Sodejuu Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 Het lijkt erop dat het voor de zoveelste keer weer een cd-speler test wordt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 Die y dame zit er alleen als Mental Theo ook in de buurt is "kantelpunt" 14:00u vind ik en prima tijdstip. We beginnen denk ik toc pas rond een uur of Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 wanneer gaan we dit eigenlijk doen? Ik denk dat een datum minstens zo belangrijk is dan de ruimte. In het najaar barst het trouwens van de shows en demo's. Zo is er op 6 en 7 oktober en Harmonix demo bij Goossens in Echt, staat 22 en 23 oktober in het teken van de VAD, is er halverwege november de verzamelaarsbeurs in Utrecht (ook platen- en cdbeurs) en is er dan hoogstwaarschijnlijk nog een show bij Audio Selectief En ik ben nog vergeten te vermelden dat 4 stuks forummers op 14 oktober bij AS te S zullen zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 nou, niet iedereen die heeft gestemd komt ook daadwerkelijk.Voor zover ik weet is er de laatste jaren niet echt een kabeltest geweest, dus het lijkt mij dat die een streepje voor heeft. Bovendien kan een luidsprekerkabeltest vrij eenvoudig van opzet zijn en hoeft het ook niet zo lang te duren. Mijn vinkje is klaarblijkelijk te dicht bij de pollknop geweest , want ineens werd ik geconfronteerd met de mededeling U heeft gestemd o.i.d. Dikke shitt,ik stem nimmer op poll`s hear op het forum. Laat staan mij aanmelden voor een n.m.p.m.nutteloze product vergelijking. Reeds.De Brabantse gastvrijheid is mij van jong af aan bekend. Misschien hebben er wel meerdere zo gestemd ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 De pol is als op de meeste forums. Als je op "Bekijken" klikt, wordt dat nl ook als stem geteld Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 De pol is als op de meeste forums. Als je op "Bekijken" klikt, wordt dat nl ook als stem geteld En waar komen die stemmen dan terecht..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 Hebben we dan al 25 "komers"...??? Of stemmen mensen die niet komen ook...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 De pol is als op de meeste forums. Als je op "Bekijken" klikt, wordt dat nl ook als stem geteld En waar komen die stemmen dan terecht..?? Ja,dat zou ik ook wel willen weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 20 september 2005 Members Report Share Posted 20 september 2005 De pol is als op de meeste forums. Als je op "Bekijken" klikt, wordt dat nl ook als stem geteld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 De pol is als op de meeste forums. Als je op "Bekijken" klikt, wordt dat nl ook als stem geteld Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 Ik heb contact gehad met Hobo. In principe zijn ze wel bereid om mee te werken. Er zijn alleen een paar maren. Hobo heeft eind october of begin november een uitverkoop van spullen van alle Hobo vestigingen van zuid west Nederland. Daarnaast is het VAD show. Hier moeten we natuurlijk rekening mee houden. Bovendien zegt Ad is het niet zo simpel om een set op te bouwen die matcht. Het kan dus heel goed zijn dat je b.v. bij een kabelvergelijk merkt dat een kabel eigelijk ongeschikt is voor de betreffende set. Zijn insteek is eigenlijk: alle kabel- en apparatuurfabrikanten hebben een bestaansrecht. Dat komt omdat de ene nou beter bij het andere matcht. Bovendien speeld smaak ook nog 'n rol. Wanneer we dus kiezen om Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 toen ik de poll maakte en er zelf naar keek had ik ook meteen gestemd ; je stem komt dan volgens mij bij de laatste mogelijkheid: geen vergelijking, alleen luisteren; deze categorie kan volgens mij gewoon afvallen; lekker luisteren op een goeie set doe je thuis ook al. Misschien is er wel stof voor 2 bijeenkomsten. Hopelijk lukt Hans iets bij Hobo, daar zouden we dan veel kunnen luisteren op een mooie hobo-set en een luidsprekerkabelvergelijk is er ook goed mogelijk. Misschien is er ook een mogelijkheid in de buurt van Erik Klijnsmit; daar zou dan een cd-spelervergelijk aan vast kunnen zitten en misschien voelt Erik er iets voor de betonnixen aan de wereld te tonen. Gewoon maar even afwachten wat er uit de bus komt. hoi eric bedankt voor je PM , ik ga zeker het Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 29-10, 5-11, 12-11 en 19-11 zouden al aardige data zijn. Misschien dat een datum uitvalt maar dat horen we dan wel. @ Krauss, Mischien is op de eerste pagina van dit topic weer een overzicht van de mogelijkheden te maken. Je hoeft dan niet telkens het hele topic af te zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 toen ik de poll maakte en er zelf naar keek had ik ook meteen gestemd ; je stem komt dan volgens mij bij de laatste mogelijkheid: geen vergelijking, alleen luisteren; deze categorie kan volgens mij gewoon afvallen; lekker luisteren op een goeie set doe je thuis ook al. Misschien is er wel stof voor 2 bijeenkomsten. Hopelijk lukt Hans iets bij Hobo, daar zouden we dan veel kunnen luisteren op een mooie hobo-set en een luidsprekerkabelvergelijk is er ook goed mogelijk. Misschien is er ook een mogelijkheid in de buurt van Erik Klijnsmit; daar zou dan een cd-spelervergelijk aan vast kunnen zitten en misschien voelt Erik er iets voor de betonnixen aan de wereld te tonen. Gewoon maar even afwachten wat er uit de bus komt. hoi eric bedankt voor je PM , ik ga zeker het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 toen ik de poll maakte en er zelf naar keek had ik ook meteen gestemd ; je stem komt dan volgens mij bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 En ik ben nog vergeten te vermelden dat 4 stuks forummers op 14 oktober bij AS te S zullen zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 In het licht van bovenstaande, is het nog zinvol als ik informeer of een luisteravond met de BAT cd speler mogelijk is? Ik denk niet dat de speler uit handen gegeven wordt (de duurste is 7500 euro), dus als het al mogelijk is, moet het in de luisterrruimte (= huiskamer) in Haarlem. De effectieve luisterruimte is dan wel beperkt (eigenlijk een 3 zits bank), dus met rouleren is er hooguit plaats voor 5 a 6 liefhebbers. De rest van de aanwezige apparatuur is bovengemiddeld (maar niet standaard). Er zijn overigens wel plannen voor een nieuwe luisterruimte, maar ik weet noet wanneer die "geopend"gaat worden. (mbt tot zaaltjes huren, een te grote luisterrimte legt wel extra stress op de speakers+versterker, dus ook ietwat hogere vervorming) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 Ik zal wel eens een balletje oplaten (bij de Audiofabriek), misschien komt de nieuwe luisterruimte binnen afzienbare tijd beschikbaar. Ik vind de BAT idd best interessant, maar zou hem momenteel niet kunnen betalen. Wil alleen wel eens weten of het nu echte de moeite waard is (of dat je met 1000 euro 99% van het nivo haalt). Maar als iemand een Meitner setje heeft staan lijkt me dat ook leuk om te horen De Betonnix van Erik wil iedereen wel eens meemaken natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 Ik zal wel eens een balletje oplaten (bij de Audiofabriek), misschien komt de nieuwe luisterruimte binnen afzienbare tijd beschikbaar.Ik vind de BAT idd best interessant, maar zou hem momenteel niet kunnen betalen. Wil alleen wel eens weten of het nu echte de moeite waard is (of dat je met 1000 euro 99% van het nivo haalt). Maar als iemand een Meitner setje heeft staan lijkt me dat ook leuk om te horen De Betonnix van Erik wil iedereen wel eens meemaken natuurlijk Toch een speaker vergelijk.....???? Ik ben helaas alleen bang, dat er weinig transportabels tegen de betoniksen op kan.... Ik ga mijn Omega's in elk geval niet naar beneden sjouwen. Mischien heeft KF zin...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 29-10, 5-11, 12-11 en 19-11 zouden al aardige data zijn. Misschien dat een datum uitvalt maar dat horen we dan wel. @ Krauss, Mischien is op de eerste pagina van dit topic weer een overzicht van de mogelijkheden te maken. Je hoeft dan niet telkens het hele topic af te zoeken. He, deze posting even gemist. ik zat al weer op een compleet ander spoor. Zo gauw Erik iets weet over een mogelijke datum/ de zaalhuur zal ik de posting aanpassen. Misschien is een nieuwe poll handig met data, plaats, deelname en voorkeur. Heb jij een mening over 2 sessies, 1 maal najaar, 1 maal voorjaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 Overwegen jullie werkelijk om de Betonnixen van Eriks huis naar een zaaltje te laten brengen, en retour? Denken jullie dat zo'n dieplader van Mammoet Transport B.V door de opening van de huisdeur kan? Of willen jullie de pui d'r uit halen? En dat keurige voortuintje dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 21 september 2005 Members Report Share Posted 21 september 2005 Overwegen jullie werkelijk om de Betonnixen van Eriks huis naar een zaaltje te laten brengen, en retour? Denken jullie dat zo'n dieplader van Mammoet Transport B.V door de opening van de huisdeur kan? Of willen jullie de pui d'r uit halen? En dat keurige voortuintje dan? D'r staan er bij ons nog 4 aan de zaak, en dan staat er ook nog een mega-kraan op, dus dat zal niet zo'n probleem zijn... Desnoods door het dak Wat betreft 2 sessies, die Betonnixen, daar ben ik wel benieuwd naar. Dus een cd-speler vergelijk op dit systeem zie ik wel zitten. Wat betreft het kabel-vergelijk, gezien mijn eerdere posting lijkt mij dat niet echt zinvol, maar als het tijdstip mij enigsinds uitkomt, vind ik het wel leuk om de mede-forummers weer eens te ontmoeten. ( al zal dat ongetwijfeld in Sneek binnenkort ook wel gebeuren ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 21 september 2005 Report Share Posted 21 september 2005 cdspeler vergelijking!! een hele serieuse dit keer evt met medewerking van Ruud Janssen en dan 4 spelers, een alleseter van 100 euro, een modale van 300 euro (HK)? een audiofiele van 2000 euro, een topper van 10k? lijkt me leuk Voordeel voor jou is dat je niet lijfelijk aanwezig hoeft te zijn. Jij kunt zelfs je oordeel voor die tijd al opstellen en schriftelijk of online irt aanbieden. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 september 2005 Report Share Posted 21 september 2005 zoals het er nu uitziet zou er dan naast de betonnixen van Erik helemaal niks zijn aan speakers; die zwaargewichten kunnen toch wel een cdspelervergelijk aan? Hans, wat denk jij voor wat betreft Hobo, is 1 van de door jou voorgestelde data haalbaar bij Hobo (eind oct, 1e week nov.) voor een kabelvergelijking of is dat (ivm overleg over te gebruiken set, kabels etc) toch te vroeg? Als bijv.deze data kunnen en vast staan, dan kan de rest ook makkelijker georganiseerd worden. Dat weten we pas wanneer vast staat wanneer de uitverkoop bij Hobo is. Dan hebben ze de ruimte n.l. voor uitstalling van hun producten nodig. De week hiervoor haalt waarschijnlijk dus ook niks uit. Ik kan heel goed leven met het zaaltje van Erik. Mits er ramen in zitten. Er wil daar wel eens iets sneuvelen.... We hebben trouwens al 3 cd-speler vergelijken gehad, een luidsprekerkabel vergelijk nog niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 september 2005 Report Share Posted 24 september 2005 Ik ben vanmiddag bij Hobo in den Bosch geweest. Ad was er niet, omdat hij door z'n rug was gegaan (in goed Nederlandsch ). Cris wist mij echter te vertellen dat het komende tijd toch wel heel druk werd en dat het beter zou zijn de sessie door te schuiven naar Januari. Er is zoals ik al schreef een uitverkoop waar spullen van verschillende vestigingen worden verkocht. Hiervoor is de hele winkel nodig. Deze uitverkoop is waarschijnlijk het eerste weekend van November. Het weekend ervoor of daarna zijn ook niet mogelijk ivm bevooraden en herinrichten van de winkel. Hierna is het bijna Sinterklaas en Kerst. Januari is dus beter. Dan kunnen we misschien in November bij Erik luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts