Jump to content

DC blokker

SpaceJS
 Share

Recommended Posts

Deze week weer eens iets aangeschaft , een DC blokker. Had rare regekmatige brom geluiden vanuit de eind versterker maar deze kwamen niet van de kant waar de trafo´s zaten. Heb uiteindelijke besloten een DC blokker er tussen te zetten en ik kan wel zeggen het resultaat is geweldig. Mocht je ooit hetzelfde probleem hebben kan ik dit alleen maar aanraden. 

De grote vraag is natuurlijk nog wel welk apparaat in huis is nu verantwoordelijk voor die DC stromen op mijn net en maakt het uit of je set op een aparte groep zit wat bij mij wel het geval is.

35 minutes ago, Duclaasie said:

Welk apparaat het is moet je wel achter kunnen komen met een rondje stekker trekken. Ik zou wel eerst in de meterkast uitzoeken in welke groep de veroorzaker zit, dat scheelt een hoop tijd. 

daar heb ik een poging toe gedaan alleen daarvoor moet ik vrij zijn terwijl er niemand van mijn gezin thuis is wat eigenlijk nooit voorkomt. ik vermoed dat de omvormer voor mijn zonne panelen wel eens de boosdoener kan zijn.

Dit is waarschijnlijk een DC Blokker specifiek voor 1 apparaat. Ik heb er eentje wat in het stekkerblok geplaatst wordt. Werkt prima. Niet dat ik snap wat het precies doet.

14 hours ago, carl said:

Dit is waarschijnlijk een DC Blokker specifiek voor 1 apparaat. Ik heb er eentje wat in het stekkerblok geplaatst wordt. Werkt prima. Niet dat ik snap wat het precies doet.

Hey Carl, heb je daar een naam en of merk van? 

zo'n blokker haal de gelijkstroom weg op je net dat door sommige apparaten daar op geplaats wordt.

On 6-4-2025 at 10:57, Duclaasie said:

Dan zou ik die als eerste afschakelen, daar hoeft de rest van het huishouden weinig last van te hebben lijkt mij. 

zojuist gedaan maar hij is het niet helaas. 

Dan zou ik de zaken gaan uitsluiten die permanent aan staan, er vanuitgaande dat het altijd optreed. Koelkast, centrale afzuiging, CV ketel enz. Hopelijk zit het echt in je eigen woning en komt het niet van buiten. 

1 hour ago, SpaceJS said:

Hey Carl, heb je daar een naam en of merk van? 

zo'n blokker haal de gelijkstroom weg op je net dat door sommige apparaten daar op geplaats wordt.

Ook een Ifi Space.

Brom is erg lastig op te sporen. Ik heb hier een hele stille luister kamer half onder de grond. Ik ben erg gevoelig voor laagfrequent geluid en dat hoor je dan in de hele kamer zonder dat je het echt kan duiden. Net wat SST dempers onder de voorversterker gezet. En het storende geluid weg. Kennelijk zit het probleem nu in een ander frequentiegebied.