Haudio Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 Beste Allemaal, Om geluid te omschrijven en beschrijven vind ik erg moeilijk. Maar de nieuwe Benz Micro Ace is binnen, ook gemonteerd en ingesteld. Ook het beluisteren ten opzichte van ................................................... De nieuwe (jammer geen Hollandse nieuwe) Ace klinkt inderdaad minder grofstoffelijk dan de oude Ace, dus verfijnder meer laagjes, lijkt inderdaad qua klank op de Benz Micro Ruby 2 , trouwens ook op de Ruby 3 dat is denk een hele eer voor een element van 580,00 euro. Toch gek, dat ik niet kan zeggen dat de nieuwe beter of minder goed is dan een Glider , de Glider is anders, voller ,pittiger. Maar verwend door bv Jan Allaerts, Koetsu,Benz Micro Ebony LP H is voor mij het kippevel effect toch een stuk minder. Ik weet het dat is totaal geen eerlijk vergelijk maar gelukkig is het wel zo , anders waren nog prijziger elementen hun bestaan niet zeker. MvG, Haudio PS het cantilever van de nieuwe Benz Micro Ace is een stuk korter, dus de bodemvrijheid is ook een stuk ingekort , dat betekent platen met hobbels zullen hiervan hinder kunnen ondervinden. Denk aan verlaagde auto's en drempels Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 ik wil niet weten hoe dat zich allemaal verhoudt tot een CD speler als ik heb .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 Is dat even pech. Heb ik er 18 jaar over gedaan om van Ortofon over te stappen op Benz..........en dan ben ik n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 14 juni 2005 Author Report Share Posted 14 juni 2005 Is dat even pech.Heb ik er 18 jaar over gedaan om van Ortofon over te stappen op Benz..........en dan ben ik n Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 Henk, check even je mail.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 PS het cantilever van de nieuwe Benz Micro Ace is een stuk korter, dus de bodemvrijheid is ook een stuk ingekort , dat betekent platen met hobbels zullen hiervan hinder kunnen ondervinden. Denk aan verlaagde auto's en drempels Meer dynamiek dus ook (dat is met auto's n.l. ook zo....). Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 Tja ............. ook inderdaad met de "oude Benz Ace " kun je erghhh happy zijn Ik ben zo tevreden met de "oude "dat ik zeker nog een lichting Benz Ace upgrades over sla Beter kan natuurlijk altijd , tevreden zijn en genieten is ook belangrijk . Gestart met een DL110 voor twee jaar terug , sinds een paar weekjes de Benz Ace , over een paar jaartjes misschien een JA , wie zal het zeggen ? Feit is wel dat de Ace verschrikkelijk veel biedt voor zijn geld , zowel oud als nieuw denk ik persoonlijk . groetjes John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 juni 2005 Report Share Posted 15 juni 2005 Is dat even pech.Heb ik er 18 jaar over gedaan om van Ortofon over te stappen op Benz..........en dan ben ik n Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 juni 2005 Report Share Posted 15 juni 2005 Is dat even pech.Heb ik er 18 jaar over gedaan om van Ortofon over te stappen op Benz..........en dan ben ik n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 juni 2005 Report Share Posted 15 juni 2005 Is dat even pech.Heb ik er 18 jaar over gedaan om van Ortofon over te stappen op Benz..........en dan ben ik n Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 juni 2005 Report Share Posted 15 juni 2005 Beste Allemaal, Om geluid te omschrijven en beschrijven vind ik erg moeilijk. Maar de nieuwe Benz Micro Ace is binnen, ook gemonteerd en ingesteld. Ook het beluisteren ten opzichte van ................................................... De nieuwe (jammer geen Hollandse nieuwe) Ace klinkt inderdaad minder grofstoffelijk dan de oude Ace, dus verfijnder meer laagjes, lijkt inderdaad qua klank op de Benz Micro Ruby 2 , trouwens ook op de Ruby 3 dat is denk een hele eer voor een element van 580,00 euro. Toch gek, dat ik niet kan zeggen dat de nieuwe beter of minder goed is dan een Glider , de Glider is anders, voller ,pittiger. Maar verwend door bv Jan Allaerts, Koetsu,Benz Micro Ebony LP H is voor mij het kippevel effect toch een stuk minder. Ik weet het dat is totaal geen eerlijk vergelijk maar gelukkig is het wel zo , anders waren nog prijziger elementen hun bestaan niet zeker. MvG, Haudio PS het cantilever van de nieuwe Benz Micro Ace is een stuk korter, dus de bodemvrijheid is ook een stuk ingekort , dat betekent platen met hobbels zullen hiervan hinder kunnen ondervinden. Denk aan verlaagde auto's en drempels Ik ben errug benieuwd a.s. zaterdag.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 juni 2005 Report Share Posted 15 juni 2005 Ik ben errug benieuwd a.s. zaterdag.... Ik ook Ga je mee dan...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 15 juni 2005 Report Share Posted 15 juni 2005 Hoe krijg je vier mensen in een Smart ? Twee vanvoor en twee vanachter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 15 juni 2005 Report Share Posted 15 juni 2005 Is dat even pech.Heb ik er 18 jaar over gedaan om van Ortofon over te stappen op Benz..........en dan ben ik n Link to comment Share on other sites More sharing options...
christobal Posted 15 juni 2005 Report Share Posted 15 juni 2005 Beste Haudio Leuk een nieuwe Benz, maar je hoort niet echt verschil??!! met de oude Ace? Ik denk dat die beter klinkt , want die is vast en zeker goed ingespeeld. Of heb je die nieuwe ook al > 50 uur gedraaid? PS wat vind jij de "beste " Phonotrap voor een MbenzGlidermetvandeHultip voor een 2 tot 2,5 duizend euro? Groetjes uit Loon Christobal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 15 juni 2005 Author Report Share Posted 15 juni 2005 Beste Haudio Leuk een nieuwe Benz, maar je hoort niet echt verschil??!! met de oude Ace? Ik denk dat die beter klinkt , want die is vast en zeker goed ingespeeld. Of heb je die nieuwe ook al > 50 uur gedraaid? PS wat vind jij de "beste " Phonotrap voor een MbenzGlidermetvandeHultip voor een 2 tot 2,5 duizend euro? Groetjes uit Loon Christobal Beste Christobal, Ik probeer altijd zo objectief mogelijk mijn bevindingen te over te brengen, zonder andere(n) af te kraken. Ook mede omdat er veel mensen zijn die inmiddels bepaalde artikelen hebben en daar zeer tevreden mee zijn. Natuurlijk zit er verschil in de oude en nieuwe Ace, en door veel ervaring (31 jaar) met draaitafels/elementen en natuurlijk ook andere audioapparatuur te zijn omgegaan, kan ik je verzekeren dat ik inmiddels echt weet hoe een element kan gaan klinken nadat ze ingespeeld zijn, deze verschillen zijn soms redelijk klein, maar soms ook zeer groot. De Fabrikanten van verschillende merken gooien het roer niet ineens om, dus kub je er van uitgaan wat er zal gaan gebeuren. Bovendien heb ik natuurlijk de ''oude'' Ace ook vaak oningespeeld gehoord ! Dus een vergelijk is zeer wel mogelijk. Is de BM G een L/H/M een Roksan Phono Reference is zeer goed en geschikt voor elementen tot 9000,00 euro ook de Lehmann Silver Cube is echt een topper. Vergeet niet de Unison Research Simply Phono, ook de nieuwe Phatos phono pre is erg goed. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
