Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

12 hours ago, carl said:

Vandaag naar een Cubaanse interpretatie van de opera Carmen geweest. Het speelde in 1958: het jaar van de revolutie. Achter de coulisse een goede band die een zeer ritmische interpretatie van de muziek gaf met ook wat uitstapjes naar de Jazz. Ook de zang was prima. Niet te versmaden waren de dansscenes en dat geldt zeker voor de danseressen. We zaten op de eerste rij en ik heb nog nooit zoveel dames onder de rokken gekeken (dit was ook niet te vermijden 😂). Verder zijn het wel slavendrijvers in Cuba: twee keer per dag zo’n voorstelling is toch wel erg veel gevraagd voor de artiesten.

't Is bar & boos, maar het lijkt me dat je een erg leuke voorstelling hebt bijgewoond. Beter dan thuis zitten prutsen met nieuwe spulletjes. Dat houdt je dan wel van de straat, maar ik zit ook liever in een lekkere theaterstoel.

Hier dus helaas alleen ergernis en gedoe met iptv en vooral de NPO Nederland24 add-in voor Kodi. Ben normaal hartstikke tevreden met die Nederland24 add-in, maar nu werkt-ie niet meer. Dacht dat het lag aan de wifi verbinding, maar ook met de draad bleef het lou loene. Heb dat maar eens voorzichtig gemeld op het kodi-forum (voorzichtig, want ze zijn daar heel streng aan het modereren), blijkt 'gelukkig' toch dat er meer mensen last van hebben, en zie ik allemaal mogelijke oplossingen voorbij komen. Dus nog meer werk aan de winkel, en never a dull day. Niks geen lekkere luie zondag helaas.

Ben overigens van plan tzt eens Qobuz te proberen. Ik heb niet zo'n zin om tig van die muziekdiensten tegelijk uit te testen. Tidal is voor mij prima, maar ik hoop op een betere ervaring met klassiek.

1 hour ago, mumsoft said:

't Is bar & boos, maar het lijkt me dat je een erg leuke voorstelling hebt bijgewoond. 

Ik weet zeker dat jij het erg leuk had gevonden Marc.

Ik ben ook met software aan het stoeien. Ben bezig Linux-Ubuntu uit te proberen. Heb een opstart-dvd gemaakt en " draai" nu vanaf de dvd. Heb nog niets definitief geinstalleerd. Moet nog een back-up maken van wat ik wil bewaren en dan gaan Microsoft en Big Brother Google de deur uit. Volgens mij moet ook de toetsenbord instellingen nog gewijzigd worden van ik krijg het trema niet op de i van ge"installeerd.:) De emojis zijn in Firefox anders dan met Chrome zie ik net. Nu allemaal in kleur. Mooi man.

32 minutes ago, vintagemod said:

alleen mij lukt niet hoe ik via de smartphone of iPad de  rasperry kan bedienen zonder computer cq televiesie scherm .

IP-adres van de raspberry invullen in de webbrowser op je smartphone moet het doen.

2 hours ago, TL 200 said:

Moet nog een back-up maken van wat ik wil bewaren en dan gaan Microsoft en Big Brother Google de deur uit. 

Ik heb van het weekeinde Windows 7 gekocht :o Voor mijn meetpc ;)

50 minutes ago, vintagemod said:

Linux is ook niet alles,hou windows maar achter de hand,niet snuggere wol

ik ben nog aan het oefenen Wol. Start de PC nu op vanaf een sd-kaartje, dat gaat een stuk sneller dan vanaf DVD-rom. Ik heb nog een volledige installatie back/up van windows op dvd's. Als het fout gaat kan ik altijd nog weer terug.

Just now, Tubejack said:

Ik heb van het weekeinde Windows 7 gekocht :o Voor mijn meetpc ;)

Ik heb altijd Windows gebruikt Jack maar van7 krijg je straks geen updates meer en 10 wil ik niet omdat er veel te veel instellingen inzitten waar je niet bij kunt. Ik ben wel klaar met Microsoft wat dat betreft. Je bent geen baas meer over je eigen PC.

Je bent nooit baas over je pc.  Met Mac en Linux  ook niet, hoewel ietsje meer... :unsure:  Op mijn meetpc draaide eerst XP en daarna Linux Mint 13  beide tot volle tevredenheid, jaren lang. Maar op een gegeven ogenblik, wou dat om allerlei redenen niet meer.  Nu heb ik de 32bits versie van Windows 7 home en het draai perfect met de windows drivers die ik nodig heb. Tot 14 januari 2020 wordt die ondersteund. Maar het zou me niets verbazen als dat voor bedrijven langer wordt. Dat zag je met XP ook. Verder is ook na die periode niet zoveel aan de hand zolang je maar niet allerlei troep van het internet download. ;)

Edited by Tubejack

3 hours ago, vintagemod said:

Ik gebruik pas Linux mint,en al langer raspian op de rasp en op de laptop,desktop versie raspbian stretch op de  usb.

