Jump to content

Racks

carl
 Share

Recommended Posts

Hai allemaal,

Ik zoek eigenlijk een nieuw rack. Niet dat ik niet met Solid Steel tevreden ben maar ik wil mijn draaitafel aan de muur en een rack met twee verdiepingen (drie planken) eronder. Desnoods zet ik er nog zo'n rack naast.

Het moet er strak uitzien liefst in combinatie met het muurrack voor de platenspeler (visuele eenheid). De hoogtematen vrij instelbaars, breedtematen tegen de 50 cm. Vier poten vind ik wel mooi.

Iemand suggesties - ik ga er in ieder geval op de VAD naar kijken.

Carl

Target wordt toch allang niet meer gemaakt ? :unsure:

Quadraspire heeft wel betaalbare racks, die je in verschillende houtfineersoorten kunt krijgen, en ze zijn modulair.

Ook hebben ze een eigen (mooie) draaitafel plateau voor aan de muur.

item949_q_shelf.jpg

Een rack met 3 plateau's zal rond de 450,- a 500,- euri kosten.

Mvg,

Alco

Quadraspire heeft wel betaalbare racks, die je in verschillende houtfineersoorten kunt krijgen, en ze zijn modulair.

item949_q_shelf.jpg

Mvg,

Alco

geen idee? zag deze op een website te koop staan een nieuwe...............?

• Members

Beste Carl,

Ze voldoen misschien niet helemaal aan de door jou gestelde eisen, maar heb je de racks van Burmester wel eens gezien? In mijn optiek een van de fraaiste racks van het ogenblik, maar natuurlijk weer niet te betalen...

rack_v1.jpg

rack_v3.jpg

Als je zo'n rack aan de muur bevestigd, met in het midden nog een spike onderop lijkt zo'n meubel boven de vloer te zweven. Heb je alle voordelen van een muurbeugel, het ziet er heel strak uit, en je weet zeker dat ie nooit naar beneden donderd (wat mij dus een keer gebeurd is)...

item949_q_shelf.jpg

Mvg,

Alco

smaak

heb je de racks van Burmester wel eens gezien?

Die worden inderdaad veel door Burmester gebruikt, maar zijn van 't Italiaanse merk MusicTools.

O.a. Sound-Gallery in Groningen kan deze leveren.

(heb mijn ls-stands, van 't zelfde merk, daar ook vandaan)

Maakt apollo nog racks ?

Yep, Apollo maakt ook nog steeds racks, en volgens mij ook nog steeds zo'n draaitafel-rack ala Target.

Dat zijn inderdaad hele mooie racks Arden. Volgens mij kan je ze ook op maat instellen wat nodig is voor mijn buizeneindtrap. Als ik daar nog een wandrack voor mijn Oracle bij heb.

Maar goed ik loop over van de plannen op dit moment.

Carl

Dat zijn inderdaad hele mooie racks Arden. Volgens mij kan je ze ook op maat instellen wat nodig is voor mijn buizeneindtrap. Als ik daar nog een wandrack voor mijn Oracle bij heb.

Maar goed ik loop over van de plannen op dit moment.

Carl

Hoi Carl,

VOORDAT je een rack gaat bestellen, lees eerst DIT!!!

En zie dan dit: CustomRack.jpg

Deze ontwerper BLIJKT een bron van inspiratie ;) .

Lees HIER maar eens de eerste post in dit draadje.

Met vriendelijke groet,

Erjee.

Brrr, wel een lelijk rack, vind ik :o:unsure:

(heeft ook wel wat weg van dat TNT-flexy rack)

Hoi Alco,

Tja, smaken verschillen, maar je hebt het stuk van Callas-Audio gelezen?

Die glazen constructies zien er inderdaad errug gelikt uit.

Maar als ze van negatieve invloed zijn op de performance van m'n audiospulletjes moet ik er niks van hebben.

TNT flexyrack? Hmmm, die Green blijkt nog veel meer mensen te hebben ge

Brrr, wel een lelijk rack, vind ik :o  :unsure:

(heeft ook wel wat weg van dat TNT-flexy rack)

Dat snap ik nou niet Alco. Dit vind je een lelijk rek, maar ik vind het niet echt veel verschillen van een Quadraspire ding :blink: (die ik trouwens ook oerlelijk vind).

Beste Carl,

Ze voldoen misschien niet helemaal aan de door jou gestelde eisen, maar heb je de racks van Burmester wel eens gezien? In mijn optiek een van de fraaiste racks van het ogenblik, maar natuurlijk weer niet te betalen...

rack_v1.jpg

rack_v3.jpg

Als je zo'n rack aan de muur bevestigd, met in het midden nog een spike onderop lijkt zo'n meubel boven de vloer te zweven. Heb je alle voordelen van een muurbeugel, het ziet er heel strak uit, en je weet zeker dat ie nooit naar beneden donderd (wat mij dus een keer gebeurd is)...

Zoiets heb ik zelf gemaakt, 4 messing staanders van 5 bij 5 cm.

3 boarden van vuren en deze een keer of 6 gebeitst (het middelste board is maar een rand en de rest is opgevuld met zand)

Het onderste board is voorzien van messing blokjes waar spikes ingedraaid zitten.

het enige wat veel geld kost is de staanders

(Rack op de foto) moeren in zicht, de planken worden naar achteren breder dan de voorkant.

Mvg,

Alco B)

:lol::lol::lol:

Wees gerust Alco,

dat is slechts optisch bedrog hoor.

Ik geloof dat je zo iets van een groothoeklens krijgt.

De massief houten planken zijn gewoon rechthoekig, hoor.

Groetjes,

Erjee.

• 2 weeks later...

Persoonlijk heb ik niets met speciaal voor audio gefabriceerde racks...als je ook een veel goedkoper alternatief kunt krijgen dat er niet eens slecht uitziet en van hout is (vooropgesteld dat de gebruikte materialen een effect op de geluidsweergave van hifi componenten heeft, al geloof ik dat niet zo)

29 euro bij IKEA...

corrasempty.jpg

...Naim niet bij de prijs inbegrepen ;)

corras.jpg

Persoonlijk heb ik niets met speciaal voor audio gefabriceerde racks...als je ook een veel goedkoper alternatief kunt krijgen dat er niet eens slecht uitziet en van hout is (vooropgesteld dat de gebruikte materialen een effect op de geluidsweergave van hifi componenten heeft, al geloof ik dat niet zo)

29 euro bij IKEA...

corrasempty.jpg

<_<<_<

Zo'n Ikea-rekje had ik eerst ook, en heb daarna een Flexy-rack in mekaar geknutseld. W

Niet lachen, een Ikea aanbiedingenfoldertje gaf me inspiratie voor een extra rackje voor wat apparatuur (de 4 planken van mn draadrack zijn bezet).

19722_PE072900_S4.jpg

Moet het nog eens irl bekijken. Massief berken, afmetingen 85*50*60 (h*b*d)

39 euro :)

Nu staat mijn set toevallig schuin tegenover de open keuken...