christobal Posted 15 juni 2005 Report Share Posted 15 juni 2005 Bedankt Haudio ! voor je uitleg! Ook ik probeer zo objectief mogelijk te zijn in beoordeling van onderdelen in onze zo geliefde audioketen en als eea op kritiek zou lijken, dan bedoel ik dat altijd positief. Ik heb inmiddels ook al sinds eind jaren '60 ervaring met muziek, actief en passief en sinds 1974 draai ik al vinyl met heel veel plezier op leuk nivo, dus ook de nodige ervaring met draaitafels en toebehoren... Ik sta echter open voor nieuwe en andere inzichten en ben ook benieuwd hoe anderen, met of zonder ervaring, luisteren en bijv. elementen interpreteren. Dat is ook leuk aan onze hobby Ook bedankt voor je Phonostage advies, waarvan ik alleen de Lehman Silver Cube ken, en heb gehoord , echter op Clearaudio Champion draaitafel, met Ortofon Rohmann element en dat was zeer helder en transparant met een groot geluidsbeeld. Ik weet echter niet meer of dat door de Phonotrap of de Ortofon kwam ( mijn geheugen , he) De anderen zal ik eerst eens googlen en dan een dealer opzoeken. Groetjes, daar in het Noorden Christobal Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 juni 2005 Report Share Posted 15 juni 2005 Haudio, Zo'n Pathos is een buizen tarp met ik vermoed een extra transformatortrap anders kan je toch nooit tot die versterking komen nodig voor een MC. Heeft zoiets dan geen verlies? Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 15 juni 2005 Report Share Posted 15 juni 2005 Haudio, Zo'n Pathos is een buizen tarp met ik vermoed een extra transformatortrap anders kan je toch nooit tot die versterking komen nodig voor een MC. Heeft zoiets dan geen verlies? Carl Zo te lezen komt er geen buis aan te pas in de Pathos InTheGroove. The InTheGroove MKII is a state of the art phono-amplifier that features completely independent left and right channel operation. Powered by batteries in order to provide as clean and stable power as possible. Since the output from the pick-up is low, the risk of Link to comment Share on other sites More sharing options...
christobal Posted 15 juni 2005 Report Share Posted 15 juni 2005 Hallo?? Heeft Audiopaul geen Roksan Phono reference? en hoe bevalt ie? Is de load cap. en de gain makkelijk in te stellen en hoe klinkt, met name , het laag? mvg. Christobal Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 15 juni 2005 Report Share Posted 15 juni 2005 Het is opmerkelijk te lezen dat er anno 2005 volop ontwikkeling is in draaitafelland. Hier gaat het om een nieuw element, enkele topics verder gaat het over nieuwe phono-trappen en recentelijk is er gepost over de update van een serie draaitafels van een Italiaans merk. Het wachten is op het moment dat nieuwe platen weer naast de CD Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 15 juni 2005 Report Share Posted 15 juni 2005 Het is opmerkelijk te lezen dat er anno 2005 volop ontwikkeling is in draaitafelland. Hier gaat het om een nieuw element, enkele topics verder gaat het over nieuwe phono-trappen en recentelijk is er gepost over de update van een serie draaitafels van een Italiaans merk. Het wachten is op het moment dat nieuwe platen weer naast de CD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 16 juni 2005 Report Share Posted 16 juni 2005 Een nieuwe versie is niet noodzakelijk beter. Soms worden er echt verbeteringen doorgevoerd. Maar soms is het een herstrukturering van het produktieproces met het ook op minder produktiekosten en dus meer winst voor de fabricant. Als er een nieuw model van een auto op de markt komt doen de contructeurs er alles aan om je het vorige model zo snel mogelijk te doen vergeten zodat ze zoveel mogelijk afzet hebben van de nieuwe..... Misschien is het wel dezelfde "koek" met een andere "look" ..... Geen paniek dus zou ik zeggen. Als je een "oud" model Ace hebt geniet er dan tenvolle van en vergeet dat er een zogezegde nieuwe versie is. Die moet zich eerst nog bewijzen. Henri Voila, ik heb het gezegd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 16 juni 2005 Report Share Posted 16 juni 2005 Ach, zoals ik al zei heb ik h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 17 juni 2005 Report Share Posted 17 juni 2005 Ik zou ook graag een nieuw element plaatsen + phonoamp momenteel speel ik nog met mn Elys en als ik dan hoor wat elementen van pakweh 300 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts