Jump to content
High-End Forums

Arden

Admin
  • Content Count

    4,060
  • Joined

About Arden

  • Rank
    Senior Member

Previous Fields

  • Setbeschrijving
    Gerrard 301 met Ikea arm en element, Trafomatic E2mk2 single ended 300B versterker en Blumenhofer BF17 luidsprekers

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ergens in het westen...

Recent Profile Visitors

4,465 profile views
  1. Ik zie het meer als een storm in een glas water. Dat Sander misschien een keer wat furieuzer reageert als dat hij normaliter doet, gezien zijn huidige ziekenhuis/thuis/ziekenhuis/thuis situatie kan ik dat wel begrijpen. Ik dacht ook dat Carl dat ook deed gezien zijn verweer er op. Gezien echter de reactie daarna van Carl op een post van … (weet ff de forumnaam niet meer) met spuit 11 zie ik ook dat Carl agressiever dan normaal reageert. Je kunt dus nooit zien in wat voor gemoedstoestand iemand zit tijdens een reactie, dus maak je er niet zo druk over. In vergelijk tot de omgangsvorm op bijvoorbeeld Feestboek denk ik dat we hier echt koorknaapjes zijn...
  2. Of dat meenemen wat gratis is succes betekend, ik vraag het me af. Ik heb zo onderhand geleerd dat alles wat niet vast zit, gewoon geprobeerd wordt mee te nemen. Waarom? Geen idee, omdat het gratis is misschien? Ik kan me nog herinneren dat ik tijdens een show een keer voor allebei de luidsprekers een waaier van Music&Emotions had neergelegd vanwege een product van mij op de voorpagina. Zag er gewoon leuk uit. Die werden consequent in tassen gestopt, en moest ik mensen terugfluiten dat die niet om mee te nemen waren. De stomverbaasde uitdrukkingen daarna op de gezichten... ''O, is dat niet om mee te nemen dan'' was dan de vraag. Mijn vraag is dan waarom iedereen maar denkt dat het gratis me te nemen is omdat het niet vastgebonden zit. De ''gratis'' puck, elpees, platenborstels, poolplaten bij van den Hul en andere items welke gewoon op beurzen verdwenen, daar ga ik het dan maar even niet over hebben, en al helemaal niet over degenen die pontificaal vooraan in het midden gaan zitten en het van huis meegenomen lunchpakket gaan zitten verorberen. Heel eerlijk, de gemiddelde beursbezoeker in Nederland zal een prima persoon zijn, maar een steeds grotere groep halve garen gaat dit toch echt op niet al te lange termijn voor velen verpesten. Dan zal alles aan een ketting zitten, of opgesloten in glazen vitrines en zal er weinig tot niets meer worden weggegeven... O, nog even over dat weggeven van consumpties aan bezoekers, de catering van de locatie waar het evenement plaatsvind is altijd beschermt. Als ik maar gratis koffie weg zou willen geven (heb het meerdere malen geprobeerd), dan krijg ik een rekening van de catering van 175 euro per dag per zelf meegenomen koffiemachine vanwege gederfde inkomsten. Lust u nog peultjes?
  3. Hoogwaardig dus... Aangaande de muziek, dat ben ik volledig met je eens, goede muziek blijft goede muziek, of dit nu uit een transistorradio of een goede set komt. Zo blijft zeik-muziek ook zeik-muziek, hoe het ook wordt weergegeven. Maar daar ging het in de definitie over high-end even niet om. Dat iedereen high-end ook anders beleeft, dat was denk ik ook wel duidelijk? En ambiance, hoe iets gepresenteerd wordt speelt idd ook een belangrijke rol, zeker ook op shows. Thuis ga ik het nu even niet over hebben, maar op de i-EAR show hadden ze dat absoluut goed door. Daar werd simpelweg ge-eist dat het geheel ook fraai werd gepresenteerd. Ik hoop dat dit op de AZ show ook zal plaatsvinden, deelnemers met een set die top klinkt maar weer op zo'n koffietafel staat, met waardeloze belichting en een enorme kabelsla (want het gaat toch om het geluid) hebben in de kern wel gelijk, maar toch geeft het niet de beleving waar we graag op hopen. Zeker niet als je je vrouw meenement, die begint dan gelijk al met ''dat komt er niet in'' (wat ze overigens van mijn luidsprekers ook vaak zeggen, dus mijn uitdaging is nog groter). Dat wij mannen dit accepteren, maar tegelijkertijd wel altijd die oude kollosale servieskast van oma vrolijk meerammelend op onze muziek in huis accepteren, zegt meer over ons mannen dan over vrouwen ben ik bang. Voor mij blijven daarom shows de manier van naar buiten toe presenteren, advertenties kosten uiteindlijk net zo veel (zo niet meer), maar die brengen uiteindelijk niets meer op dan regelmatig goede presentatie op shows waar men lang over doorpraat. Dat valt of staat evengoed met de muziek. Ik probeer over het algemeen toch meer muziek te draaien die velen thuis ook in de kast hebben staan, hooguit komt er 1 x per dag een Krall voorbij omdat er altijd wel iemand is die dat toch graag wil horen. Van die veilige muzak blijf ik verder echt ver van weg, zeker als je ook de jeugd op wat voor manier dan ook aan wil spreken. Er zal van tijd tot tijd dus ook echt wat electro en trance achtige muziek gedraaid moeten worden, en ja ook Rammstein. Dat veel sets daarmee direct op hun knieen gaan nog even buiten beschouwing gelaten, daar gaan we het later nog wel eens over hebben. Resume: hoogwaardige apparatuur, goede muziek en ambiance, dat bepaald uiteindelijk de high-end factor!
  4. Zo moeilijk is dat niet, een high-end product betekend niets meer of minder dan een HOOGWAARDIG product. Dat de gemiddelde zuinige Nederlander, altijd kortingen afdingend, tegenwoordig meer leeft in een weggooi maatschappij en dus over het algemeen ''voor weinig'' rommel koopt, heeft gezorgd dat de noemer high-end iets snobistisch of onbetaalbaars moet voorstellen. Totale onzin dus. In de audio is dit nog wat verder die kant op gegaan, blijkbaar zetten we nu eenmaal graag overal stempels op. Als we het nu dan over high-end audio gaan hebben, dan zijn dit voor mij de producten die dermate goed presteren, dat je iedere vorm van willen verbeteren, veranderen of aanpassen gewoon loslaat, en alleen nog puur van je muziek geniet. Je wordt er als het ware ingezogen en kan bijna niet meer stoppen met luisteren. Voor de 1 is dat idd gewoon een Sonos set, voor de ander zijn telefoon met koptelefoon, en ja er zijn er ook die dat met ''onbetaalbare'' apparatuur pas hebben (wederom, ook maar een stempel is die we er op hebben willen zetten). Wat voor de 1 onbetaalbaar is, is voor de ander weer wisselgeld. Laat dus ook die prijzen een keer los, dat heeft niets met high-end van doen. Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik zo'n high-end set heb, dat ik echter niet op iedere show of beurs dezelfde set neer kan zetten, dat snapt denk ik iedereen wel, dus blijf ik zoeken naar meer componenten die mij diezelfde beleving geven. Dat draag ik dan via beurzen en shows weer naar buiten, oftewel, ik presenteer alleen maar iets wat ik zelf als echt de top (of high-end) beschouw. Zoals de meesten thuis hun set naar het hoogste niveau proberen te krijgen, zo probeer ik dat op kantoor. Als ik dat heb gevonden, dan zie ik daarna wel of het eventueel ook nog aan de man is te brengen. Lukt dat niet, jammer dan. Ik wil in ieder geval niet alleen iets verkopen om er geld aan te verdienen, ik moet er in eerste instantie ook zelf gelukkig van kunnen worden. Dat er in het hierboven omschrevene wat mij betreft geen digitaal voorkomt is puur omdat ik die echte beleving met digitaal gewoon niet heb. Er zullen ongetwijfeld digitale producten zijn die me dat wel zouden kunnen geven, maar ik zoek daar niet naar. Buiten dat de behoefte is er gewoon niet is, heb ik daar ook de kennis en kunde niet voor, dus laat ik dat voor wat het is. Als laatste in deze wil ik dan toch ook nog een keer het fenomeen smaak aanhalen, dat begint al bij de muziek, wat ik mooi vind, kan jij verschrikkelijk vinden. Ik zal dus altijd naar een set zoeken die mijn muzieksmaak naar mijn idee het beste weergeeft. Jij zou dus zo maar naar iets totaal anders kunnen zoeken. Dat dit ook nog eens kan beteken dat iemand helemaal niet naar een realistische weergave zoekt, maar naar het door KT88 altijd zo mooi omschreven Mifi, maakt het er allemaal niet makkelijker op. Je moet ze eens de kost geven, de Jazz liefhebbers die een realistische sound zoeken, tot ze een keer worden geconfronteerd met een saxofoon op bijna ware schaal en volume. Dat willen ze dan ineens niet. En toch is ook dat een onderdeel van high-end of hoogwaardige audio, realisme. Dat realisme door iedereen anders beleeft wordt maakt het misschien allemaal een stuk moeilijk, maar stiekem toch ook weer leuk... Laat ik nou graag een drum solo met haar ware impact horen, iets wat de komende show absoluut ook weer even voorbij zal komen, net als die sax en... veel mono!
  5. Astin Trew... En ja, daar heb je een punt. Ik zal het eens met Sander bespreken, die heeft hem notabene ontworpen. Ik heb als laatse batch een partij gekregen waarbij ze in de fabriek (Chinezen kwaal?) ergens een component met de verkeerde waarde hadden geplaatst, die heb ik toen allemaal in Engeland moeten laten verbouwen. Die laatste die ik nog ergens heb (zal binnenkort eens gaan zoeken) kwam uit die batch, ik moet eens even hard gaan denken aan wie ik die ook al weer had uitgeleend... O, ik weet het al, aan een neefje!
  6. Arden

