Jump to content

Wat ik gelezen heb online of in een blad! III

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Ik heb hier een spu liggen, de #1 E. Is een speciale versie voor de Duitse markt. Die zijn gemaakt ter ere van de importeur en heten ATR. Maar deze is in feite gelijk aan de #1 E. 
klinkt erg lekker, zeer vol van klank. Donderend laag, maar ietwat rond en kleurt een beetje. Hoog is ook wat minder verfijnd maar wel lekker met de juiste energie. Midden is ook erg vol, stemmen staan iets naar voren met tevens veel energie. Voor het geld (ong 500 euro) is het zeker een fraai element.

42 minutes ago, carl said:

Net de “cartridge selector” van Ortofon ontdekt. Zij adviseren de SPU classic G aan. Nu nog een keer bij Peter gaan luisteren.

Volgens mij heeft hij hem nu niet meer. Maar ik kan me vergissen. Hij had er wél een. Die heb jij ook gehoord bij de platenspelerdag 12 jaar geleden bij Groovy. 

Edited by WanFie

3 hours ago, carl said:

Net de “cartridge selector” van Ortofon ontdekt. Zij adviseren de SPU classic G aan. Nu nog een keer bij Peter gaan luisteren.

Die is vrijwel gelijk aan die van mij. Dezelfde body, vrijwel dezelfde generator en ophamging. Alleen iets betere tolerantie en een conische naked tip ipv eliptisch bonded. Conisch is nog "muzikaler" dan de eliptische SPU.

Ik zou geen SPU kiezen met een line contact of micro ridge tip. Dan is echt de sjeu er vanaf. 

Overigens heeft de classic G een headshell er omheen. Kun je die wel kwijt dan? Jij hebt toch geen losse headshell?

3 hours ago, WanFie said:

Volgens mij heeft hij hem nu niet meer. Maar ik kan me vergissen. Hij had er wél een. Die heb jij ook gehoord bij de platenspelerdag 12 jaar geleden bij Groovy. 

Klopt, die heb ik allang niet meer.

- Wat vond jij ervan @Groovy

- Ik denk erover over mijn Thorens TD 321 met Jelco 750 d arm weer actief in te zetten @Edje2  Ben gewoon wat aan het zoeken naar iets totaal anders.

Edited by carl

Ik vond het goed in balans klinken.

Uitstekend element voor klassieke muziek, Niet voor rock.
De juiste  impedantie instelling maakt het nog mooier.
Ik had geen instelbare phono, Wanfie bracht er een mee en stelde het in waarwan hij dacht dat het dan optimaal zou klinken.
En ja een stuk beter dan op mijn Phono. ik weet echt niet meer wat de instelling was.