Jump to content

Het mooiste wat je ooit gehoord hebt


leobus
 Share

Recommended Posts

Gebruik toch eens het verstand.

 

 

Dat vind ik een hele sympathieke aanmaning, Kraus!

 

HPMD

Voor Kraus zijn doen de laatste jaren vind ik dit idd een heel sympathieke aanmaning.

Zeker voor iemand die er de laatste jaren heel duidelijk blijk van geeft zelf geen enkel verstand te hebben.

 

 

Dit zegt denk meer over de schrijver dan over zijn onderwerp.

Link to comment
Share on other sites

Gebruik toch eens het verstand.

 

 

Dat vind ik een hele sympathieke aanmaning, Kraus!

 

HPMD

Voor Kraus zijn doen de laatste jaren vind ik dit idd een heel sympathieke aanmaning.

Zeker voor iemand die er de laatste jaren heel duidelijk blijk van geeft zelf geen enkel verstand te hebben.

 

 

Dit zegt denk meer over de schrijver dan over zijn onderwerp.

 

 

<_<:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Wat me het meest is bijgebleven is de presentatie, door Nico Disselkoen van de Firma Duson, van de Stax ESL83 en de IMF SACM beide gevoed door Stax versterkers, waarvan enkele enorme monoblokken (op wieltjes) in Slot Zeist

Beide gaven een enorm realistisch beeld waarvan de IMF een rijk, drukvol laag toevoegde ten opzichte van de Stax.

Kennelijk is daar mijn voorliefde voor goedgebouwde transmissionline's geboren :D en tevens mijn antipathie t.a.v. (de meeste) basreflexen dingen :ph34r:

Wat me de laatste tijd ook enorm verraste waren de huidige speakers van KT88, dit was absoluut de beste set-up met Magnapans die ik ooit gehoord heb.

 

Even een aanvulling :rolleyes: , wat ik laatst heb gehoord bij Audiopaul, dat klonk mij ook als muziek in de oren, Thiel 3.7 tesamen met Mark Levinson versterking.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Wat me het meest is bijgebleven is de presentatie, door Nico Disselkoen van de Firma Duson, van de Stax ESL83 en de IMF SACM beide gevoed door Stax versterkers, waarvan enkele enorme monoblokken (op wieltjes) in Slot Zeist

Beide gaven een enorm realistisch beeld waarvan de IMF een rijk, drukvol laag toevoegde ten opzichte van de Stax.

Kennelijk is daar mijn voorliefde voor goedgebouwde transmissionline's geboren :D en tevens mijn antipathie t.a.v. (de meeste) basreflexen dingen :ph34r:

Wat me de laatste tijd ook enorm verraste waren de huidige speakers van KT88, dit was absoluut de beste set-up met Magnapans die ik ooit gehoord heb.

 

Even een aanvulling :rolleyes: , wat ik laatst heb gehoord bij Audiopaul, dat klonk mij ook als muziek in de oren, Thiel 3.7 tesamen met Mark Levinson versterking.

De huidige Sonore set wordt de nieuwe nummer 1, hier kunnen, voor wat mij betreft, alle fabrikanten hun tanden stuk bijten. Als ik vanavond de staatsloterij win kieper ik mijn hele set naar buiten ;)

Link to comment
Share on other sites

Als je 27.5 miljoen wint blijf je wel op dezelfde plek wonden :lol:

 

Ik zou toch eerst op zoek gaan naar een leuke vrijstaand optrekje (geen buren die zeuren) met een mooie luisterkamer.

 

Zoiets bv http://www.funda.nl/koop/s-gravenhage/huis-4519194-pauwenlaan-50/

Sh*t, die is maar half vrijstaand, nu ja, de andere helft koop ik dan voor mn ouwe lui ;)

Link to comment
Share on other sites

Moeilijk... welke sets zijn mij het meest BIJGEBLEVEN.... of wat het mooiste KLONK...??

 

M'n eigen set laat ik er maar buiten, Maar eigenlijk hoort die zowel in het eerste lijstje als in het tweede...( B) )

 

Het meest bijgebleven:

 

1. De toren in de oude winkel van Vogelzang aan de Willemstraat... Met zo'n prachtige 26cm spoelenrecorder bovenin (ong 1970)

2. De Grote Genesis set op 'n Show in Duitsland (ong 1999)

3. De set van Jerry... ;)

 

Het mooist klonken:

 

1. De Sonore luidsprekers in Rotterdam en Hoogvliet

2. De grote Burmesterset op op 'n show in Duitsland (Waar Dieter zelf demonstreerde)

3. De Magnepan 20.1 op Mark Levinson towerversterkers bij 'n goede audiokennis.

4. De Wilson Watt/Puppy/Whow op Jeff Rowland met Wadia als bron.

5. De set van Guido Tent met de kleine Ensemble speakers

6. De set van Hansko (d.d. febr 2010)

 

Dit zijn de sets die me het eerst binnen schieten... Er zijn er zeker nog, die ik gehoord heb maar me nu niet te binnen schieten.

 

Ik heb ondertussen heel veel sets gehoord en die zijn niet altijd bijgebleven. Ik heb ook geleerd dat wat ik mooi vind door anderen helemaal niet als dusdanig werd ervaren. Vooral bij extreem opgebouwde sets (dipolen, buizen, hoorns enz) verschillen de meningen enorm.

 

:)

 

:D:D

Link to comment
Share on other sites

De huidige Sonore set wordt de nieuwe nummer 1, hier kunnen, voor wat mij betreft, alle fabrikanten hun tanden stuk bijten. Als ik vanavond de staatsloterij win kieper ik mijn hele set naar buiten ;)

 

Beter nog : Waarschuw mij even, haal ik het wel voor je weg. Scheelt je weer sjouwen en rugpijn.:D

Link to comment
Share on other sites

Moeilijk... welke sets zijn mij het meest BIJGEBLEVEN.... of wat het mooiste KLONK...??

 

M'n eigen set laat ik er maar buiten, Maar eigenlijk hoort die zowel in het eerste lijstje als in het tweede...( B) )

 

Het meest bijgebleven:

 

1. De toren in de oude winkel van Vogelzang aan de Willemstraat... Met zo'n prachtige 26cm spoelenrecorder bovenin (ong 1970)

2. De Grote Genesis set op 'n Show in Duitsland (ong 1999)

3. De set van Jerry... ;)

 

Het mooist klonken:

 

1. De Sonore luidsprekers in Rotterdam en Hoogvliet

2. De grote Burmesterset op op 'n show in Duitsland (Waar Dieter zelf demonstreerde)

3. De Magnepan 20.1 op Mark Levinson towerversterkers bij 'n goede audiokennis.

4. De Wilson Watt/Puppy/Whow op Jeff Roland met Wadia als bron.

5. De set van Guido Tent met de kleine Ensemble speakers

6. De set van Hansko (d.d. febr 2010)

 

Dit zijn de sets die me het eerst binnen schieten... Er zijn er zeker nog, die ik gehoord heb maar me nu niet te binnen schieten.

 

Ik heb ondertussen heel veel sets gehoord en die zijn niet altijd bijgebleven. Ik heb ook geleerd dat wat ik mooi vind door anderen helemaal niet als dusdanig werd ervaren. Vooral bij extreem opgebouwde sets (dipolen, buizen, hoorns enz) verschillen de meningen enorm.

 

:)

 

:D:D

 

Nou Hans, je geeft zelf antwoord op je eigen topic met de Puppy's

Array eruit en Jeff Roland erin.

Ben je klaar en kan je gaan genieten van je puppy's.

Fijne jaarwiselling alvast

Link to comment
Share on other sites

 

Nou Hans, je geeft zelf antwoord op je eigen topic met de Puppy's

Array eruit en Jeff Roland erin.

Ben je klaar en kan je gaan genieten van je puppy's.

Fijne jaarwiselling alvast

 

Of Watt Puppy's er uit en iets anders er in.

 

Maar voorlopig geef ik 't niet op. Wisselen kan altijd nog... die luidsprekers moeten toch gewoon goed kunnen klinken..??

 

:)

Link to comment
Share on other sites

 

Nou Hans, je geeft zelf antwoord op je eigen topic met de Puppy's

Array eruit en Jeff Roland erin.

Ben je klaar en kan je gaan genieten van je puppy's.

