Jump to content

Nessie Vinylcleaner


carl
 Share

Recommended Posts

51 minutes ago, AudioDirk said:

Binnenhoes met opening naar boven. Geen problemen met stof gehad. Daarnaast gebruik ik antistatische binnenhoezen

 

Bedankt AudioDirk en anderen.  Dan doe ik het goed. Grappig he, dat je daar ineens bij stilstaat😀  Bij nieuwe lp's gebruik ik meestal de hoes die bij de plaat zit. Anders een papier met kunststof binnenvoering  Als bescherming een van zacht plastic. Wist je dat je de buitenhoes rustig met een sopje met Dreft kunt schoonmaken. Niet te nat natuurlijk. Zo kan een wat smoezelige kringloop LP na behandeling weer heel wat lijken 😉  

Link to comment
Share on other sites

Ik gebruik hier nog steeds de knosti maar dan wel met de 2 baks methode dus eerst wassen en daarna met demi water na spoelen en daarna als de plaat echt goed droog is pas de nieuwe kunststof binnen hoes in. Dat doe ik nu al 20 jaar zo en wat je op de foto ziet heb ik nog niet gezien.

Zal wel een slechte kwaliteit hoes zijn die gebruikt wordt op die foto.

Ik gebruik de Nagaoka N102 hoezen, fijne hoes en blijft daarna gewoon in de bestaande binnen hoes zitten.

nagaoka-no-102-antistatische-binnenhoeze

 

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, kappa7 said:

Ik gebruik hier nog steeds de knosti maar dan wel met de 2 baks methode dus eerst wassen en daarna met demi water na spoelen en daarna als de plaat echt goed droog is pas de nieuwe kunststof binnen hoes in. Dat doe ik nu al 20 jaar zo en wat je op de foto ziet heb ik nog niet gezien.

Zal wel een slechte kwaliteit hoes zijn die gebruikt wordt op die foto.

Ik gebruik de Nagaoka N102 hoezen, fijne hoes en blijft daarna gewoon in de bestaande binnen hoes zitten.

nagaoka-no-102-antistatische-binnenhoeze

 

Ik ben een beetje een autist :rolleyes:, ik heb ze ooit aangeschaft en dan blijf ik ze ook gebruiken. Ik vind het eigenlijk vreselijke dingen, ze zijn heel moeilijk open te krijgen als de lp er weer in moet. Ik ben een vervangingsslag aan het maken met een papieren buitenhoes met plastic binnenhoes. Dat zit aan elkaar en werkt "bevrijdend" na al die jaren van geklungel.....

 

Bij mij gaan overigens de binnenhoes ook met de open kant naar boven in de buitenhoes.

Link to comment
Share on other sites

Ik begreep uit het stuk wat ik las, dat het meer om de kunststof buitenhoezen ging. En dat de weekmaker er uit kan komen is zeker. Ik heb dat in een andere situatie meegemaakt. Weliswaar met slangen, maar ik vertrouw kunststof niet zo maar meer.

Je ziet bij oude kunststof buitenhoezen ook regelmatig, dat deze hard en brokkelig zijn geworden. Dat komt dus omdat de weekmaker er uit is getrokken.

 

Binnenhoezen met de opening naar de opening van de buitenhoes is wel handig, maar voor je het weet pak je de plaat vast aan de rand en druk je vuil in de groeven. Ik had heel veel oude tweedehands gekochte platen die aan de randen veel meer knisperden dan een stukje verderop. Wel gezellig zo'n haardvuurtje.

Link to comment
Share on other sites

Hadden ze vroeger geen binnenhoezen van rijstpapier ? 
 

Overigens geloof ik wel in de knosti methode van George. Niets zo goed als ouderwets schrobben. Mijn Nessie werkt eigenlijk hetzelfde.

 

Oh ja op oude platen haal ik de stikkers weg met een foehn die meer dan 50 jaar oud is. Ik houd van de vormgeving 🥰

Link to comment
Share on other sites

Weer de nodige platen in de machine gehad. Er gaat nu ook een druppel Schuimremmer in het afvalreservoir en dat werkt uitmuntend.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...