Jump to content

Sovtek 6922 of Electron-harmonix 6922.

Groovy
 Share

Recommended Posts

Ik heb de EH in mijn voor versterker. Ze schijnen minder microfonisch te zijn. Waarvoor heb je ze nodig Peter?

PS even nagekeken - ik heb nog 4 gebruikte E.H. 6922. Gebruikt bij een neuroot als ik betekent waarschijnlijk nog redelijk goed 😀

Edited by carl

Ik heb slechte ervaring met Sovtek. Eerst in de digitale keten en vervolgens in mijn eindversterkers. Qua klank vind ik het voor audio niet veel. EH bevalt mij dan een stuk beter. Sovtek is met name een werkpaard in bijvoorbeeld gitaarversterkers. Ik heb overigens e83cc en e88cc (6922) gebruikt van Sovtek.

Edited by Mediator

1 hour ago, carl said:

Ik heb de EH in mijn voor versterker. Ze schijnen minder microfonisch te zijn. Waarvoor heb je ze nodig Peter?

PS even nagekeken - ik heb nog 4 gebruikte E.H. 6922. Gebruikt bij een neuroot als ik betekent waarschijnlijk nog redelijk goed 😀

Ik heb ze liggen voor mijn phono-dude. Daar zitten nu Jan Philips in. ik wil ze eens wisselen om eventueel een verschil te horen.

De keuze is reuze als je NOS buizen gaat gebruiken. Tesla E88CC zijn vrij neutraal voor een buis, Philips E88CC zijn misschien wel de mooiste mits ze op hun plek vallen, Telefunken E88CC zijn ook mooi, een Russisch alternatief 6n23p reflector silver shield met name de jaren 1974 en 1975. Maar die laatste worden al redelijk onbetaalbaar. 

De keuze voor @carl is m.i. niet zo groot. Hij gebruikt vier 6922 in zijn voorversterker, waarbij vier triodes paralel geschakeld staan voor een zo laag mogelijke uitgangsimpedantie.  M.i. ben je dan beter af met nieuwe buizen.  Of als je geld genoeg hebt https://jacmusic.com/nos/ECC88.html