Jump to content

Dual 1219


carl
 Share

Recommended Posts

Wat de gek er voor geeft, was destijds een favoriet van mij, maar heb toen maar een 1209 gekocht, en wel het inbouw model, was voor mij destijds beter betaalbaar.

Met de Shure ME 91 als ik het mij goed herinner. Met de "opleving" van de vinyl kan het wel eens de toenmalige ƒ prijs evenaren.

Edited by HansP
Link to comment
Share on other sites

Dan zat je wel bij een dure winkel.😄

 

Ik meen dat ik mijn 1209 voor iets van  ƒ 300,-- heb gekocht, maar ja, wel inbouw model met een sjabloon voor het uitzagen van de opening.

 

Voor mij ook zeker 50 jaar, want ik was net getrouwd, en had het aangesloten op een Grundig portable radio in 1e instantie, daarna op een Schaub Lorenz receiver 2x25 W.

Die heb ik ook nog steeds, zal het ook nog wel doen. De Thorens TD 160 was wel wat goedkoper maar geen half automaat.

Toevallig vandaag mijn TD 115 met Denon DL 110 nog even aangesloten bij de buurman.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, carl said:

Er was een tijd dat het bedieningscomfort zo’n beetje het belangrijkste was bij een draaitafel Hans.

Voor mij is ook het comfort een heel belangrijk aspect, vandaar de Stream activiteiten, en als je een bedrag neerzet van € 300 als vraagprijs, kan je altijd nog zakken, hoe groot is die markt voor een 1219 uiteindelijk.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
 Share

×
×
  • Create New...