    AZ 2020

    Toch jammer Wiel. Buiten dat je bij ons niet langskomt, als ik zie wat er verder allemaal staat... Veel buizen: Ayon, Lua, KR, Trafomatic, Ypsilon, Lab 12, ik zie wederom Gryphon voorbijkomen, veel nieuwe luidspreker ontwerpen en draaitafels, het is bijna jammer dat ik daar het hele weekend aan het werk ben...
  7. Ha! Daar heb ik er ook ergens nog 1 van liggen!
  8. O, en ehhh sorry voor de topic ''vervuiling''. Daar het hier echter over oude meuk gaat, ik vond ook nog wat foto's van mijn oude Infinity Kappa 9, B&W 801 en Audiomat versterker met VPI tafel... ... mijn oude fietsen ''gooi'' ik er ook gelijk maar in...
  9. Ja! Zeker Japanse elementen zijn daar gevoelig voor (HANA zit weer aan de extreme kant voor Japanse begrippen, normaliter is het met veel Japanners juist zo laag mogelijk). Dat het met jouw Benz niet zo veel uitmaakt komt doordat deze eigenlijk, maar dat gaan ze nooit toegeven, moeten worden afgelsoten op 22Kohm. Jij zit dus altijd te laag, en ga je dus eenvoudigweg nooit horen wat dat element echt kan. Ik heb het al eerder gezegd, en ik blijf het zeggen: heb je een Benz, gebruik een Lukaschek. Ben je van al het gezeur af, kost niet de hele wereld, en beter ga je die Benzen niet krijgen. Van den Hul geeft altijd als optimaal rond de 200 Ohm op, die sluit ik dus ook altijd af op 1000 Ohm, klinkt gewoon lekkerder. De HANA ML is trouwens weer een vreemde eend in de HANA bijt, die moet juist weer op 40-50 Ohm worden afgesloten om echt lekker te klinken. Mijn Ikeda's doen het het best op rond de 20 Ohm, de Fuuga idem dito.
  10. Ik twijfel absoluut niet aan het kunnen van Roger, dus ik ga er van uit dat het perfect volgens de regels der kunst is gemonteerd, alle armopties in acht genomen. Hem kennende heeft hij er ook eerst serieus naar geluisterd, en stuurt hij hem niet weg voor het goed is. Ik vermoed dus dat, als het nog niet echt naar wens is, dit een andere oorzaak heeft. Lees: kabels of phonotrap. Alles moet matchen bij phono, anders wordt het nooit wat...
  11. Dat laatste was toen zeker aan de orde, maar ik reed toen ook nog buitenland voor mijn vader, en woonde bij mijn ouders in. In die tijd kon je op de vrachtwagen ook nog een echt serieus salaris verdienen, dat hebben die CAO's later allemaal kapot gemaakt, hoe goedbedoeld die ook waren.
  12. Even voor de goed orde, Cock staat daar om de producten van Barcanova (het merk, waaronder het model Sonore) en Barcanova Records (het label) te promoten. Ze voeren ook het Griekse merk Ypsilon in, dus ook daar zal hij mee bezig zijn. Niet meer alleen om wat monoplaatjes te draaien. Het gaat bijna op werk lijken, misschien kan ik het zelfs wel een keer wat rustiger aan doen!
  13. Klankmatig wel, in gebruik niet. Die Lenim middentoners , daar vloog er om het half jaar wel 1 van uit. Was altijd garantie, maar iedere keer weer duurde dat weken voordat er weer zo'n unit kon worden omgeschroefd. Het geluid van die speakers was echter fenomenaal! Raf Hilversum bood uiteindelijk een omruil naar een nieuwe set B&W 801-en aan, met nog een behoorlijke hap geld retour. Dat ik die knaken bij diezelfde RAF weer omzette in een VPI HW 19 mk IV draaitafel mocht de pret niet drukken. Met de B&W's kon ik trouwens wel bi-ampen met een buis op het mid/hoog, dat ging met die Gamma's al helemaal niet. Dat was voor mij het begin van het buizentijdperk: Velleman, Radford, Audiomat, Audionote, Unison Research, Audio Research, VTL, ik heb ze bijna allemaal gehad, daarmee begon langzaam mijn weg naar een eigen toko in de audio. Nog ff en dan wordt dit draadje een trip down memory lane...
  14. Thanks Ivan! Zit me trouwens net te bedenken dat het 1992 moet zijn geweest, toen kwam die Shine On box van Pink Floyd uit. In '94 kocht ik mijn eerste huis, toen had ik al B&W 801 Matrix MK III, dus moet het idd '92 zijn geweest.
  15. Yep, zeker omdat ze allemaal hierheen komen? Schei uit met die rampen scenario's... Je kan er 100 verschillende bedenken en op voorbereiden, wordt het scenario nummer 101.
×
×
  • Create New...