En kodi op de rasp,alleen mij lukt niet hoe ik via de smartphone of iPad de  rasperry kan bedienen zonder computer cq televiesie scherm .

zenders lukt mij nu pas een beetje ,maar je moet mij niet  vragen,hoe ik het heb gedaan.

nederland 24 heb ik stuk of 7 behalve nederland 2 lukt niet

Op de smartphone kun je Kore (van Kodi) of Yatse (een stuk sneller en beter) installeren. Daarmee kun je bijna alles doen zonder beeldscherm, maar iptv en Nederland24 hebben liefst een beeldscherm. En verder is niet alles zonder extern scherm te gebruiken, bv instellingen. Op de pc kun je de browser gebruiken om Kodi te bedienen, gewoon via het ip-adres van dat ding.

En Nederland24 is een ander verhaal, daarvan zijn de streams nu anders dan voorheen, zodat de meeste nu niet meer werken. Op het kodi-forum is daar meer over te vinden.

Jouw smartphone gaat met wifi natuurlijk, de Rasp kan zowel wifi als bedraad (of bluetooth), daarmee moet die contact maken met de router. Jouw smartphone gaat ook via de router, en als het goed is, kan Yatse de Kodi ontdekken in het lokale netwerk. NB Yatse en Kore zijn alleen bedoeld voor Kodi.

Ik gebruik de Radio add-in voor eh... radio, en verder kan de Kodi zowat alles afspelen wat je hem aanbiedt, bv op een usb-stick. Maar er is hier geloof ik een groot? rasp topic, als ik me niet vergis.

Ben alweer wat verder gekomen met het upgraden van de rasp(s). Eerst wel wat oefenen, want dit is mijn eerste keer. Installeren van de nieuwe versie van Kodi (op een reserve ssd-kaartje) is gelukt, en die start met een configuratie-wizard. Dan heb je alvast het ip-gebeuren gehad. Nu met een backup-addin een backup aan het maken, en straks kijken of ie met succes terug te zetten is, en wat dat oplevert.

Ondertussen speelt-ie Jazz van de Concertzender.

3 hours ago, mumsoft said:

Nu met een backup-addin een backup aan het maken, en straks kijken of ie met succes terug te zetten is, en wat dat oplevert.

Waar maak je een back-up van? Ik heb de video add-ons opnieuw geïnstalleerd omdat Ned.24 nogal veranderd was en "gewoon" updaten via My Add-ons niet lukte.

Met iets wat Backup heet. Kon er ook van restoren, maar ik had er niks aan. Geen enkele add-in, geen wifi-passphrase, niks. Maar het kan wel kloppen, hij waarschuwde me dat ik restorede uit een oudere versie. Ik doe dit met een test-ssd, vooralsnog blijf ik af van de 'productie'-ssd's. Nederland24 doet het nog niet hier, bij jou nu wel dan?

Kijk: herhaling journaal is toegevoegd. Cultura, 101 en zapp Xtra doen het niet. Die zijn vlgs. mij niet gratis of zonder registratie te zien. Tenminste niet bij NPO start. (alleen een paar hele oude dingen).

A3oDClM.png

Edited by TL 200

Lees dit eens, wist ik ook niet. https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland_24

Die add-onn bestaat blijkbaar al lang in Kodi. Veel van die TV add-ons zijn niets meer dan een link naar gewone websites vanwaar ze de inhoud via Kodi afspeelbaar maken. Vandaar dat je ze ook steeds moet updaten om bij te blijven.

Edited by TL 200

Onze  Thorens TD-2001 een klein onderhoud beurtje gegeven en hij staat weer te stralen in de woonkamer. Wat kan er een mooi geluid uit zo' n Denon DL-103 komen. De match is haast perfect, samen met een speciaal voor deze Denon afgestemde van der Veen buizen voorversterker. De tracking van een DL-103 is fenomenaal. Ondanks het ronde naaldje wordt je regelmatig meegenomen in de ruimte waar de muziek is opgenomen.  Ik had gister een aantal LP's van de kringloop op. Wel schoongemaakt natuurlijk. Van een van LP's  Level 42 viel bijna de hoes bijna van ellende uit elkaar. Het nummer " it's over"  klonk magisch, zoveel fijne structuur, de ruimte.  Absoluut kippenvel. Later een van de 1e LP's van Madonna, niet zo goed opgenomen. Je hoort gewoon, dat ze echt wel haar best doet, maar eigenlijk niet heel goed  kan zingen. Wat is dat toch met vinyl? Dat gevoel dat het echt is. Wie kan het uitleggen? Ik heb wel een idee hoor ;)

Edited by Tubejack

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...