Jump to content

Op bezoek bij Cock - Deel 1

René N.
 Share

Recommended Posts

Vandaag heb ik weer samen met mijn meisje een paar genoeglijke uurtjes beleeft bij Cock.

Ik ging een poormans Mc intosch ophalen (raad maar wat het is:D) het ding is in nieuwstaat. Nog niet kunnen luisteren, ik moet nog een variac kopen. Maar niet getreurd Cock zorgde voor muziek.
Om te beginnen op mijn verzoek Black Coffee van Peggy Lee, mooie opnames. ook Maaike Outboter kwam langs evenals Jazz en orgel muziek. eerst over de vermaarde kleine Kefjes die nog altijd zeer goed klinken. Maar ojee door het gordijn zag ik grote dingen staan met veel gaten,32 dacht ik voor het laag.Er zaten 2 uit de kluiten gewassen hoorns in die voor het hoog en middengebied zorgen, verdomt dat klinkt zonder laag al verbluffend goed. het klonk grootser met meer druk en loepzuivere stemmen de Kefs voorbij. Nog wat Jazz en orgel muziek kwam voor bij erg mooi dat uitsterven van de orgelklanken. wow een helikopter vloog net onder het plafond  en een Harley Davidson scheurde door de kamer haha, Genieten  met een hoofdletter. dat word wat als het systeem helemaal af is. En dat alles onder een lekker bakske koffie en gevulde koeken.

Bedankt Cock en wellicht tot ziens.

De aangrenzende buren van Cock hebben allemaal hun hypotheek moeten verhogen om akoestisch verantwoorde verbouwingen te laten doen om geluid en resonantie buiten "de deur" te houden😉

Tenzij die natuurlijk net zo gek zijn als Cock🤪 

1 hour ago, MarKath said:

De aangrenzende buren van Cock hebben allemaal hun hypotheek moeten verhogen om akoestisch verantwoorde verbouwingen te laten doen om geluid en resonantie buiten "de deur" te houden😉

Geen klachten van de buren, zij horen niets, en dat komt volgens Cock omdat zijn set nauwelijks of helemaal niet vervormd. 
Ik dacht dat ook, maar zij hebben nergens last van.

5 minutes ago, Groovy said:

Geen klachten van de buren, zij horen niets, en dat komt volgens Cock omdat zijn set nauwelijks of helemaal niet vervormd. 
Ik dacht dat ook, maar zij hebben nergens last van.

Allemaal 80+ denk ik.... Of de taal niet machtig...maar die paar uur die Cock zo af en toe speelt zullen niet storend zijn. 

2 minutes ago, pjotr27 said:

Allemaal 80+ denk ik.... Of de taal niet machtig...maar die paar uur die Cock zo af en toe speelt zullen niet storend zijn. 

Als dat zo is, dan heeft hij goede buren.

2 minutes ago, Groovy said:

Als dat zo is, dan heeft hij goede buren.

Laatste keer dat ik er was maakte een buurtbewoner (ergens uit Midden Oosten vandaan) trouble, ik zou op zijn bel gedrukt hebben. Nou ik ben al heel wat keer bij Cock geweest, nooit een bel nodig...

Blijkbaar hebben ze meer last van een deurbel als van de stereo...

8 hours ago, MarKath said:

De vervorming is zo laag dat ze nauwelijks iets horen. Cock heeft dat zelf getest en bij de buren gaan luisteren terwijl bij hem de muziek op een niet laag niveau stond te spelen, bijna niet te horen.  

13 minutes ago, Ruud said:

De vervorming is zo laag dat ze nauwelijks iets horen. Cock heeft dat zelf getest en bij de buren gaan luisteren terwijl bij hem de muziek op een niet laag niveau stond te spelen, bijna niet te horen.  

Wat heeft vervormin gnu met wel of niets horen te maken, geluidsgolven zijn geluidsgolven