mei 2019 1 hour ago, vintagemod said: Ik ga dat niet doen ,want ik ga niet beweren dat een trafo beter klinkt dan een condensator,maar ja je hebt toch van die ongelovige Thomassen op dit form,die toch een hersenspoeling kregen over de trafo . Je beeldt jezelf weer van alles in. Ik heb in ieder geval niet beweerd dat trafos beter zijn dan condensatoren. Ik vroeg of er verschil was in het uiteindelijke geluid en wat dat dan voor verschil zou zijn. Ik weet wel dat Cock niet van condensatoren houdt, maar hij heeft de beschikking over bijzondere zelf gewikkelde trafos die perfect passen in zijn combinatie. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 mei 2019 Report Share Posted 9 mei 2019 Dingen die je “pas” maakt voor je eigen ontwerp zijn natuurlijk altijd in het voordeel of ze nu fundamenteel beter zijn of niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts