Jump to content

Buizen trapje in een North Star dac laten zetten?

jepe!
 Share

Recommended Posts

On 14-5-2025 at 05:46, Ruud said:

Mijn Northstar 192 loopwerk/dac komt binnenkort in de verkoop.

Ik verkoop ze overigens niet los van elkaar. 

En als er dan iets gequote wordt, dan alles wat relevant is.

Wat betreft de prijzen die men vraagt tegenwoordig, ik verbaas me af en toe welke prijzen er gevraagd worden voor “ vintage” hifi en ook betaald worden..

Het blijft een markt van vraag en aanbod ;) 

“Vroeger” was 20/25% tweedehands van de nieuwprijs gewoon, tegenwoordig vraagt men de nieuwprijs van gulden in euro..

Maar buiten dat, ik vindt de nieuwprijzen tegenwoordig voor goede/ highend audio ook buitensporig..

Mischien ben ik wel ouderwets  :) 

Je bent zeker niet ouderwets.... alles wat ik gekocht heb ligt in die marge. Mijn USB 32 heb ik gekocht voor 700 euro 10 jaar geleden al, terwijl de nieuwprijs 2700 euro was.

Ik heb daarvoor een aantal Krells gekocht die ik nu voor meer dan het dubbele kan verkopen...Het is echt belachelijk tegenwoordig.

3 hours ago, Kraus vonBentinck said:

Het beste verweer tegen hoge prijzen is, net als vroeger, een beetje nuchterheid & gezond verstand maar ook het temmen van begeerte en hoge verwachtingen. Een ander woord voor vintage is tenslotte gewoon oud.

En daar zijn dus duidelijk genoeg liefhebbers voor....

18 hours ago, Vinyl_Fuchs said:

En daar zijn dus duidelijk genoeg liefhebbers voor....

Zeker, ik ben er ook zo een wat betreft R2R. Maar voor een vintage sansui, krell of McIntosh oid ben ik totaal niet te porren. Laatst nog eens gekeken naar zo'n mooie tuner/ versterker maar imho veel te duur voor wat het te bieden heeft. Een kennersblik, geduld en de kringloop dan is vintage leuk & lonend.

22 minutes ago, Kraus vonBentinck said:

Zeker, ik ben er ook zo een wat betreft R2R. Maar voor een vintage sansui, krell of McIntosh oid ben ik totaal niet te porren. Laatst nog eens gekeken naar zo'n mooie tuner/ versterker maar imho veel te duur voor wat het te bieden heeft. Een kennersblik, geduld en de kringloop dan is vintage leuk & lonend.

Zekers, maar met de komst van internet is men beter geïnformeerd. Mijn vintage Marantz apparatuur/ vintage buizen bijv. is/ zijn qua prijs de afgelopen jaren geëxplodeerd. Leuk als bezitter ervan, maar als verzamelaar (ben relatief laat in 2008 begonnen)  is het toch minder. Gelukkig ben ik nochthans klaar met het verzamelen van vintage Marantz.

P.s. Ik deel jouw mening niet qua vintage Sansui/ Krell/ McIntosh, etc. Machtig mooi, begeerlijk spul. 

Edited by Vinyl_Fuchs