leobus Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Hallo, Het is al weer een poosje geleden dat een vriend en ik bij Audiofreak op bezoek waren. Het was een avondbezoek, dus heel lang heeft het niet kunnen duren, temeer omdat heen en terug toch samen 200 km zijn. Bij aankomst eerst een lekker bakkie in de huiskamer, die gezellig gemaakt wordt door o.a een aantal katten. Tijdens de koffie ging het wandmeubel open en mochten we de set van Audiofreak bewonderen. Een torentje...hm; Grapje van Audiofreak. Later naar het betere werk in de dedicated luisterruimte op zolder. Die ruimte is acoustisch flink onder handen genomen door Audiofreak en Toine. Toch is het visueel geen storend geheel. Gezellig licht en lichte kleuren maken het tot een prettige ruimte. We begonnen te luisteren naar zijn platenspeler (en tevens zijn favoriet). Nou dat was meteen een openbaring. Wij, twee cd luisteraars, hadden eigenlijk geen idee dat een platenspeler zo mooi kan klinken. Je hoort natuurlijk wel de verhalen, maar ja, geen kanaalscheiding toch?? Geen laag toch???? Geknetter toch?? geen dynamiek toch??? Nou, mooi mis allemaal. wat een heerlijk natuurlijk geluid. Ondanks de wat kleine speakers toch een mooi laag. Niet helemaal tot in de onderste regionen, maar perfect in balans. Oh ja, voor de setbeschrijving raad ik jullie aan de site van Audiofreak te bekijken; mooie site ook! Afwijkend was de phono voorversterker, Audiofreak krijgt een nieuwe, maar heeft voorlopig even een Ayre in gebruik. Daarna even de CD speler aan; we wilden even wat eigen CD's draaien. Nou, dat heeft maar even geduurd; snel weer naar de platen. Even een paar platen waar wij de CD van hebben. Ja, hoor, daar was weer dat natuurlijke. Heerlijk. Tenslotte hebben we de Kimber interlink tussen Ayre en voorversterker gewisseld voor mijn eigen interlink. Audiofreak had deze interlink al eens bij de AVMN gehoord en vond het een mooie kabel, die hij thuis wel eens wilde testen. Ik geloof dat Audiofreak het na 30 seconden al wist: dit wordt dus zijn volgende kabel. Mooi mazzel dat ik er nog twee meter van over had. Moeten alleen nog een paar pluggen aan gemaakt worden. De kabel is volledig zilver, maar zeker niet scherp. Hij liet duidelijk meer horen dan de Kimber van Audiofreak. Alles wat opgeruimder een wat meer detail. Na nog een poosje geluisterd te hebben werd het tijd mijn kabel weer te vervangen. (ik wil thuis ook wat te luisteren hebben.) Al met al een gezellige avond met gezellige mensen en een prachtige set. Zeker de reis waard. Leobus (en Ron) Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Leuk verslag, Leo. Ik heb het ook maar even op mijn eigen website gezet onder het kopje "visite van ". Viste van ... En binnenkort een tegenbezoek aan jou en Ron. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Onno en Leobus, Heel herkenbaar allemaal Welke Kimber speelde hij naar huis? Je 1016? Straf dat je back to zilver gaat ... Greetz Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Nou niet naar huis, want dat was de Kimber al. Het was inderdaad de 1016. Maar goed een zilveren 1030 van Kimber zou ook de 1016 wegspelen. Dus eerlijker was het geweest als beide kabels van zilver waren geweest. Het ging dan ook niet welke kabel de andere zou wegspelen. Ik wilde alleen weten wat de kabel van Leo zou doen in mijn set. Daar ging het mij om. De kabel van Leo deed dingen anders (of lees beter) dan mijn 1016. Het was doortekender en een grotere 3D geluidsbeeld. Minder versmeerd ook. Al met al was het leuk om te doen en te horen. En helemaal leuk (voor mij) was het om de twee mannen te zien die stil waren van het analoog geluid en het grote compliment aan het einde van de avond in ontvangst te mogen nemen van hen. BTW, hun eigen set is ook niet misselijk en daar ben ik ook benieuwd naar van beiden heren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Leuk verslag leobus. Die volledig zilveren interlink, is dat een zelfbouw of toch een merk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 dat is een zelfbouw die Leobus ook op heardag mee had voor twee jaren terug. dat was toen de eerste uitvoering en later heeft leobus die nog verder verbeterd, dacht ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Pfoe, na 5 pagina's in een ander topic hear weer eens iets verfrissends gelezen. Wat mij nu opvalt is dat audiofreak (in dit geval) het goed voor elkaar heeft met de draaitafel, en beide cd-heren daarmee wel kunnen inkomen. Ik denk dat de meeste mensen hier wel de voorkeur voor het een (plaat) of ander (cd) hebben, en dat kunnen onderstrepen met de apparatuur in huis. Het is ook het thema van de aankomende Hear-dag. Ik ben zelf zover dat het qua cd-weergave niet veel beter kan, maar dat de plaat nu wel achterblijft. Dus ga ik daar aan werken de komende periode. Een bezoekje bij audiofreak te gelegenertijd zit er denk ik wel in. Groet, M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Ha ha Mumsoft. Bij mij is het andersom, de cd blijft bij mij achter t.o.v. de dt. Is dat erg ? Nee, helemaal niet, want mijn prioriteit ligt niet bij de cd speler. Ik ben nou eenmaal meer een liefhebber van analoog dan digitaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 februari 2010 Report Share Posted 1 februari 2010 Update je profiel even met je nieuwe site locatie, Onno Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 1 februari 2010 Author Report Share Posted 1 februari 2010 Leuk verslag leobus. Die volledig zilveren interlink, is dat een zelfbouw of toch een merk? Hallo Miracle, Het is een zelfbouw kabel. Ik heb daarin het vlechtprincipe van Kimber toegepast. Wel heb ik andere materialen toegepast. Behalve het zilver, dat je ook in de 1030 tegenkomt. Ik denk overigens wel een andere legering. Dat van mij is 99.97% zuiver zilver. Van de 1030 weet ik dat niet. Verder heb ik als kern een Twaron koord gebruikt dat met katoen omvlochten is. Dit moet dan de mechanische demping leveren. De 4 geleiders (afwisselend + en -) slingeren zich om deze kern heen en worden telkens door een, ca 2mm dik vlechtsel van Twaron met daaromheen ook weer katoen, opgetild. Hierdoor lopen de + en de - de geleiders vrijwel nooit parallel. De geleiders zelf zijn goed gepolijst, voorzien van C37 lak en verder ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 1 februari 2010 Report Share Posted 1 februari 2010 Update je profiel even met je nieuwe site locatie, Onno Thanxs voor de opmerking! Inmiddels dus gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 1 februari 2010 Report Share Posted 1 februari 2010 Leuk verslag leobus. Die volledig zilveren interlink, is dat een zelfbouw of toch een merk? Hallo Miracle, Het is een zelfbouw kabel. Ik heb daarin het vlechtprincipe van Kimber toegepast. Wel heb ik andere materialen toegepast. Behalve het zilver, dat je ook in de 1030 tegenkomt. Ik denk overigens wel een andere legering. Dat van mij is 99.97% zuiver zilver. Van de 1030 weet ik dat niet. Verder heb ik als kern een Twaron koord gebruikt dat met katoen omvlochten is. Dit moet dan de mechanische demping leveren. De 4 geleiders (afwisselend + en -) slingeren zich om deze kern heen en worden telkens door een, ca 2mm dik vlechtsel van Twaron met daaromheen ook weer katoen, opgetild. Hierdoor lopen de + en de - de geleiders vrijwel nooit parallel. De geleiders zelf zijn goed gepolijst, voorzien van C37 lak en verder ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts