Jump to content

Streaming, Digitale Radio En Nog Wat

carl
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

Stel nu eens dat het helemaal niet meer ondersteund wordt. Dan kun je de URL 's naar de streams er toch direct inkloppen i.p.v. zoeken.

Zo werkte de eerste sqeeuze dinges van Cisco volgens mij ook

Hiero :)http://www.listenliv...etherlands.html

Zie je hoe goed de Avro al tijden bezig is? Ik word steunlid voor 6€

http://webwinkel.avro.nl/TZ/aanmelden.asp

Ik lees dat Logitech de SB wel blijft ondersteunen, maar geldt dat dan ook voor de Squeezeserver?

naar ik begrijp maar tot op zekere hoogte, echter Squeezeserver is open source (GPL) dus dat zit op zich wel snor. Maar je kunt je wel afvragen hoelang er echt aan doorontwikkeld blijft worden als er geen hardware meer voor beschikbaar is.

Guest tubejack

Ik snap de gedachte, maar eigenlijk is het raar. Bij de meeste andere hardware kun je de software niet eens verder upgraden en

zit je bij de aankoop daarvan vast. Logitech was of is misschien wel te goed qua service. Het kost toch geld om software verder

te ontwikkelen. Misschien dat ze daarom gestopt zijn met de verkoop van hardware.?

De versie 7.7.3. is m.i. behoorlijk uitgekristaliseerd, maar ook de voorgaande versies werkte al prima.

Het enige wat ik mis is de nieuwe AAC+ codec voor in de toekomst.

Misschien is dit een oplossing http://forums.slimdevices.com/showthread.php?88579-Support-AAC-streaming

Die vriend van mij bleek gisteravond ook een Logitech te hebben, Net gekocht voor het systeem eruit ging. Hij had meer dan 2600 cd's op zijn computer zitten en daar was die een pokkentijd mee bezig geweest. Hij vroeg zich sterk af of ik het wel moest doen omdat hij wist dat ik zoiets verschrikkelijk vond. Ik blijf echter geinteresseerd.

Zonder inspanning geen resultaat. Wat jouw vriend gedaan heeft is achtenswaardig, petje af. Als hij er een pokketijd over gedaan heeft zal hij wel net als ik klassiek liefhebber zijn. Momenteel heb ik pas 1800 cd's gerubriceerd, en daar ben ik een jaar of drie mee bezig geweest. Het eind is in zicht, maar ik ben er nog lang niet! En ik word ook flink tegengewerkt door mezelf, omdat ik steeds maar meer muziek koop. :angry:

Maar ik zou er ook niet aan zijn begonnen als het niet zo vreselijk fijn is om het resultaat te zien. Je moet er nu eenmaal aandacht en liefde aan geven, hè. Dat zal Jack met me eens zijn ^_^

Ik heb het voordeel dat de pc gewoon in de muziekruimte staat, anders zou het me wel tegenstaan.

Nu doe ik het met plezier, en is het eigenlijk een hobby geworden. :)

Als ik jou zo inschat, heb je helemaal niet zoveel cd's, en alles wat niet klassiek is kan eenvoudig gerubriceerd worden.

M :ph34r: rc

Of wacht, zo'n pokketijd... veel mensen werken met EAC (Exact Audio Copy), om maar zeker te zijn geen bitje te missen. Maar EAC is een traag geval. Op de achtergrond speelt vaak het idee mee, dat cd's minder goed klinken omdat die bitjes er niet zo simpel vanaf komen, en dat is m.i. een misvatting.

Daarom rip ik alles met de interne ripper van de Olive, die een cd'tje in een minuut of 5 opslurpt, en vrijwel altijd meldt dat het probleemloos ging.

Het echte werk gehobby komt daarna pas.

En als het er dan goed opstaat, is het luisteren een feest!

