Jump to content

Met de vrouw op stap: naar Goodtube


TL 200
 Share

Recommended Posts

Eindelijk maar toch is het gelukt bij Patrick op luisterbezoek te gaan, samen met mijn vrouw, die ook veel van muziek houdt.

Ik kan alleen maar zeggen dat we genoten hebben, de eerste keer dat ik digitale muziek hoorde op een serieuze manier.

Streamen kende ik eigenlijk niet en de opzet van Goodtube's set is dan ook heel anders dan die van mij. Geen cd speler, geen platenspeler geen platenkast maar alleen zichtbaar een Dac en een versterker. UL40-S2 van van der Veen.

Een hele mooie versterker, dat dan weer wel. Ik weet niet hoe hij voor de verbouwing klonk maar zoals hij nu klinkt: niets meer aan doen.

Vermogen genoeg, dynamisch en een goede controle over de speakers, mooi breed en diep beeld. Niks donkerbruin, wollig klinkende buizen, strak en fris, bekkens zoals bekkens klinken, messcherpe stoten op een trompet, goede transiënten.

 

Hoe weet ik dat nou allemaal hè?

Vast en zeker door die fijne speakers van hem, Soundstone 2x16.5 van Perfect Performer.

Speksteen? Daar hoor je niets van, het klinkt niet. Precies zoals het hoort, dat je hoort hoe de muziek klinkt, dus.

Serieus, fijne speakers, natuurlijk, realistisch, groots ondanks de afmetingen. Laag genoeg, subwoofer is niet echt nodig. Het gaat natuurlijk niet zo laag als die TL's van mij maar het laag wat er is, is mooi. Niet boemerig, mooi strak en luid genoeg. Mooie Roll-off.

Geen pieken of dalen, evenwichtige frequentieverdeling heet dat geloof ik.

Conclusie: Een set om trots op te zijn, muzikaal en daar gaat het uiteindelijk om.

 

En wat zegt mijn vrouw?

Eigenlijk alleen maar: wat een mooi boxen hè, wat een mooi geluid. Dit zei ze wel 10 keer. En toen we bijna in de auto zaten voegde ze er nog even aan toe: Ook een mooie vent hè? Hij heb van die mooie ogen. Tja, vrouwen en High-End, ze letten op de gekste dingen.

 

NB. Spido, mocht je ooit Klaas Feenstra tegenkomen feliciteer hem dan maar van mij met dit mooie ontwerp.

Link to comment
Share on other sites

Dank Bert, mooi verhaal. Leuk als mensen enthousiast zijn en dat vervolgens ook zo beschrijven. Is toch een bevestiging van wat ik zelf ook ervaar! Heb ook genoten van de weergave. Niets meer aan doen, dat is de bedoeling inderdaad.

Link to comment
Share on other sites

Dank Bert, mooi verhaal. Leuk als mensen enthousiast zijn en dat vervolgens ook zo beschrijven. Is toch een bevestiging van wat ik zelf ook ervaar! Heb ook genoten van de weergave. Niets meer aan doen, dat is de bedoeling inderdaad.

Ik schrijf hoe ik het ervaren heb, mooi spul, niks meer aan doen. Alleen nog van genieten.

 

Link to comment
Share on other sites

Leuk verslag,

Ik heb de set van Jack al een paar keer kunnen beluisteren en kan me dus voorstellen hoe het bij goodtube moet klinken.

Prima set dus lijkt me weinig mis mee.

Het enige wat er mis mee is, is dat ik een poosje moet rijden om het te horen.

Link to comment
Share on other sites

Het enige wat er mis mee is, is dat ik een poosje moet rijden om het te horen.

 

Maar het zou de moeite toch wel waard kunnen zijn: Jack kan je zijn fraaie analoge geluidsbronnen (platenspeler, tuner) laten horen via een overigens vrijwel gelijk systeem.

Link to comment
Share on other sites

@René: Ik heb het album van Anthony meegenomen hoor. Klinkt fantastisch.

Hij miste Patrick nog wel even maar hij begint te wennen aan z'n nieuw thuis. :)

 

Fijn dat de LP je bevalt! Verder een leuk verslag, ik heb die van mij (http://www.high-endforum.nl/topic/14348-een-gezellig-muzikaal-uitstapje-in-drenthe-deel-1-goodtube/page-2#entry426554) ook nog even doorgelezen, wij zijn toen ook wat aan het tweaken geweest, wat weer ander geluid opleverde. En gebruikt Patrick de kogels nog? Maar, Patrick heeft écht een fijne set zo, en erg makkelijk in het gebruik, zo digitaal.....

 

@ Patrick, heb je nog een recente foto, dan kunnen we de huidige situatie zien (stand van de luidsprekers e.d.)  ;)

Link to comment
Share on other sites

Ik kan zo een foto sturen hoor. Of mijn website updaten is wellicht een beter plan.

 

Ze staan hoger, en ten opzichte van toen toch iets ander karakter. Dynamischer.

 

Versterker staat op knikkers, die had ik uitgeleend en sinds dinsdag staat de versterker daar op.

Link to comment
Share on other sites

Leuk verslag TL!

 

Mijn vrouw houdt ook erg van muziek (en maakt ook zelf muziek). Maar die meenemen als criticaster is geen succes. Ze kan nog wel eens indringende vragen stellen. Nee, niet over mooie blauwe ogen maar over wat ze hoort bij een set :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...