Jump to content

De muziek van tegenwoordig is waardeloos, prut enz. enz.

Pjotr
 Share

Recommended Posts

De muziek van tegenwoordig is waardeloos

Een vaak gelezen kreet Hear. Kijk eens wat verder dan...

Noorderslag 2009

;)

Ik weet niet of je vrijdag de zero's request top 100 op radio 3 gevolgd hebt, maar ik vond het werkelijk te triest voor woorden.

De nummer 1 & 2 werden door Coldplay in beslag genomen. Als dat al het beste moet zijn wat er sinds het jaar 2000 geproduceerd is zou ik me gaan schamen als muzikant.

Coldplay is toch wel het ergste wat ik tot nu toe in mijn leven heb gehoord wat ze dan muziek durven noemen. Die

Ik weet het niet.

Maar ik geloof het graag.

Ik ben gestopt met luisteren naar zenders als 538 schreeuwradio, rado3 en degelijke zenders.

Hoef ik me daar ook niet meer aan te ergeren.

Nadeel is wel dat ik heel veel nieuwe muziek mis.

Op BNR wordt niet zo heel veel muziek gedraaid he.

Groetjes George

Een vaak gelezen kreet Hear. Kijk eens wat verder dan...

Noorderslag 2009

;)

Het is volgens mij nooit anders geweest. Van oudere muziek is ook slechts het beste blijven hangen. Een paar weken terug had de kringloop in Dordrecht een uitverkoop van 20.000 LP's. Het gaf een mooie dwarsdoorsnede van wat er in de jaren 70 en 80 is gemaakt. Dat was minstens zo erg als wat er tegenwoordig wordt gemaakt.

Het enige verschil tussen vroeger en nu, is dat er toen wel vaker goede muziek in de hitparade stond. Maar dat kwam meer om de single nog een gebruikelijk medium was, o.a. vanwege het geld. Nu koop je gewoon een CD als je die wilt hebben, maar ik kan me nog goed herinneren dat "een hele LP" voor mijn ouders in de jaren 70 toch wel een luxe product was.

Is het ook allemaal niet terug te brengen tot eigen smaak en voorkeuren?

Als ik lees welke bands er gespeeld hebben op het 3 daags fastival in Groningen

allemaal beginnende bands uit voorel B en NL, waar ik zelden al iets over gelezen heb laat staan beluisterd, dan vind ik het verdomd jammer dat Groningen zo ver is want ik wil het best allemaal meemaken ... Het bleek wederom heel opwindend en boeiend allemaal. Naam van het festival ontglipt mij.

Hitparade is nu 1maal een commercieel opgefokt beduveld gegeven en heeft niets met kwaliteit ofzo te maken

Mijn ervaring is dat er ten allen tijden heel opwindende en boeiende muziek wordt gemaakt, ook nu en morgen en always

Gr

Stef

Het is volgens mij nooit anders geweest. Van oudere muziek is ook slechts het beste blijven hangen. Een paar weken terug had de kringloop in Dordrecht een uitverkoop van 20.000 LP's. Het gaf een mooie dwarsdoorsnede van wat er in de jaren 70 en 80 is gemaakt. Dat was minstens zo erg als wat er tegenwoordig wordt gemaakt.

Hear, hear!!! :) Mensen die zeuren dat er vroeger veel meer mooie muziek gemaakt werd dan nu, hebben alleen nog de toppers van vroeger in hun hoofd (en/of lp-verzameling). Goeie bands zijn er nu ook wel, maar ga die niet verwachten op radio 3, 538 of Q-Music. Kink FM is wat dat betreft al een stuk beter en internetradio is ook een goeie optie...

de commerciele stroming is idd bagger momenteel met heel af en toe iets moois, briljants wat met kop en schouders bla bla

je snapt het wel.

wat zero request betreft, geen eerlijke vergelijking. alsof de consumenten bond weet wat goede audio apparatuur is.

de muziek vind ik steeds beter worden als ik eerlijk ben. mijn favo bands zijn niet oud maar vanaf de jaren 90 actief

je wet wel....wat jullie klereherrie noemen :lol:

Hear, hear!!! :) Mensen die zeuren dat er vroeger veel meer mooie muziek gemaakt werd dan nu, hebben alleen nog de toppers van vroeger in hun hoofd (en/of lp-verzameling). Goeie bands zijn er nu ook wel, maar ga die niet verwachten op radio 3, 538 of Q-Music. Kink FM is wat dat betreft al een stuk beter en internetradio is ook een goeie optie...

