Jump to content

Test CD

WanFie
 Share

Recommended Posts

Misschien iets van System of a Down. Vrij korte, heftige nummers. Attack is wel een mooie binnekomer ;)

Ik had Toxicity al aangedragen :rolleyes: , maar kon er tijdens de eerste meeting niet bij zijn. Dus geen origineel aanwezig bij de samenstelling :unsure:

Misschien iets van System of a Down. Vrij korte, heftige nummers. Attack is wel een mooie binnekomer ;)

Ik had Toxicity al aangedragen :rolleyes: , maar kon er tijdens de eerste meeting niet bij zijn. Dus geen origineel aanwezig bij de samenstelling :unsure:

Toxicity is dan weer aan de rustige kant (zeker voor SOAD-begrippen), al zal de gemiddelde audiofiel het vast niet trekken... :rolleyes: Het is wel een mooi nummer, maar heel erg hard/ruig is het niet...

Toxicity is dan weer aan de rustige kant (zeker voor SOAD-begrippen), al zal de gemiddelde audiofiel het vast niet trekken... :rolleyes: Het is wel een mooi nummer, maar heel erg hard/ruig is het niet...

Je moet af en toe concessies doen :D . Toxicity is idd beter verteerbaar dan een aantal andere nummers. Het heeft wel de explosiviteit die kenmerkend is voor SOAD :rolleyes:

Ik denk dat er nog een bijeenkomst zal komen. Eerst moet de muziek nog even inwerken, althans bij mij. Nieuwe inbreng kan wat mij betreft altijd en zou noodzakelijk kunnen zijn. Het belangrijkste volgens mij is dat er een cd of set cd's komt waarmee het bij luistertesten relatief eenvoudig is om tot vergelijk te kunnen komen. Een referentie heb je in je hoofd of in ieder geval iets wat daar op lijkt. We zouden af moeten van de situatie waarbij er tijdens een test geluisterd wordt naar nieuw materiaal. Dat komt zo'n test niet ten goede.

Groet,

Jacco

Is goed, ik ben benieuwd.

Om hier nog effe op terug te komen: ik denk dat ik het raadsel opgelost heb ;)

Ik heb de betreffende track (Great gig) van de test CD geript. Vervolgens mijn eigen SACD op mijn geluidskaart aangesloten en opgenomen. In de wav editor dan beide tracks aan elkaar gesynced (beiden naar 48 Khz gebracht). Beide heb ik genormaliseerd, en mijn eigen opname heb ik eerst gecroped naar het deel dat er toe doet.

Geeft onderstaande plaatje:

gig_comp_small.png

[ let op, uitvergroting is erg groot ;) ]

Boven is mijn opname, onder die van Jacco. Let er effe op dat een van ons tweeen rechts en links verwisseld heeft ;)

Het moge duidelijk zijn: dit is gewoon hetzelfde. De wavforms zien er exact gelijk uit. Gaan we luisteren naar de twee versies afzonderlijk, dan klinken ze ook niet wezenlijk anders, behalve dan dat mijn opname wat "gelikter" lijkt te klinken ;) De ruisvloer is vrijwel gelijk. En daar komen we dan ook meteen op een belangrijk punt uit: dit stuk track staat veel zachter op (SA)CD. Dit is een genormaliseerde versie, en dus is ook de ruisvloer hoger.

Mysterie opgelost dus :)

Nu nog eentje voor jacco: doe eens voor de gein een FFT van dat laatste stukje ruis: je zult zien dat de ruisvloer bij zo'n -75 dB zit. Er steekt bij jou echter een piekje boven uit, en wel op 17 Khz op -68 dB. Bij mijn opname is dat niet aanwezig. Ga je ook op andere plekken kijken, dan is dat piepje er nog steeds...

Ik weet niet of een van jullie het kent, maar wat misschien wel wat is voor de test-cd (in de categorie 'steviger werk'), is het nummer Mimic van The Provenance. Heel afwisselend, 3 verschillende stemmen (1x man, 1x vrouw, 1x mannelijke grunt) en lekker stevig (en voor sommigen waarschijnlijk te hard ;) )...

Of anders misschien 'Limbs' van Agalloch. Begint 'heerlijk irritant' met een rondzingende gitaar ;) Duurt wel een beetje lang (vooral het intro), maar is dat erg? Zitten erg lekker drums in, vind ik...

• 2 weeks later...
Komen er nog "waarderingslijsten"...??

Of mislukt deze poging alsnog..??

:confused:

Jaja, gaan we jagen? Dan ga je maar naar het bos! ;)

Ik heb m'n Aragon nog steeds niet terug :( en via de koptelefoon vind ik geen optie.

Effe wachten nog.

Komen er nog "waarderingslijsten"...??

Of mislukt deze poging alsnog..??

:confused:

Jaja, gaan we jagen? Dan ga je maar naar het bos! ;)

Ik heb m'n Aragon nog steeds niet terug :( en via de koptelefoon vind ik geen optie.

Effe wachten nog.

kwisniedajekwaadwerd...

Je bent trouwens niet de enige die achter loopt.... ;)

Vesselina Kasserova/Schubert Der Jungling an der Quelle; 1'35 sec. (!)

Gebeurt er hier iets vreemds? Het lijkt wel of de dame begint met een beetje verstopte neus en verdwijnt dat ineens tussen de 41 - 43 sec.? Of doet ze hier een stap naar de microfoon toe en wordt het volume gelijk gehouden? Haar stem lijkt ineens helderder.

• 2 weeks later...
  • Members

Om dit draadje maar weer eens omhoog te schoppen, ik heb nu de cd ''Acoustic Live'' opstaan, van Nils Lofgren. Het nummer ''Keith Don't Go'' was eens een toch wel gerenomeerde test-track, lijkt me nog wel een aardige optie...

Nou, volgens mij is dit draadje officieel dood.

Volgend jaar misschien poging nummer drie ?

... :(

Nee hoor... we moeten alleen 'n datum en plaats afspreken. Dan kunnen we gelijk nieuwe inbreng beluisteren en toevoegen. En de zooi eruit werken natuurlijk.

Ik wacht alleen op de al lang beloofde beschrijvingen...

:)

Guest Kraus vonBentinck

Ik meende dat de plaats al was afgesproken, bij Hans van Liempd.

Als we bij elkaar komen dan zou iedereen de tracklist bij zich moeten hebben, aangeven wat er volgens hem afmoet (doublures/ te lang, te beperkt) en evt er bij en we zouden met zijn allen een stuk of 10 (zekere) tracks kunnen beluisteren en bespreken hoe compleet die tracks zijn, wat ze testen en waar op te letten.

Dan is de kern van de CD compleet en kan er achteraf nog wel wat omheen als dat nodig is.

Mijn voorkeur gaat uit naar een datum rond de Pasen?

Ik meende dat de plaats al was afgesproken, bij Hans van Liempd.

Als we bij elkaar komen dan zou iedereen de tracklist bij zich moeten hebben, aangeven wat er volgens hem afmoet (doublures/ te lang, te beperkt) en evt er bij en we zouden met zijn allen een stuk of 10 (zekere) tracks kunnen beluisteren en bespreken hoe compleet die tracks zijn, wat ze testen en waar op te letten.

Dan is de kern van de CD compleet en kan er achteraf nog wel wat omheen als dat nodig is.

Mijn voorkeur gaat uit naar een datum rond de Pasen?

Ok

• 2 weeks later...

de zaterdag na pasen is op 14 april (8&9 is Pasen)

Is deze datum nog steeds geldig?

Mijn aanval van Real Life is helaas nog lang niet over, voorlopig zijn de weekeinden en feestdagen to minstens midden mei vol geplanned. Maar laat jullie dat niet weerhouden.

[...]

Zelfs op Hififorum.nl stormt het behoorlijk, maar als je de "slow chat" even wegdenkt is het leuk leesvoer.

Al 40 pagina's. :D

Pff, dat is nog niks. Op audiofreaks maar liefst 77 pagina's. Ik heb er een pdf van gemaakt: 321 A4-tjes.

Groet,

Jacco

[...]

Zelfs op Hififorum.nl stormt het behoorlijk, maar als je de "slow chat" even wegdenkt is het leuk leesvoer.

Al 40 pagina's. :D

Pff, dat is nog niks. Op audiofreaks maar liefst 77 pagina's. Ik heb er een pdf van gemaakt: 321 A4-tjes.

Groet,

Jacco

Hoi Jacco,

Als je de onzin berichten ertussen uit zou halen hoeveel hou je dan over aan berichten en pagina's?

Ik heb het gelezen allemaal op het audiofreakforum en ook op het hififorum en eerlijk gezegd moet ik echt toegeven dat er veel rubbish tussen staat en meer gaat over gelijk hebben en gelijk willen krijgen. Niet echt een bijdragen dus in mijn optiek. Jammer, want het maakt het lezen niet gemakkelijker er op. Overigens geld dat ook voor mij in het topic hier op het Hearforum. dus het lijkt wel leuk zoveel pagina's ,maar zijn alle pagina's nou echt bijdrage's geweest?

In mijn gevoel zijn de diversen groepen niet dichter bij elkaar gekomen en dat is wel jammer vind ik. Ik had daar wel stiekum op gehoopt,ook vanwege de pos. ervaring die ik heb gehad destijds met de voorversterkervergelijking in Roermond afgelopen jaar en waar je bij mij respect heb verdiend en gekregen voor de toen heldere uitleg a.d.h.v. de meetgrafieken.

met een groet,

:cool2: