toernedisk Posted 18 mei Report Share Posted 18 mei Ik gebruik 3 elementen die geregeld worden omgewisseld in een toonarm met vaste headshell. Jammer genoeg heeft 1 element dunnere aansluitpinnetjes. In dit geval plooi ik de connectoren een beetje dicht om goed contact te verkrijgen op de dunne pinnen. Andersom, wanneer ik opnieuw een element met dikkere pinnen moet aansluiten, wordt het telkens een geklooi met een fijne schroevendraaier om deze open te plooien. Heeft iemand daar een goede methode voor ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 18 mei Report Share Posted 18 mei Een arm met SME headshell aanschaffen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 mei Report Share Posted 18 mei (edited) Gaan die connectoren niet kapot na frequent wisselen Toernedisk? Ik vind het advies van Klaas wel goed. Een ander element kan ook. Edited 18 mei by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 mei Report Share Posted 18 mei Een verwisselbare headshell kan werken maar je kunt ook de aansluitkabeltjes gebruiken die daar voor gemaakt zijn. Dan hou je voor het elment met de kleinere pen maat andere kabels en behouw je deze voor de dikkere pen elementen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
toernedisk Posted 18 mei Author Report Share Posted 18 mei Bedankt voor de tips. Het eenvoudigste lijkt me het element te supprimeren en een nieuwe aan te schaffen. Op de websites van de producenten weet je echter niet welke pennen op de elementen gemonteerd zitten. Wanneer ik een nieuw element op het oog heb kan ik hier nog eens advies aan de leden vragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 mei Report Share Posted 18 mei Daar zijn we voor (haha). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 18 mei Report Share Posted 18 mei 3 hours ago, toernedisk said: Bedankt voor de tips. Het eenvoudigste lijkt me het element te supprimeren en een nieuwe aan te schaffen. Op de websites van de producenten weet je echter niet welke pennen op de elementen gemonteerd zitten. Wanneer ik een nieuw element op het oog heb kan ik hier nog eens advies aan de leden vragen. Niet alle fabrikanten vermelden het, maar sommige wel. Ik vermoed dat je geen losse headshell kabeltjes hebt, anders zou je die aan het element kunnen laten zitten. Kwestie van één of twee setjes extra headshell kabeltjes kopen en je bent er ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 20 mei Report Share Posted 20 mei De cardas headshell clips kunnen makkelijk uitbuigen zonder te rekken. Die passen zicht dus aan aan de dikte van het pennetje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 20 mei Report Share Posted 20 mei Daar heb je een goed punt Ed, die zijn erg vergevingsgezind! Link to comment Share on other sites More sharing options...
toernedisk Posted vrijdag om 14:14 Author Report Share Posted vrijdag om 14:14 Allemaal goedbedoelde tips. Mijn platendraaier is een VPI Scout, de arm (JMW 9) heeft een vaste headshell. Men stopt daar ook niet zomaar een andere bekabeling doorheen. Ik kijk al een tijdje uit naar een 2e arm. Mocht iemand daarover een tip hebben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted vrijdag om 14:53 Report Share Posted vrijdag om 14:53 Een tweede arm met SME headshell neem ik aan dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
toernedisk Posted gisteren om 07:40 Author Report Share Posted gisteren om 07:40 Neen, ik bedoel een 2e JMW 9 arm. Dit is een éénpunts arm, omwisselen met een 2e arm is de meest eenvoudige actie : signaalstekker uit het aansluitblokje trekken, de arm van de basis aftillen en de (eventuele) 2e arm op de naald plaatsen, signaalstekker opnieuw in het aansluitblokje, klaar ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted gisteren om 07:41 Report Share Posted gisteren om 07:41 Dat is helemaal een mooi oplossing! Ik had daar ook al naar gekeken, maar ik zag ze zo nergens los aangeboden worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 20 hours ago Report Share Posted 20 hours ago Je kunt toch makkelijk de huidige clips vervangen voor clips die zich wel aan kunnen passen aan andere aansluit diktes? Daarvoor hoef je zeker niet de gehele armbekabeling te vervangen hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts