Jump to content

Het mooiste wat je ooit gehoord hebt

leobus
 Share

Recommended Posts

Robin en Hans en de anderen

Algemeen dus liefhebbers en mindere liefhebbers van AudioNote

Waar plaatsen jullie de Living Voice luidsprekers?

Gr

Stef

Ik kan me niet herrineren die ooit gehoort te hebben..

:unsure:

Het lijkt me wel een mooie speaker, Stef.

(maar ja, het kost ook wel wat. En of het net zo goed is als de PP's dat betwijfel ik, uiteraard <_< )

Voor degene die dit merk ook niet kent:

zie www.livingvoice.nl

Hierop vind je ook recensies door NL audiobladen

Gr

Stef

Ik kan me niet herrineren die ooit gehoort te hebben..

:unsure:

Ehhh wacht even... toch w

Gr

Stef

daar heb ik ooit op een drukke beurs een keer een heel groot model van gehoord.

ik dacht op dat moment wel iets heel bijzonders te horen. ging ook met grootste gemak hard. er dynamisch ook.( doch niet schel )

maar dat was lang geleden stef.

Ik kan je wel zeggen dat ik ze zeker zal beluisteren als ik ze ergens zie staan.

Het mooiste.......lastig. Er is zoveel moois.

Wat destijds wel indruk op me maakte was een gigantische Beveridge electrostaat (heette dacht ik de Yankee) op ARC Ref.600 en nog meer van dat moois bij mijn toenmalige werkgever.

Dingen waren 2 keer het formaat van mijn Maggies........

Ook een Maggie Tympani IV met bi-amping van ik dacht ML deed het wel lekker (al wel heul erg lang geleden hoor).

Ooit een paar weekjes de Quad 988 in huis gehad, ook dat was wel een fijne belevenis.

Onlangs ook een zeer positieve verrassing met DSS Reference monitoren op Luxman monoblokken met een simpele Astin Trew 3500.

En de set van Ruud met de TDL Ref en Aitos zou ik heel goed mee kunnen leven, ware het niet dat ik voor die "doodskisten" echt geen ruimte heb hier.

Als ik ooit de 10 miljoen win en die vrijstaande boerderij in Friesland ga kopen, dan misschien wel.

Budgetklasse: de kleintjes van Monitor Audio (GR10, 20 enz) bevielen me erg goed. Lekker direct, fel en gedetailleerd.

Hebben we het nog over sets die je het meeste zijn bijgebleven? Misschien niet het beste maar wel het meest indrukwekkende:

Toen ik nog studeerde hoorde ik bij een docent thuis een set bestaande uit een stel Klipsch hoek-hoorns, daarop mid hoorns net zo breed als de hoek-hoorns en een stel Ionofanes voor het top-hoog. Het geheel werd aangestuurd met twee zelfbouw monoblokken met 807 buizen en de Ionofanes hadden hun eigen versterkers. Veel sets gehoord maar deze is mij boven alles bijgebleven als een set die de meeste indruk heeft gemaakt. Misschien ook wel omdat ik toen nog jong was en veel onbevangener naar iets keek/luisterde. Niet zo zeer de originele Iononofane maar wel iets wat er van afgeleid is http://www.ionovac.com/

Verder een PA set op een oudejaarsfeest in een grote zaal in A'dam, ook bestaande uit Klipsch-hoorns. Zelden een PA gehoord die op heel hoog volume zo open, ongekleurd en getailleerd bleef klinken. Negens een spoortje van benauwdheid wat veel PA's toch zo kenmerkt. Ik was daar met een stel vrienden met ook goede oortjes en zelf muzikant en we hebben het er achteraf nog lang over gehad dat PA zo goed kon klinken.

;)

Guest kikkervisje
Hebben we het nog over sets die je het meeste zijn bijgebleven? Misschien niet het beste maar wel het meest indrukwekkende:

Ik was daar met een stel vrienden met ook goede oortjes en zelf muzikant en we hebben het er achteraf nog lang over gehad dat PA zo goed kon klinken.

