Jump to content

Interlinks test op Alpha Audio

pjotr27
 Share

Recommended Posts

Ik vind het een prima onderzoek...Het was dan ook geen kabeltest, maar een onderzoek waarom kabels allemaal verschillend klinken met behulp van metingen.

En daar volgde een luistertest op om te kunnen aantonen dat hun metingen en de gedachten daarover wel zo ongeveer klopten. Maar dat er nog veel dingen niet meetbaar zijn....Goed gedaan Alpha Audio.

5 minutes ago, carl said:

Wat zou dan niet meetbaar zijn Roots?

De ruimtelijke weergave die een kabel doorgeeft bijvoorbeeld? Of de dynamiekomvang? De mate waarin een podium met focus kan worden neergezet?

Genoeg onmeetbare voorbeelden zo?

Waar de dieptewerking vandaan komt, de ruimtelijkheid..Je kan via de gemeten parameters al weten hoe het *toon karakter van de kabels ongeveer gaat zijn. 

Psies Thingman!

*edit

Edited by Roots

1 hour ago, Roots said:

Waar de dieptewerking vandaan komt, de ruimtelijkheid..Je kan via de gemeten parameters al weten hoe het *toon karakter van de kabels ongeveer gaat zijn. 

Psies Thingman!

*edit

Mij leek het weer zo'n open-deur-vraag, maar bij nader inzien vermoed ik dat Carl echt niet beseft dat dergelijke cruciale eigenschappen niet meetbaar zijn. Althans niet met de huidige bekende methodes.

Maar misschien zijn ze ook niet van belang voor elke audiofiel, dat kan best.
Voor mij ging het de eerste 10 jaar in elk geval ook alleen maar over of het allemaal wel goed klonk...
Waar het klonk zou me toen nog een zorg wezen. :)

Edited by thingman

Die metingen zijn ook niet gedaan en uitleg ervan in samenwerking met niet de minste personen.

Het was dan ook geen kabeltest, maar proberen er achter te komen waarom ze anders klinken.

Ik meet al heel lang mijn kabels..responstijd kan ik niet meten maar het staat altijd in relatie met capaciteit en inductie.