O ja, Kink-FM. Even off-topic: heb je na je verhuizing nu geen last meer van hikjes?

Zal wel niet want ik hoorde je d'r niet meer over.

M :ph34r: rc

Ik denk dat er veel goede muziek gemaakt wordt. Die lijkt in de oren van de muziekverkopers echter te veel op eerder uitgebrachte muziek, dus is die bij voorbaat al waardeloos. Het moet kennelijk altijd vernieuwend zijn... Ik denk dat het zoeken naar extremen op een eind loopt... Wij konden onze ouders nog "pesten" met de Rolling Stones en Beatles, wij zijn gepest met housemuziek en tegenwoordig worden we gepest met platgewalste muziek zoals Goldplay, of dat meer dan kapotgedraaide "zondagmorgen, kwart over zeven".

Een collega is fan van ACDC. Alle CD's heeft hij, maar telkens zijn ze volgens hem hetzelfde.. keigoed dus... :rolleyes:

Ik denk dat je beter in de rommelbakken kunt zoeken. Daar staat n.l. de muziek die "het niet gehaald heeft". En daar zit me soms moois tussen..

De pluggers gaan er vanuit dat iedereen dezelfde en steeds plattere smaak heeft. Helaas vrees ik dat ze het mis hebben.

Nick en Simon schieten als een raket naar de top omdat... ze muziek van Simon en Garfunkel maken...

Is dit de toekomst... ?? opnieuw opnemen van oude muziek... ??

Ik hoop het, maar dan met iets meer fantasie.

:)

O ja, Kink-FM. Even off-topic: heb je na je verhuizing nu geen last meer van hikjes?

Zal wel niet want ik hoorde je d'r niet meer over.

Helaas toch nog wel. Denk dat het aan de kabelmaatschappij (Ziggo) ligt. Misschien moet ik die eens schoppen of zo. Ik had wel een briefje in de bus dat ze 19 februari hier onderhoud zouden plegen aan het netwerk. Zag het gisteren pas :ph34r: en heb er ook niks van gemerkt (ben overdag toch niet thuis), maar misschien dat het sindsdien beter is. Denk het niet eigenlijk, maar ik heb nu Kink aanstaan, dus ik zal er eens op letten...

Vroegah had je tenmiste muziek die je 20 jaar later nog steeds kent. Nu ben je een nummer na een paar maanden alweer vergeten. Voor de Top 40 van vroeger ging je alvast klaar zitten om een nummer op te nemen met je cassetterecorder.

"En hierrrrrr is de klapperrrrrrrrr van de week"

"En dit is de nieuwe alarmschijf" :D

Nee hoor, vroeger was de muziek in het algemeen een stuk beter. Neem alleen al die jaren 80 hits. De

Vroegah had je tenmiste muziek die je 20 jaar later nog steeds kent. Nu ben je een nummer na een paar maanden alweer vergeten. Voor de Top 40 van vroeger ging je alvast klaar zitten om een nummer op te nemen met je cassetterecorder.

Ja, jij misschien, maar dat heb ik nooit gedaan hoor. Vond het 'vroegah' (vanaf begin jaren 90 spreken we dan over) ook al niks...

"En hierrrrrr is de klapperrrrrrrrr van de week"

"En dit is de nieuwe alarmschijf" :D

Nee hoor, vroeger was de muziek in het algemeen een stuk beter. Neem alleen al die jaren 80 hits. De

Nou, sorry hoor, maar de gemiddelde hit uit de jaren 80 is ook niet om aan te horen...

Ik heb al die hits nog steeds uit de jaren 80 met z.n synthesizer pop. Dat was tenmiste muziek met een ziel.

Als ik hear de clips zou posten van YouTube uit de jaren 80 {wat ik niet doe natuurlijk :D}, dan hoor je ook gelijk weer dat die muziek met 'gevoel' werd gemaakt. Ook al had de jaren 80 natuurlijk ook veel goedkope muziek. Maar die moet je even wegfilteren.