Ik snap de gedachte, maar eigenlijk is het raar. Bij de meeste andere hardware kun je de software niet eens verder upgraden en

zit je bij de aankoop daarvan vast. Logitech was of is misschien wel te goed qua service. Het kost toch geld om software verder

te ontwikkelen. Misschien dat ze daarom gestopt zijn met de verkoop van hardware.?

Logitech heeft een hardware platform gekocht waar een opensource software aan vast hing. Logitech had in principe helemaal niets aan de software hoeven doen, dat doet de community wel. Ze hebben het echter wel gedaan maar hebben daarbij m.i. verzuimd het hele systeem kwa ondersteunde protocollen opener te maken (de voornaamste reden waarom ik geen squeeze ben gaan gebruiken). Daarnaast hebben ze in principe geen controle over de software, iedereen kan die pakken en er mee doen wat ze willen, mits ze de broncode publiceren (GPL). Logitech zelf kan ook niets met die broncode want ook zij zullen alles wat ze op basis daarvan schrijven publiek moeten maken, in dit geval door de "virale" werking van de GPL licentie. Daar zitten helaas de meeste bedrijven niet op te wachten.

Men ziet helaas maar al te vaak de toegevoegde waarde niet van open source (en al helemaal niet op het gebied van hardware). Proctionisme zit heel erg diep geworteld en blijkt uiteindelijk heel vaak contraproductief (b.v. De teloorgang van Polaroid is hier een triest voorbeeld van)

Guest tubejack

Die vriend van mij bleek gisteravond ook een Logitech te hebben, Net gekocht voor het systeem eruit ging. Hij had meer dan 2600 cd's op zijn computer zitten en daar was die een pokkentijd mee bezig geweest. Hij vroeg zich sterk af of ik het wel moest doen omdat hij wist dat ik zoiets verschrikkelijk vond. Ik blijf echter geinteresseerd.

Dan zou ik het gewoon proberen, zorg dat je WiFi werkt en koop zo'n Logitech ding. Mocht je het toch niks vinden dan heeft het maar een grijpstuiver gekost... ;)

Seed bedankt voor je heldere uit eenzetting. Ik vind het verder geen probleem, het ding doet het uitstekend.

Seed bedankt, ik vind het wel een probleem, en hetzelfde speelt voor de Olive.

Maar als ik mezelf een digibeet vind zou ik nooit gaan voor zo'n houtje-touwtje 'oplossing' van losse NAS of PC met Squeezebox of aanverwant. Nog afgezien van het zap-gehalte van zo'n opzet.

Nog afgezien van het zap-gehalte van zo'n opzet.

Zapgehalte? Of je zapt ligt aan je zelf, ik doe het eigenlijk nooit. Heel lang geleden in het studentenhuis, mijn buurmeisje deed niets anders dan singeltjes draaien, de een na de ander. Ik zette toen al liever een LP op. Bij mij staat ook nooit zoiets als "achtergrondmuziek" op. Het is gewoon stil in huis, tenzij een van ons er voor gaat zitten.

Wat is het opensource probleem met Olive?

Ik heb nog geen behoefte aan iets anders, maar gaat er eens iets echt stuk (en ik heb er twee, dus dat is nog niet te voorzien), dan moet ik natuurlijk wat met al die tijd die erin zit.

Dan zal ik zeker weer gaan kijken wat er dán voor mogelijkheden zijn.

Dan is een Bryston zeker te overwegen.

Wat ik nu zo geweldig vind bij de Olive is de mogelijkheid klassieke muziek onder te verdelen in composities, zoals de componist die bedoeld heeft. Dat is dus een herschikking van cd-tracks in andere eenheden. En daar kun je ook alle metadata voor kwijt.

Ik zie ook zeker mogelijkheden voor verbetering hiervan, maar hoe dan ook zou ik dat een primaire eis vinden voor een nieuwe stap.

Helaas laten al die wervende recensies bijna nooit iets los over die aspecten.

Kan dat bv met die Bryston?

• 1 month later...