Jump to content

Verity

carl
 Share

Recommended Posts

Kijk hier maar eesn op foxaudio.nl

Vroeger zijn die luidsprekers door Tan Audio in Nederland geimporteerd. De Parsival heb ik toen eens gehoord.

Op zich is het een heel mooi klinkende luidspreker. Er is alleen erg moeilijk om beweging in het geluid te krijgen. Ik bedoel daarmee dat het al gauw erg High-end gaat klinken.

Verder zijn ze errug duur voor het gebodene.

:)

Beetje kil en steriel.... weinig Impact zeg maar.

Weinig High-End lijkt me dat, Eerlijk gezegd vind ik deze kreet zo verschrikkelijk nietszeggend, zullen we 'm maar deleten ?

:huh:

Weinig High-End lijkt me dat, Eerlijk gezegd vind ik deze kreet zo verschrikkelijk nietszeggend, zullen we 'm maar deleten ?

:huh:

Op zich heb je wel gelijk... High end is natuurlijk exact overeenkomstig met de oorsprong.

Ik heb de kreet gebruikt om duidelijk te maken wat ik bedoel. Ik denk dat die Verity speaker met heel veel muziek,

Hallo,

De reden dat ik het vraag is dat ik iemand ken die ze heeft. Hij zei dat hij het middenmodel had. ik vermoed dat het de Fidelio is. Als je naar de specificaties kijkt een makkelijk aan te sturen luidspreker (89 db, minimaal 6 ohm).

Niet dat ik zo op zoek ben naar nieuwe luidsprekers, maar je weet het nooit en het is wel leuk om een beetje de markt bij te houden. Moet in ieder geval passen bij 70 watt buizen.

Groet,

Carl

<_<

Mmmmmm, ik zie op de site van Fox Audio dat twee Duitse tijdschriften de "Parsifal" verkozen hebben tot "Loudspeaker Of The Year 2000".

En persoonlijk heb ik het niet zo op "Duits" klinkende speakers. :(

Die hebben een hoog boem- tssss- boem- gehalte... :P

Maar dat is m

<_<

Mmmmmm, ik zie op de site van Fox Audio dat twee Duitse tijdschriften de "Parsifal" verkozen hebben tot "Loudspeaker Of The Year 2000".

Maar dat is m

Die Stereoplay zegt me niks - commerciele shit. Ik heb eens de absolute Spitzenklasse geintegreerde versterker in huis gehad viel vies tegen.

De Duitse importeur van Verity heeft trouwens een leuke site. Zie via www.audio-markt.de

Tja, goed lezen valt niet mee... :P:lol:

<_<

Maar dat is m

<_<

Maar dat is m

De Verity komt volgens mij uit Canada...

:unsure:

Misschien bedoel jij de Veritas. Dat is het topmodel van Energy en die firma zit in Canada. ;)

De Parsifal van het Amerikaanse Verity Audio ;) , testen in Home Studio 1997 (juni/juli) en 2003 ( jan/febr)

Het gekke is dat ze in 2003 over een primeur voor Nederland spreken <_< terwijl ze hem nota bene zelf in 1997 onder handen hebben genomen :unsure:

De Verity komt volgens mij uit Canada...

:unsure:

Misschien bedoel jij de Veritas. Dat is het topmodel van Energy en die firma zit in Canada. ;)

De Parsifal van het Amerikaanse Verity Audio ;) , testen in Home Studio 1997 (juni/juli) en 2003 ( jan/febr)

Het gekke is dat ze in 2003 over een primeur voor Nederland spreken <_< terwijl ze hem nota bene zelf in 1997 onder handen hebben genomen :unsure:

Ja...inderdaad Canada is ook Amerika.... :rolleyes:

VERITY AUDIO INC.

150-1005 Saint-Jean-Baptiste

Quebec, QC G2E 5L1

CANADA

Guest muziekfreak

<_<

Maar dat is m

MMMMM en dat zegt iemand die een Rel strata III in de huiskamer heeft staan met twee tl speakers  :P

Als je nu een duits klinkende speaker gekocht had was je ineens klaar en spaar je waarschijnlijk veel uit op je sub :lol:

Boem [half uur later] REEEEL-tsss  :lol:  :D  ;)

Hoho!

Ook j

Ik heb ze vrij lang in Veldhoven kunnen beluisteren. Het tegenovergestelde van een Tannoy D700. Dus te weinig 'guts', die verities. Kunnen niet 'uithalen'.

Wel goed hoor, maar niet mijn "goed" . Wat te netjes. Dwingt je te luisteren. En dat is niet iets wat ik waardeer. Het moet me aan komen waaien, zoals veel dingen. Het mag best af en toe een rauw randje hebben in het hoog. En een beetje 'in yer face' zijn voor mij.

En dat doen deze niet. Vind ik dus.

Jan.

Nooit geweten dat High-end kil en steriel klonk. Dan heb ik waarschijnlijk rotzooi in huis staan, want mijn l.s. klinken prachtig met en een machtige soundstage, niet kil en steriel.

Groet, C J

Guest muziekfreak

Smaken verschillen nu eenmaal....ik kan me nog heugen dat ikeen keer een behoorlijke set heb beluistert die het dubbele van de mijnne kostte......echt bagger heur. Geen plaatsing geen diepte...en om nog maar niet tespreken van het schel klinken.

Een jaar later kwam ik weer dezel;fde set tegen [met bijna dezelfde componenten] En echt heel mooi ineens! En dus na veel vragen en vertellen wat ik dat jaar daarvoor had meegemaakt........lag het probleem bij de acoustiek ;)

Je kunt een nog wel zo`n mooie en vaak dure set hebben staan....valt op dat de mensen die dit hebben zeer weining aan hun acoustiek doen....het is een onderdeel van je set [zo zie ik het] en geen BIJZAAK zoals de meeste dat zien.

Carl,

Een jaar of 5 geleden hoorde ik de Parcifal voor het eerst in Frankfurt. toen ik dat kamertje binnen kwam lopen dacht ik; " Klein, zal wel niet veel voorstellen"

Dat was dus de vergissing van mijn audio leven, want er werd Hotel California op gedraaid en de klappen die daar op voor komen, kwamen vol op mijn maag.

Dus suf, of weinig Guts; niks daarvan. Het midden wordt bepaald door de Audio Technology speaker en dat is perfect en zeer snel. Het hoog is prima. Ze werden daar in Frankfurt aangestuurd door twee Lamm eindbakken (buis) en die werden gevoed door een Wadia loopwerk met losse DAC. Ik was meteen verliefd op die speakers. Een vriend van mij ( hij was er ook bij in Frankfurt) heeft wat later de Fidelio's gekocht en heeft ze nog. Ietsje minder laag (maar wel snel en impulsrijk), maar midden en hoog zijn prachtig. Ikzelf heb getracht iets dergelijks te bouwen met dezelfde units, maar een andere vorm kast.

In Veldhoven heb ik de Verity's nu twee keer gehoord en ik moet eerlijk zeggen dat ze daar niet uit de verf kwamen. Aansturing en zeker de plaatsing zijn kritisch.

In de surround set stonden trouwens de Tamino's te spelen en niet de Parcifal of de Fidelio. In Veldhoven heb ik de ontwerper gesproken en die zei dat hij de speakers eigenlijk het liefst met een buizenversterker aangestuurd ziet. Dat wilde je toch?

Groet,

Leo