Nu luister ik eigenlijk alleen nog maar naar Fusion achtige muziek of Fusion Jazz. En op dat gebied komt er gelukkig nog steeds heel veel goede muziek uit.

Dat jij weet dat Jeroen van de Boom op 1 staat, zegt genoeg over je kennis van hedendaagse muziek volgens mij. :lol:

Je moet het wel bijhouden, h

Vroegah had je tenmiste muziek die je 20 jaar later nog steeds kent.

Ja dat klopt, tegenwoordig wordt er alleen nog maar muziek gemaakt waar je 20 jaar op moet wachten om het 20 jaar later nog te herkennen :P:lol:

Maareh waarom zou muziek vernieuwend moeten zijn om goed te zijn? Van elkaar jatten om er weer iets anders van te knutselen wordt al eeuwen gedaan. Als je terug kijkt in de geschiedenis dan zijn echte vernieuwingen meestal gekomen met de komst van nieuwe instrumenten zoals de piano, de saxofoon en na WW2 met de komst van de elektrische gitaar. Met de elektrische gitaar b.v. kwam de rock & roll en de Beatles en Stones maakte daarmee een andere variant van R&R waar Guy Mitchell, Buddy Holly etc. in de '50-er jaren mee begonnen.

Tuurlijk als je jong bent is alles nieuw en vind je veel geweldig. Met de jaren wordt het steeds moeilijker om nieuwe dingen te ontdekken. Maar zeggen dat het vroeger beter was en er nu geen goede muziek meer gemaakt wordt vind ik toch lichtelijk blas

ik luister alleen maar muziek die met gevoel word gemaakt.

daar is erg veel van momenteel.

dat je die nummers nog kent uit de jaren 60/70 komt meer door slimme commercie dan de kwaliteit van de nummers.

denk ik ;)

Nou, sorry hoor, maar de gemiddelde hit uit de jaren 80 is ook niet om aan te horen...

Ik heb al die hits nog steeds uit de jaren 80 met z.n synthesizer pop. Dat was tenmiste muziek met een ziel.

Als ik hear de clips zou posten van YouTube uit de jaren 80 {wat ik niet doe natuurlijk :D}, dan hoor je ook gelijk weer dat die muziek met 'gevoel' werd gemaakt. Ook al had de jaren 80 natuurlijk ook veel goedkope muziek. Maar die moet je even wegfilteren.

Nu luister ik eigenlijk alleen nog maar naar Fusion achtige muziek of Fusion Jazz. En op dat gebied komt er gelukkig nog steeds heel veel goede muziek uit.

Fusion zal nooit mijn smaak worden. Maar hits uit de jaren 80 hadden gevoel? Gelukkig zeg je zelf ook dat er toen ook veel goedkope muziek was, want anders was ik hier ff een paar gevoellozen gaan oplepelen... ;)

Dat jij weet dat Jeroen van de Boom op 1 staat, zegt genoeg over je kennis van hedendaagse muziek volgens mij. :lol:

Fusion zal nooit mijn smaak worden. Maar hits uit de jaren 80 hadden gevoel? Gelukkig zeg je zelf ook dat er toen ook veel goedkope muziek was, want anders was ik hier ff een paar gevoellozen gaan oplepelen... ;)

Hoe ouder ik word, hoe verder ik terug ga in de muziekjaren.

Vroeger had ik niets met Jazz om maar een voorbeeld te noemen. Tegenwoordig luister ik het heel vaak.

Als ik kijk naar wat ik gemiddeld draai of naar luister is het toch muziek uit de jaren 40,50,60,70 en 80. De jaren 90 waren wat mij betreft hele magere jaren, zeker de house en alle andere stromingen die daaruit zijn voortgevloeid.

De muziek die je tegenwoordig hoort vind ik helemaal vaak niets en vlak. Het gebeurt dan ook nog maar heel zelden als ik iets nieuws hoor, dat ik zoiets heb van dat wil ik ook hebben. En als ik het wel iets hoor en dat gevoel van dat wil ik hebben heb en dan het beluister hier, gaat het ook weer vaak terug, want dan blijkt dat het compleet kapot gecomprimeerd is. Voorbeeldje : Adele.

Dat laatste is precies de reden dat ik weinig cd's koop. Platenmaatschappijen moeten hand in eigen boezem steken.

In de bak van bijvoorbeeld de wereldmuziek (biblio !) vind ik nog wel eens goed klinkende muziek.

Vroeger had ik niets met Jazz om maar een voorbeeld te noemen. Tegenwoordig luister ik het heel vaak.

Als ik kijk naar wat ik gemiddeld draai of naar luister is het toch muziek uit de jaren 40,50,60,70 en 80. De jaren 90 waren wat mij betreft hele magere jaren, zeker de house en alle andere stromingen die daaruit zijn voortgevloeid.

De muziek die je tegenwoordig hoort vind ik helemaal vaak niets en vlak. Het gebeurt dan ook nog maar heel zelden als ik iets nieuws hoor, dat ik zoiets heb van dat wil ik ook hebben. En als ik het wel iets hoor en dat gevoel van dat wil ik hebben heb en dan het beluister hier, gaat het ook weer vaak terug, want dan blijkt dat het compleet kapot gecomprimeerd is. Voorbeeldje : Adele.

Dat laatste is precies de reden dat ik weinig cd's koop. Platenmaatschappijen moeten hand in eigen boezem steken.

In de bak van bijvoorbeeld de wereldmuziek (biblio !) vind ik nog wel eens goed klinkende muziek.

De geluidskwaliteit van een cd laat ik zelden meetellen. Dan kun je niks meer kopen, op wat audiofiel geneuzel na... Goede geluidskwaliteit is een bonus, goeie muziek een vereiste...

Op een gangbare installatie zal het ook wellicht wel meevallen, want in de auto klinkt het ook wel en uit de microset van mijn vriendin ook nog wel, maar op de grote installatie dus niet. Dan erger je wel aan de foutjes en is de muziek ook niet meer leuk in ene. Omdat het dan niet om aan te horen is. maar dat is mijn mening,Henrie.

Gevalletje van audiodeformatie? :P:lol:

Als ik die criteria aan zou moeten leggen is het merendeel van de CD's niet te pruimen en veel vinyl overigens ook niet. Heb hier een plaat waar men bij de eindmontage per ongeluk 1 noot achterstevoren heeft geplakt :D

;)

De geluidskwaliteit van een cd laat ik zelden meetellen. Dan kun je niks meer kopen, op wat audiofiel geneuzel na... Goede geluidskwaliteit is een bonus, goeie muziek een vereiste...

Op een gangbare installatie zal het ook wellicht wel meevallen, want in de auto klinkt het ook wel en uit de microset van mijn vriendin ook nog wel, maar op de grote installatie dus niet. Dan erger je wel aan de foutjes en is de muziek ook niet meer leuk in ene. Omdat het dan niet om aan te horen is. maar dat is mijn mening,Henrie.

Ik heb misschien geen audiofiel verantwoorde set, maar hij presteert toch wel wat beter dan een autoradio of een midisetje. En ik vind het meeste prima te doen. Tuurlijk, de ene cd klinkt beter dan de andere, maar er zijn er maar heel weinig die ik in de winkel laat liggen vanwege de slechte klank. Californication van de Red Hot Chili Peppers is de enige eigenlijk. Of nee, recent is daar An Ode To Woe van My Dying Bride bijgekomen. Dat is een live-cd, opgenomen in Paradiso. Ik was zelf bij dat optreden en vond het erg gaaf. Mede daardoor wilde ik het album wel hebben. Maar het blijkt de opname van Fabchannel te zijn. Die staat daar nu nog ( http://www.fabchannel.com/nl/my_dying_brid...cert/2007-04-20 ), dus ik kan 'm daar ook wel luisteren. Maar ik heb 'm inmiddels ook op mp3, en het is werkelijk niet om aan te horen. Beetje laag, totaal geen midden gebied, en heeeeel veel hoog. Ja, dat gaat mij ook wat te ver om daar

Guest tubejack

De muziek van tegenwoordig is waardeloos, prut enz. enz.

Nee hoor, alleen vaak slecht gemasterd. :o Hoe goed een artiest ook is

als het slecht op de LP of CD staat dan koop ik het uit principe niet.

Hoe graag ik ook dat album zou willen hebben....soms baal ik daar