;)

Leuk he dat hoog rendement gedoe. :rolleyes:

ik denk dat het gros van muzikanten audio note de voorkeur zal geven over heel veel andere merken.

Het gros van de muzikanten die ik ken heeft geen enkele voorkeur voor speakers, en heeft thuis niet eens een fatsoenlijke installatie staan, op een enkele uitzondering na dan.

De uitzonderingen die ik ken hebben geen van allen AudioNote staan, maar Dali (3 van de 4 die ik ken verbouwd door mij), Apogee (ook 4 (van de 4 die ik ken) verbouwd door mij), Avalon (5 van de 6 die ik ken verbouwd door mij) en Wilson (ook

AudioNote vinden ze allemaal (artiesten die ik ken) ook erg goed/mooi, maar dan moet je volgens hen wel de hele installatie van AudioNote hebben, en wel uit de zelfde serie.

Met andere apparatuur erop vinden de muzikanten die ik ken het net iets hebben wat het net niet maakt.

Volgens mij zal er best een goede combinatie te maken zijn, maar zal het wel heel moeilijk worden een complete AudioNote installatie met speakers te overtreffen met enkel de AudioNote speakers met andere apparatuur eraan.

Mvg. Miracle.

Daar ben ik het niet mee eens Miracle

ik heb ongeveer 50% (gemodificeerde) Audionote apparatuur staan en de rest zelfbouw of iets anders

helemaal Audionote vind ik niet helemaal mijn ding alleen het onbetaalbare level 4 of 5 vind ik als complete set mooi.

De speakers die blijven origineel daar is niets meer aan te verbeteren

Het zijn de hoger rendement kisten met zilveren spreekspoelen erin en 98 db geeft men op.

:confused::confused::confused: 't is toch wat dat luidsprekers van 'gerenommeerde' merken eerst verbouwd moeten worden voordat ze 'goed' klinken.

Zo is dat met alles goodtube.

Zelfs een Porsche GT3 was en is te verbeten. Kijk maar wat ze op de sircuits met die dingen doen om ze te verbeteren.

Met speakers ligt dat dus het zelfde. Daarbij is er geen enkele speaker speciaal aangepast voor jouw luisterruimte en apparatuur tekoop. Ook die van jou zijn niet speciaal voor jouw luisterruimte en apparatuur gemaakt, maar slechts een algemeen ontwerp.

Daar valt dus heel veel winst te behalen.

Zelfs een Porsche GT3 was en is te verbeten. Kijk maar wat ze op de sircuits met die dingen doen om ze te verbeteren.
Dat is maar wat je als verbetering ziet. Ze verbeteren alleen de prestaties voor het circuit. Maar wat heb je aan een sportwagen waarvan de motor al na een paar duizend kilometer gereviseerd moet worden en de wegligging zodanig is dat je er na 100 km gebroken uit komt?

Een goed ontworpen product is goed in alle aspecten. Met modificaties kun je hem in bepaalde aspecten laten excelleren, maar dat zal vaak ten koste gaan van een ander aspect.

:D Als de Audionote het hoogst is...

is de redding nabij!

Wie heeft gezegd dat Audionote het hoogst is?

Het klinkt wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg goed. :rolleyes:;)

Daarbij jij hoeft mij niet te redden Spido ik ben al gered door AUDIONOTE.

Vandaag een complete set Audionote gehoord. Eerst de Bolero en daarna een ander klassiek stuk... De set die er stond kostte zoiets van

:D Als de Audionote het hoogst is...

is de redding nabij!

Wie heeft gezegd dat Audionote het hoogst is?

Het klinkt wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg goed. :rolleyes:;)

Daarbij jij hoeft mij niet te redden Spido ik ben al gered door AUDIONOTE.

Vandaag een complete set Audionote gehoord. Eerst de Bolero en daarna een ander klassiek stuk... De set die er stond kostte zoiets van