Fijne jaarwiselling alvast

 

Of Watt Puppy's er uit en iets anders er in.

 

Maar voorlopig geef ik 't niet op. Wisselen kan altijd nog... die luidsprekers moeten toch gewoon goed kunnen klinken..??

 

:)

Persoonlijk heb ik welke Wilson dan ook nog nooit goed horen klinken

maar als jij het hebt gehoord toen je ze aanschafte dan zou het toch goed moeten komen

had je ook in combinatie met Array gehoord?

 

Ik heb ooit een Array gebruikt op het laag van een Oris systeem van Bert Doppenberg om dat hij dat toen ook gebruikte maar niet lang

er was snel iets beters gevonden.

 

Ik heb met de Array ook nog gespeeld op Quad 64, saai muf en duf

zo herinner ik het me nog

----------------------------------------------------------------------

Wat IK schrijf is vanuit MIJN belevingswereld. Het zijn dus geen wetenschappelijke feiten.

----------------------------------------------------------------------

 

Ik zou echt eens een andere versterker proberen

----------------------------------------------------------------------

Wanneer je nooit van mening bent veranderd, heb je niks bijgeleerd...

----------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

 

Nou Hans, je geeft zelf antwoord op je eigen topic met de Puppy's

Array eruit en Jeff Roland erin.

Ben je klaar en kan je gaan genieten van je puppy's.

Fijne jaarwiselling alvast

 

Of Watt Puppy's er uit en iets anders er in.

 

Maar voorlopig geef ik 't niet op. Wisselen kan altijd nog... die luidsprekers moeten toch gewoon goed kunnen klinken..??

 

:)

Persoonlijk heb ik welke Wilson dan ook nog nooit goed horen klinken

maar als jij het hebt gehoord toen je ze aanschafte dan zou het toch goed moeten komen

had je ook in combinatie met Array gehoord?

 

Ik heb ooit een Array gebruikt op het laag van een Oris systeem van Bert Doppenberg om dat hij dat toen ook gebruikte maar niet lang

er was snel iets beters gevonden.

 

Ik heb met de Array ook nog gespeeld op Quad 64, saai muf en duf

zo herinner ik het me nog

----------------------------------------------------------------------

Wat IK schrijf is vanuit MIJN belevingswereld. Het zijn dus geen wetenschappelijke feiten.

----------------------------------------------------------------------

 

Ik zou echt eens een andere versterker proberen

----------------------------------------------------------------------

Wanneer je nooit van mening bent veranderd, heb je niks bijgeleerd...

----------------------------------------------------------------------

 

Quad 64..?? of Quad 63..??

 

Dat ging bij Kermit indertijd toch heel redelijk, de Array S1 kwam toen op ongeveer het zelfde niveau dan een zware Musical Fidelity klasse A bak.

 

Saai muf en duf zijn de tegenovergestelde kreten dan wat ik vaak als reactie krijg.

 

Maar volgens mij is dit allemaal heel offtopic.

 

Mijn mooiste ervaring met de Watt Puppy was samen met een Whow. Hier ook omdat de eigenaar niet kon wennen aan het Puppy laag. Ik was met de man in contact gekomen omdat ik toen zijn oude luidsprekers (Kappa 9 ;) ) kocht.

 

Maar een mooiere ervaring was die met de Burmester set op 'n kleine show in Duitsland, waar Dieter zelf demonstreerde op een zeer uitgebreide set. Maar dan heb je het echt over een andere prijsklasse. Evenals de Magnepanset en Sonoreset.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Volgens mij maakt iemand hier een rotzooi van <_< Vlecht de topics niet in elkaar is op z'n minst wat verwarrend en onoverzichtelijk.

 

Natuurlijk Ruud doe maar weer een LP voor den kop :D

 

Als jij zo'n hoofd als ik zou hebben zou je hetzelfde doen :D

 

 

Dat is zonde van den LP :o

 

51dlXKw%2BFPL._SS500_.jpg

Link to comment
Share on other sites

nee mooie muziek beweegt je :D

Maar als dat wordt weergegeven op een rot set dan blijf je toch zitten.

Nee hoor, als je hear leest hoe er met luidsprekers door de luisterkamer wordt gezeuld, krijg je ook met een 'rot set' voldoende lichaamsbeweging.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...