Seed7 Posted 8 november 2017 Report Share Posted 8 november 2017 On 11/7/2017 at 8:48 PM, Tubejack said: Toevallig las ik dit vanmiddag https://audio-creative.nl/uncategorized/column-4-november-2017/ En hij noemt niet eens de Cabasse Albatros. Tsk Tsk Tsk. Met name in het Franse "Ulra Fi" zijn dit soort reuze speakers met hoog tot zeer hoog rendement al jaren 'bon ton'. In het Amerikaanse en Australische High End Home theater zie je overigens ook al enige jaren weer steeds grotere hoog rendement systemen, hoewel je er in 't duuster' niet echt veel van ziet. Danley Synergy en consorten, bij voorkeur systemen met 'constant directivity' hoorns in het mid/hoog. Op een of andere manier lijken de ontwikkelingen op dat gebied geheel aan het audifiele twee kanaals High End gebeuren voorbij te gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 november 2017 Report Share Posted 8 november 2017 Doe mij ook maar een paar groten, mijn vrouw vindt het gelukkig ook mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 9 november 2017 Report Share Posted 9 november 2017 13 hours ago, mumsoft said: Nee hoor. Grapje. Wil ze eigenlijk best wel eens horen. Zullen we meteen Spido vragen of-ie even uit de hemel meeluistert. Je bent welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 november 2017 Author Report Share Posted 9 november 2017 Leuk! Ik moet wel weten waar jouw huis woont, dus verder via pm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 november 2017 Report Share Posted 9 november 2017 (edited) 18 hours ago, René N. said: Hier Ehhhh. Jij bent vast vrijgezel Dat "telt" niet Edited 9 november 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 9 november 2017 Report Share Posted 9 november 2017 4 hours ago, Tubejack said: Ehhhh. Jij bent vast vrijgezel Dat "telt" niet Hmmmm, klopt wel een beetje. Ik heb een relatie, maar wel op afstand. Fysiek dan, maar daar gaat op redelijke termijn wel een einde aan komen.... In die zin dat we dan iets samen gaan doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 9 november 2017 Report Share Posted 9 november 2017 1 hour ago, René N. said: In die zin dat we dan iets samen gaan doen Heel goed dat je deze zin hebt toegevoegd René. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 9 november 2017 Report Share Posted 9 november 2017 23 hours ago, mumsoft said: Zullen we meteen Spido vragen of-ie even uit de hemel meeluistert. Die geniet van een Engelenkoor. Zo zuiver dat hij niet eens meer aan speksteen denkt. Ik mis hem nog wel eens hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 november 2017 Report Share Posted 9 november 2017 1 hour ago, René N. said: Hmmmm, klopt wel een beetje. Ik heb een relatie, maar wel op afstand. Fysiek dan, maar daar gaat op redelijke termijn wel een einde aan komen.... In die zin dat we dan iets samen gaan doen Oei...... Dan voorspel ik tussen nu en een jaartje dit. Kleiner als een "pakje melk' Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 9 november 2017 Report Share Posted 9 november 2017 Waar verstop je dan zo'n joekel van een sub................ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 november 2017 Report Share Posted 9 november 2017 Achter een Ikea KLIPPAN natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 november 2017 Report Share Posted 9 november 2017 FF zonder dollen. Ik heb de afgelopen 10...20 jaar zoveel "gedoe" gehoord over "stelletjes" en luidsprekers. Hiervoor had ik Translators Impact 50. Dat zijn nog niet eens zulke grote luidsprekers. Hoe vaak ik niet gehoord heb: "die mogen niet van mijn vrouw in de woonkamer" Even vrij vertaalt, vanwege de vele smoezen. Ik maakte er vaak grapjes over van "zo zeker bij de selectie alleen achter je P.... aangelopen". Of zit er nog garantie op? Ook leuk: " Je vrouw heeft zeker de broek aan". Meestal waren ze: "not amused" Snap jij dat nou? Gelukkig zijn er ook genoeg vrouwen, waarbij dat helemaal geen probleem is. Je moet alleen even verder zoeken dan je .... lang is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 9 november 2017 Report Share Posted 9 november 2017 23 minutes ago, TL 200 said: Waar verstop je dan zo'n joekel van een sub................ Onder de bank..... Mijn vroegere buren hadden zo'n set en waren er erg trots op. Ik als audiofiel moest maar (samen met mijn vrouw natuurlijk) eens een avondje langs komen om wat te drinken en te luisteren. Die satellietjes hingen achter het gordijn en de sub dus onder de bank waar wij op zaten. De hele avond een laag gebrom onder ons gehoord. Gek? Nee, die dingen liepen door tot 800Hz. Maar wat een Kl... geluid was dat zeg. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 november 2017 Report Share Posted 9 november 2017 (edited) Gat in de Markt Jack: Geen E-Matching maar Speaker-Matching Edited 9 november 2017 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 november 2017 Report Share Posted 9 november 2017 (edited) 5 minutes ago, Pjotr said: Gat in de Markt Jack: Geen E-Matching maar Speaker-Natching Ik zie er wel brood in Pjotr. FF zonder dollen er zijn genoeg leuke moderne vrouwen, waarbij dat allemaal geen probleem is. Gewoon een kwestie van compromissen sluiten. Af en toe ook eens "haar" muziek te draaien. Ook al is dat Jantje Smit Edited 9 november 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 9 november 2017 Report Share Posted 9 november 2017 2 minutes ago, leobus said: Onder de bank..... Mijn vroegere buren hadden zo'n set en waren er erg trots op. Ik als audiofiel moest maar (samen met mijn vrouw natuurlijk) eens een avondje langs komen om wat te drinken en te luisteren. Die satellietjes hingen achter het gordijn en de sub dus onder de bank waar wij op zaten. De hele avond een laag gebrom onder ons gehoord. Gek? Nee, die dingen liepen door tot 800Hz. Maar wat een Kl... geluid was dat zeg. Groet, Leobus Ik ken het, mijn oudste dochter had zo'n setje aan de pc hangen. Ik noemde die sub altijd stampertje. Had ooit mensen op bezoek die mijn geluid al surround vonden klinken, met 2 speakers. Ikke trots. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 9 november 2017 Report Share Posted 9 november 2017 1 minute ago, Tubejack said: Af en toe ook eens "haar" muziek te draaien. Ook al is dat Jantje Smit Daarom wordt hier ook wel eens Schlagermusik gedreht. Meine Frau stammt aus der Heimat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 november 2017 Report Share Posted 9 november 2017 Goed bezig 👍🏼 Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 9 november 2017 Report Share Posted 9 november 2017 Ze is er wel aan gewend en vind het ook fijn als het goed klinkt, alleen zijn de nuances niet aan haar besteed. Hoe het zal gaan als we samenwonen weet ik nog niet, ik wil een tweede set in de huiskamer zetten, mijn huidige zal toch in een Man Cave belanden, waar ik gewoon los kan gaan. De huiskamer zal overigens ook wel één of andere Open Baffle krijgen, met een ietwat andere configuratie. Maar hopelijk wel met eenzelfde soort ingrediënten... . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 november 2017 Report Share Posted 9 november 2017 Die van mij, wou beslist geen: "Man Cave" Ik heb jaren, met mijn computer spul "boven" gezeten. Dat vond ze nooit "gezellig". Waar ik nu woon, hebben we een redelijk grote woonkamer dat van alles kan. Bovendien "PC's " kunnen er tegenwoordig ook heel mooi uitzien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 9 november 2017 Report Share Posted 9 november 2017 14 minutes ago, Tubejack said: FF zonder dollen. Ik heb de afgelopen 10...20 jaar zoveel "gedoe" gehoord over "stelletjes" en luidsprekers. Hiervoor had ik Translators Impact 50. Dat zijn nog niet eens zulke grote luidsprekers. Hoe vaak ik niet gehoord heb: "die mogen niet van mijn vrouw in de woonkamer" Even vrij vertaalt, vanwege de vele smoezen. Ik maakte er vaak grapjes over van "zo zeker bij de selectie alleen achter je P.... aangelopen". Of zit er nog garantie op? Ook leuk: " Je vrouw heeft zeker de broek aan". Meestal waren ze: "not amused" Snap jij dat nou? Gelukkig zijn er ook genoeg vrouwen, waarbij dat helemaal geen probleem is. Je moet alleen even verder zoeken dan je .... lang is. Ik stond ooit op een zondagmiddag even in de etalage van mijn audiodealer te kijken naast een man die verzuchtte: "mooi hè die grote speakers, had ik ook maar die moesten weg van mijn vrouw. Er staat nu een tafeltje met een theeservies erop." Komt die vrouw om de bocht, ik zeg tegen haar: "Mooie speakers hè?" Begint ze: "Ach staat hij weer te klagen en te zeuren". Haar man: "Maar we hebben wel een mooi servies". Toen werd ze heel boos en heb ik me snel uit de voeten gemaakt, met een grijns van oor tot oor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 november 2017 Report Share Posted 9 november 2017 (edited) 17 minutes ago, Tubejack said: Ik zie er wel brood in Pjotr. FF zonder dollen er zijn genoeg leuke moderne vrouwen, waarbij dat allemaal geen probleem is. Gewoon een kwestie van compromissen sluiten. Af en toe ook eens "haar" muziek te draaien. Ook al is dat Jantje Smit Ach, in een goede relatie gun je elkaar elkaars hobby. Het helpt wat betreft audio daarbij wel als beider muziekkeus/smaak een grote overlap heeft. Zat kleine speakertjes die het ook goed doen. De KEF'jes van Cock zijn hier zo de hemel in geprezen dat Spido ze bijna aan kan raken. Op een goede manier geïmplementeerd is een aparte sub i.c.m. kleine monitoren prima te doen. Nadeel van grote speakers is ook dat daar bijna altijd een plant op past... Edited 9 november 2017 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 november 2017 Report Share Posted 9 november 2017 7 minutes ago, Pjotr said: Nadeel van grote speakers is ook dat daar bijna altijd een plant op past... Klopt, of kleinere planten, op één luidspreker. Moet kunnen. Heb ik nu nog, op mijn rechter speaker. Groeien dat, dat plantje doet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 9 november 2017 Report Share Posted 9 november 2017 Ja Jack, maar op redelijk (hard...) nivo muziek spelen en tv kijken gaat niet echt samen. Of echt niet eigenlijk.... . Ik ben nu wel heel erg verwend met het dagelijks draaien wanneer ik maar wil en hoe hard ik maar wil, vandaar de behoefte aan zo'n cave. Maar er is nog wel genoeg gedeelde tijd hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 9 november 2017 Report Share Posted 9 november 2017 11 minutes ago, Tubejack said: Klopt, of kleinere planten, op één luidspreker. Moet kunnen. Heb ik nu nog, op mijn rechter speaker. Groeien dat, dat plantje doet! Natuurlijk groeit dat plantje goed. Jij hebt toch ook een tegel?😄😉 (Sorry Hans 😊) Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts