carl Posted 9 augustus 2003 Report Share Posted 9 augustus 2003 http://www.audio-muziek.nl/Fonografie%20Te...diolegendes.htm Over dit artikel is heel wat te zeggen. Ik houd mijn kruit droog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 augustus 2003 Report Share Posted 9 augustus 2003 AvO is volgens mij "een beetje beperkt". Overal waar ik iets van hem lees heeft ie het over hetzelfde (en dat gaat al jaren zo). Klasse A in de titel?? Misschien een beetje onaardig, maar zijn puntjes worden wel erg saaai. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 9 augustus 2003 Report Share Posted 9 augustus 2003 Beste Duck Ik vind jouw reactie respectloos en beneden peil. Je kunt zijn artikelen beter eens goed lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Ik ken die hele AvO niet. Ik lees bijna geen nederlandse hifi-lektuur (waar schrijft die gast eigenlijk voor )en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze persoon eigenlijk alleen een mening ventileert, maar dan wel heel erg nadrukkelijk. Er zullen best personen zijn die hier heilig in geloven. Mij raakt het iig niet. Ik ben al veel dwazen tegen gekomen. Deze kan er ook nog wel bij BTW: Zijn Duits mag ie wel eens gaan bijspijkeren . Als je "Ton" wel goed in "klank" kan vertalen, dan moet je echter van "Reglung" geen "riegelung" ("vergrendeling") maken. Bovendien staat er op de Duitse apparatuur wel "Ton", maar geen "reglung" of "regler", en de knoppen worden daar "Steller" genoemd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Ha ha, kep het een beetje gekuist voor tere zielen Overigens leeg ik Armand al sinds 1975 of zo en dat is juist het probleem. Hij schrijft erg vaak hetzelfde. een korte opsomming van zijn mening: - een toonregeling is onmisbaar - een balans regeling is onmisbaar - kabels anders dan standaard is onzin - Quad maakt de beste versterkers - Quad maakt de beste speakers - cassette is beter dan lp - Minidisc is beter dan CD - high rez (sacd, dvd-a) is onzin - sony is high end - high end is marketing - audiofielen zijn dom (dit is natuurlijk wat aangedikt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Ik kan niet meer zeggen dat de manier waarop hij schrijft iets is van een gefrustreerde. Er zit iig veel ergernis in zijn bijdragen (tenminste die 2 die ik net gelezen heb). Hij heeft wel iets weg van Don Quichote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 En om dat niveau te ontstijgen probeert hij `ons` de juiste richting in te sturen. En schrijft dan ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Okay, nou niet allemaal tegen 1 (Armand). Hij heeft wel veel verstand van opname techniek (echt waar). Overigens maakt hij een foutje in zijn artikel over klankregeling. Hij schrijft dat de Luxman 308 het eerst was met een bepaalde regelmogelijkheid en later de Quad 33/.... De 308 stamt uit 1973 (heb ik opgezocht). http://www.geocities.co.jp/MotorCity-Pit/2170/amp.jpg De 33/303 was er al in 1968 blijkt uit: http://www.audio-muziek.nl/audiok1/kquad303-33.htm (JK rip). Lekker belangrijk he Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Ik kan niet anders constateren dan dat je wel erg selectief uit zijn werk 'shopt' en een en ander lekker uit zijn verband gerukt hier neerzet. Van Ommeren discusieert nog altijd op basis van argumenten. Zijn tegenstanders laten dat voor het gemak achterwege en bedienen zich meestal van onbewezen kretologiien, vage verdachtmakingen, priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 augustus 2003 Author Report Share Posted 10 augustus 2003 Hallo allemaal, Ook zo'n last van de warmte? Wat ik leuk vind van AvO is dat hij in ieder geval een mening heeft waar hij voor uitkomt. Ik ben het zeker niet altijd met hem eens, maar een klankregeling mis ik wel. Niet om mijn kamerakoustiek te corrigeren(want dat krijg je als audioliefhebber met veel geduld wel goed - zelfs Alco), maar om soms slechte opnames te kunnen corrigeren. De tilt van Quad is daarvoor inderdaad zeer geschikt. De filters gebruikte ik eigenlijk nooit. AvO is een technicus met veel verstand van zaken en heeft natuurlijk ook veel gehoord. Wel vind ik hem soms erg absoluut. Hoe je het wendt of keert, kabels doen wat en ik vind zijn ontkenning van de klankverschillen wel erg simpel.Overigens ben ik het bijvoorbeeld met zijn mening over klassieke opnamen, surround en Philips wel weer helemaal met hem eens. Overigens vind ik de Audio Muziek site zeer leuk om regelmatig te lezen. Een totaal andere benadering en laten ze vooral zo doorgaan. Ik heb overigens wel eens een enkele keer een reactie gegeven op een artikel en dan krijg je meteen ook antwoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Geplaatst door Sodejuu:Ik ken die hele AvO niet. Ik lees bijna geen nederlandse hifi-lektuur (waar schrijft die gast eigenlijk voor )en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze persoon eigenlijk alleen een mening ventileert, maar dan wel heel erg nadrukkelijk. Er zullen best personen zijn die hier heilig in geloven. Mij raakt het iig niet. Ik ben al veel dwazen tegen gekomen. Deze kan er ook nog wel bij BTW: Zijn Duits mag ie wel eens gaan bijspijkeren . Als je "Ton" wel goed in "klank" kan vertalen, dan moet je echter van "Reglung" geen "riegelung" ("vergrendeling") maken. Bovendien staat er op de Duitse apparatuur wel "Ton", maar geen "reglung" of "regler", en de knoppen worden daar "Steller" genoemd. Best Sodejuu Van Ommeren heeft een electro-technische achtergrond, jarenlange ervaring in de omroepwereld, weet veel van opnametechniek en heeft voor zo ongeveer alle toonaangevende bladen geschreven en neemt bepaald geen blad voor de mond. Hij is niet objectief, maar maakt wel heel duidelijk waar hij staat, zodat daar geen enkel misverstand over bestaat. En hij is zeker niet kritiekloos, wat een van de voornaamste redenen is dat hij niet meer voor een blad als Luister schrijft. Die hechten tegenwoordig wellicht wat meer belang aan het behagen van adverteerders... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 haha , nou ik heb die hele pagina dus "even" doorgelezen en ik moet zeggen ik ken de beste man dus helemaal niet , maar ik ben het wel voor 99% met hem eens maarja, ik ben dan ook een "muzikofiel" en geen "audiofiel" Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Ha ha, kep het een beetje gekuist voor tere zielen Overigens leeg ik Armand al sinds 1975 of zo en dat is juist het probleem. Hij schrijft erg vaak hetzelfde. een korte opsomming van zijn mening: - kabels anders dan standaard is onzin - Quad maakt de beste versterkers - Quad maakt de beste speakers (dit is natuurlijk wat aangedikt) Ik heb een vermoeden waarom Kermit 'protesteerde' Recensies zijn leuk, vooral als iemand steevast 'jouw' merk de hemel in blijft prijzen, maar het maakt je misschien ook blind voor de werkelijkheid Ik beschouw recensies als een beginpunt, ken je de schrijver een beetje, dan lees je tussen de letters wat hij bedoelt. Ik heb meerdere teksten van Armand gelezen, hij slaagt erin 'oprecht' over te komen en hij praat de handel niet naar de mond. Aan de andere kant stelt hij zijn eigen mening niet bij, ondanks dat hij zich tegenwoordig in een stuwmeer van veranderingen en vernieuwingen beweegt. Dat vind ik weer jammer, dan ben je een rots in een opgedroogde bedding..... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Ik vind Armand van Ommeren geweldig. Toen ik een jaar of 9 was, leeste ik al veel van zijn artikelen. Ik geloof in eht nu niet meer bestaande blad O&O magazine. En dan opeens lees ik weer weinig van hem, en dan komt hij weer terug . Er zijn al zoveel recensenten die letterlijk de bedrijfsfolder overtikken, en meelullen met de massa. Zo niet Armand. Niemand zal het met al zijn meningen eens zijn, maar hij heeft tenminste een mening. En ik denk in die zin dat hij ook zeer objectief en integer is, en zich niet laat beinvloeden door status en uiterlijk van apparaten. Zo weet ik me nog te herinneren dat hij ter recensie een stel (jamo look a like) Infinity's kreeg uit de budget serie. Toen dacht ik al van o god........nu gaan we het krijgen. Maar nee hoor. Een zeer diepgaande recensie, en zelfs nog behoorlijk positief ook. Dat de man al jaar in jaar uit klaagt over de niet vastgestelde normen voor in en uitgangsgevoeligheden, is ook niet meer dan terecht!. Laat de audio industrie een voorbeeld nemen aan de (pro) video industrie waar alle in en uitgangen gelijk zijn volgens vastgestelde normen. Aramand loopt niet mee met de massa, en verteld niet wat de massa wil horen. Armand weet waar hij over praat, en misschien is dat voor s'ommige juist wel het probleem. Die weten niet waar ze over praten. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Helemaal gelijk. Ik ga dus nog even verder "Een van de dingen waar ik me regelmatig over opwind is het ontbreken van een mono-toets op bijna elke versterker." "Volgens iedereen die in de branche rondloopt is surround een 'booming bussiness', iets wat ik met een korrel zout neem: in mijn omgeving ken ik niemand die het in huis heeft" (zijn visie uit 1998) "QUAD 77 Systeem: o-n-v-o-o-r-s-t-e-l-b-a-a-r" (bij Transtec mag hij iig nog wel op de koffie komen hoor, denk ik) Overigens ben ik geen tegenstander van AvO, ik merk alleen op dat hij erg vaak hetzelfde schrijft. Een slechte product review heb ik overigens nog nooit van hem gelezen, maar waarschijnlijk staan de "bladen" geen echt (gerichte) kritische noten toe. Alleen een beetje algemene kritiek, dat kan weing kwaad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Beste Duck Twacy, Ik heb wel degelijk negatieve recensie's van hem gelezen. Bepaalde weergevers werden helemaal de grond ingetrapt, vanwege hun opgefokte pseudo laag. Ik kan me herinneren een zeer exotische versterker die hij de grond in schreef. en ook nog eens een Marantz cd speler, die hij de strijkers vond verkrachten. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries:Toen ik een jaar of 9 was, leeste ik al veel van zijn artikelen. Bas Beste Bas, Dat kan toch echt wel beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Geplaatst door Sodejuu: Beste Bas, Dat kan toch echt wel beter Haha, en dat eeuwige 'capiciteit', het ziet er wel grappig uit Veel ras-techneuten beheersen hun taal niet 100%, gelukkig compenseren ze dat met hun technische inzicht Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Geplaatst door Kermit: Best Sodejuu Van Ommeren heeft een electro-technische achtergrond, jarenlange ervaring in de omroepwereld, weet veel van opnametechniek en heeft voor zo ongeveer alle toonaangevende bladen geschreven en neemt bepaald geen blad voor de mond. Hij is niet objectief, maar maakt wel heel duidelijk waar hij staat, zodat daar geen enkel misverstand over bestaat. En hij is zeker niet kritiekloos, wat een van de voornaamste redenen is dat hij niet meer voor een blad als Luister schrijft. Die hechten tegenwoordig wellicht wat meer belang aan het behagen van adverteerders... Hoi Kermit, Bedankt voor de uitleg. Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Ik moet trouwens de eerste objectieve recencent/schrijver nog tegenkomen . Wat ik uit zijn artikelen haal heb ik reeds opgemerkt. De persoon in kwestie is bezig zijn eigen kruistocht te voeren en dat is ieders recht. Ik weet ook dat technici een andere kijk hebben op audio. Ik heb zelf een technische opleiding genoten, maar heb geleerd dat het niet allemaal zo exact is als beweerd wordt. Ook ik heb moeten bijstellen, na dat ik eerst er precies zo over dacht. Ik denk echter dat je dergelijke uitingen niet zomaar kan neerzetten. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Bas, ik geef toe dat er een black hole van circa 8 jaar zit in mijn audio literatuur kennis. Had tussen 1990-1998 even iets anders te doen. Overigens leuk levendig topic is dit geworden. Waarbij ik hier dan even offtopic wil melden dat ik AvO maar een Philips basher vind Hier nog zo'n klaagzang: http://www.audio-muziek.nl/audio-o1/audio-...lips-cd-751.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Geplaatst door Sodejuu: P.S.: Ik ken nog een persoon die wel eens zo heftig dingen bekritiseert, dan wel zijn menig ventileert, nl ondergetekende (maar gelukkig in mindere mate op dit forum ) Ik dacht even dat je Jan uit de Betuwe bedoelde... (nee he, niet weer die Jan ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Geplaatst door Duck-Twacy: Ik dacht even dat je Jan uit de Betuwe bedoelde... (nee he, niet weer die Jan ) Zou je dit aub spoedig willen verwijderen. De mensen zouden wel eens op verkeerde gedachten kunnen komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Ja, dan moet je me niet gaan quoten Kep overigens een negatieve review van Armand gevonden: "Om maar met de deur in huis te vallen, de luisterproeven vielen me niet mee." [url=http://www.audio-muziek.nl/audio-o1/B&W%20603%20S3%20en%20601%20SR3%20luidsprekers.htm]http://www.audio-muziek.nl/audio-o1/B&W%20603%20S3%20en%20601%20SR3%20luidsprekers.htm[/ URL] Armand is niet welkom meer bij B&W. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 En toch spreekt AvO zichzelf tegen. Ik gun iedereen zijn mening en heb al lang niet meer de behoefte om mensen te bekeren: iedereen moet maar op zijn eigen manier gelukkig wezen Je kunt het in dit artikel vinden Ja, na wat hij over de CDM7 en N802 heeft geschreven denk ik idd dat ze 'm weren bij B&W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Gelukkig is Armand ook maar een mens Genoeg Armand bashing, ik ga pitten. (de slaapkamer temp is nu wel genoeg gezakt hoop ik) Mzls (of Mfs) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts