Jump to content

Studio Alkmaar audioshow 2010

Miracle.
 Share

Recommended Posts

Na een succesvolle eerste Studio Alkmaar Audio Show in het AZ stadion in 2009 is de organisatie inmiddels bezig met het vervolg in 2010.

Alle deelnemers van afgelopen jaar zullen weer present zijn en ook zullen enkele nieuwe deelnemers aanschuiven. Afgelopen jaar bezochten zo`n 1300 bezoekers de show en iedereen was lovend over de kwaliteit van de zalen , de sets en de relaxte sfeer.

Diverse importeurs tonen hun beste sets in de Kees Kist Lounge en Georg Kessler zaal van het AZ stadion. Een heuse audioshow in diverse zalen, totaal 1700 m2 met o.a de volgende deelnemers:

Analogue Audio, Focal/JMLab, Audiac, Hifine, More Music, Hifinesse, Sound Emotions, Musical Reality, Nutters Audio, Servi-Q, Aspera, Kemp Electronics, AudiPulse en Hihat Audio.

Ook present met stand : Vifi, Jazz, en Music Emotion, en op zondag 2 maal een optreden van het 40 man sterke harmonie-orkest Irene uit Sint Pancras

Te beluisteren zullen zijn topsets van:

Audio Physic op Pass Labs of Spectral

MBL Reference line set

Accuphase : de top loopwerk-DAC combi met monoblokken op Verity speakers

Focal : Speakers uit de Utopialijn op Sugden versterking

Ayre op Wadia bron en Wilson Audio of Thiel

KR Electronics Kronzilla op Von Schweikert

LUA Alborada MK2 monoblokken met Appassionato MK4 bron en Lumen White luidsprekers

Esoteric

PS Audio DAC en Loopwerk

ASR Emitter op Triangle luidsprekers

Andere merken in beeld en actie zijn o.a. Diapason , Opera , Unison Research , North Star, Graaf, Nottingham Analoque, Sugden , Thiel , Revel , Mark Levinson , Tivoli , Geneva, Arcam , Nordost , Hegel , Shunyata , Harmonic Technology, KR Electronics, Von Schweikert, Eera, Solid Tech, WBT, Kimber, T & A, Canton, Teac, Esoteric, Oehlbach, PS Audio, Metronome, New Audio Frontiers, LUA, Symphonic Line, Acoustic Solid, Densen, Finite Elemente, Vincent, TAC etc.etc

Op het AZ terrein is ruimte genoeg voor alle auto`s , de show is gratis en de koffie betaalbaar.

AZ_stadion_111209.jpg

Datum: 6 en 7 februari 2010

• 1 month later...
Ja, ik hoop er zaterdag te zijn. Alle zintuigen zijn gespitst op een mooi weekend.

Ben er wel achter gekomen, dat het 'fluteindje' per OV een uur duurt. :D Maar dat geeft niet, we gaan er voor!

Dat valt mee Ivan. Voor mij zou het 2 uur reistijd betekenen met het OV, terwijl ik er met de auto nog geen 40 minuten over doe als ik me overal aan de snelheid houd. :huh:

Ik ga zondag. Mijn ervaring is dat de installaties, op iedere show, de tweede dag altijd een stuk aangenamer klinken dan de eerste dag. Nadeel is meestal wel dat de mooiste LP's dan al wel uit de bakken verdwenen zijn.

Ik ga zondag. Samen het traditionele bakkie leut doen, Miracle ?
Uiteraard Onno. Ik ben er rond 13.00 uur.
Enne lp's ga ik niet kopen, ff geen geld meer na een dikke 1,5 maand van niet werken ivm vorst en het kopen van een andere auto.

Op de komende analoge show in Sneek is er weer een kans. :)

1,5 maanden niet werken, en een ander blik op wielen hakt er altijd hard in.

Word weer stevig aanpoten om dat in te halen.

Ook hier is het even geen vetpot (autohandel op provisie), maar red me nog aardig, en heb geen bijzondere kosten gehad de afgelopen maanden (afkloppen), dus een paar mooie LP's (zoals ik haast ieder weekend wel koop) kunnen er nu ook wel vanaf.

Hi, deze keer ga ik niet. Ben compleet tevreden, en bovendien moet ik nog flink oefenen voor de Scratch-Messiah

De Hear-dag ben ik er wel.

Veel plezier daar in Alkmaar.

Gr.

M :ph34r: rc

Ik wil zaterdag heen.

Nu weet ik niet waar Ivan10 vandaan komt maar als het op de route is dan kan je mee rijden.

Anders in ieder geval een bakie doen?

Groetjes George

Ja, leuk een bakkie doen, Kappa7! Ik hoop er vroeg te zijn met mijn fototoestel, om er verslag van te doen Hear. Hoe laat spreken we af, ergens in de middag bij de koffiecorner?

Nu ben ik nog niet bekend daar maar een koffiecorner zal er wel ergens zijn.

Ik zal mijn gsm nummer sturen per PB dan kunnen we in ieder geval de juiste corner afstemmen als we daar zijn.

Ergens om 14:00 uur lijkt mij een mooie tijd.

Groetjes George

Ik ben erg nieuwschierig naar deze set:

- Symphonic Line Reference Cd speler

- Symphonic Line Die Erleuchtung voorversterker

- Symphonic Line RG 7 mk4 eindversterker

- Lumen White Artisan luidsprekers

Nu ben ik nog niet bekend daar maar een koffiecorner zal er wel ergens zijn.

Ik zal mijn gsm nummer sturen per PB dan kunnen we in ieder geval de juiste corner afstemmen als we daar zijn.

Ergens om 14:00 uur lijkt mij een mooie tijd.

Groetjes George

De koffiecorner kan je niet missen. Is het eerste wat je tegen komt wanneer je binnen komt, en is in de centrale hal.

Links en rechts daarvan zijn de riante luisterruimten.

@Mordante: Wanneer je mee wilt rijden op zondag...... ;)

Zo net terug en het is inderdaad een mooie show.

Niet te druk en mooi de tijd om overal goed te luisteren.

Ik had wel verwacht dat er wat meer vinyl zou staan maar dat was slechts een enkele speler die zijn rondjes stond te draaien.

Echt slechte dingen heb ik niet gehoord op deze show.

Al vond ik de MBL dingen een beetje tegen vallen.

Voornamelijk in het laag was het tegen het boemerig aan.

De mooiste set was toch weer de martinlogan en Jadis gevolgd door de KR spullen.

Verder erg gezellig Koffie gedronken met Ivan10.

Gezellige show zeker een aanrader voor degenen die de VAT te druk vinden.

De ruime opstelling van de demo ruimtes is erg prettig.

Groetjes George