Jump to content

CD-speler test 12 april 2003; resultaten & verslagen


John Picoso
 Share

Recommended Posts

Als ik het zo bekijk hoeven ze hem straks geen eens meer te sluiten. Ik heb het idee dat het posten op hifi.nl met de dag minder wordt. Ook ik merk dat ik daar steeds minder post ...

 

Ach, laat het dan in ieder geval een goede herinnering blijven. Snif. :(icon7.gif

Link to comment
Share on other sites

Volgens mij heel veel,

 

ik heb nog eens naar m'n scorelijst zitten kijken, het valt dan op dat er per muziekstuk ook andere "winnaars uit de strijd komen."

 

Zo kwalificeerde ik de Nordstar en JK gelijk (7) bij de orgelplaat (echter de HK (8)).

 

Bij de stem met piano en de symfonie van Bach, vond ik de Nordstar (5) het slechts klinken, en de JK (8) het best.

 

De JK presteert (in mijn oren) echter op alle fronten heel erg goed.

 

De Nordstar kreeg echter weer bijna de hoogste score (7, JK en HK 8) bij de muziek van Kenny Loggins.

 

Ondanks de volgorde van de spelers en m'n luisterpositie meen ik hieruit te kunnen concluderen dat de Nordstar beter presteert in het laag.

 

Als het gaat om natuurlijkheid van stemmen en piano wint de HK.

 

Terwijl de JK echt een allrounder is.

 

De MF en Teac bleven op alle muzieksoorten in mijn telling toch wel wat achter.

 

Toch blijf ik van mening dat de verschillen beter te beoordelen zouden zijn op een wat dynamischere en transparantere installatie.

 

Ik denk dat die lange dunne interlinks hier debet aan zijn.

 

Ik zou die JK spullen eens willen vergelijken met mijn Array's en gevlochten bekabeling. Jammer dat Picoso zo ver weg woont. Maar als ik er eens de tijd voor vrij kan maken wil ik hier graag een hele dag aan spenderen.

 

Is er nu alles over gezegd....???

 

Je weet het niet.....

 

:)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...