Jump to content

Magneplanar MG 12/QR


Pass
 Share

Recommended Posts

Hallo iedereen,
Ik lees al enige tijd dit forum met veel interesse en, eerlijk, met bewondering voor de kennis die hier tentoongesteld wordt. Dan ben ik nog een groentje die stilletjes zijn mond houdt.

Maar ik bemerkte dat er nogal interesse is in magnepans en ik zag een ad in HiFi.be (Hifi.nl) voor een Magneplanar MG 12/QR in goede staat, dus wijs ik er maar even op.

https://hifi.be/tweedehands/10061584/Magneplanar-MG-12QR.html.

Voor de geïnteresseerden, veel succes, en ik laat nog wel van me horen als ik uit de problemen ben.

Edited by Pass
verkeerde toets.
Link to comment
Share on other sites

Welkom Pass !

Ik heb mijn eerste Magnepan in 1989 gekocht, toen was het de SMGA. Na een dik half jaar kwam de 1.5 QR uit en die heb ik toen gekocht, de SMGA is naar een vriend gegaan.

Lang met de MG 1.5 gespeeld maar door een verhuis speelde deze speaker echt niet goed in onze nieuwe woonst.

In 2007 zijn we met een High End zaak gestart en in 2008 gestart met Magnepan. Wij hadden de MG 12, MG 1.7 en MG 3.7 in huis. Ook heb ik destijds een set Tympani IV gerestaureerd. Geweldig systeem !

Nu ben ik met pensioen en we zijn gestopt met de zaak. In augustus had een audiovriend de nieuwe 20.7 gekocht en ik heb zijn MG20 gekocht. Een geweldige speaker die nog niets gedateerd is. Je mag dus echt wel zeggen dat ik een Magnepan liefhebber ben! Foto is van de huidige set.

 

 

Maggie-set-A (1 van 1).jpg

Link to comment
Share on other sites

On 10-12-2022 at 11:49, kappa7 said:

Ha Pass, welkom.

Altijd leuk om mede magies bezitters hier tegen te komen.

Ik hoop voor je dat je jou problemen snel te boven bent.

 

 

Bedankt kappa7.

Maar ik heb zelf geen Magnepan, hoor. Ik speel met een set Sonus-Faber Olympica III (de eerste versie). En ik vind: een zeer mooie klank, vooral voor klassieke muziek. Versterker kun je wel raden, denk ik.

Mijn probleem, dat sleep ik al meer dan een jaar mee, en het is van audio aard. Soms werkt de zaak, en soms niet. Misschien zit hier wel iemand die kan helpen? Maar die zal m.i. een serieuze IT-kennis moeten hebben. Als iemand zich geroepen voelt, dan open ik best een andere draad?

Link to comment
Share on other sites

On 10-12-2022 at 12:29, Gydo said:

Welkom Pass !

Ik heb mijn eerste Magnepan in 1989 gekocht, toen was het de SMGA. Na een dik half jaar kwam de 1.5 QR uit en die heb ik toen gekocht, de SMGA is naar een vriend gegaan.

Lang met de MG 1.5 gespeeld maar door een verhuis speelde deze speaker echt niet goed in onze nieuwe woonst.

In 2007 zijn we met een High End zaak gestart en in 2008 gestart met Magnepan. Wij hadden de MG 12, MG 1.7 en MG 3.7 in huis. Ook heb ik destijds een set Tympani IV gerestaureerd. Geweldig systeem !

Nu ben ik met pensioen en we zijn gestopt met de zaak. In augustus had een audiovriend de nieuwe 20.7 gekocht en ik heb zijn MG20 gekocht. Een geweldige speaker die nog niets gedateerd is. Je mag dus echt wel zeggen dat ik een Magnepan liefhebber ben! Foto is van de huidige set.

 

 

Maggie-set-A (1 van 1).jpg

Ook bedankt Gydo,

Ik kende uw Magnepan verleden al ongeveer. Ik zei toch dat ik al een tijdje volg hier. En uw fotografie-kunde zie ik ook aan de bijgevoegde foto: de kleuren, de belichting, de scherpte. Mooi.

Enkele weken terug ontmoetten we elkaar ... bijna. Maar met de problemen die onverwacht terug de kop opstaken ging ik u, met je aversie voor problemen, zeker niet mijn streamer aanraden. Al dat ik soms de indruk krijg dat ik de enige op de aardbol ben die last heeft met Aqua. En als de zaak speelt, dan lijkt het in mijn ogen (oren) onovertroffen. En voor een prijs die binnen je budget-range valt. Wordt zeker vervolgd.

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Pass said:

 

Mijn probleem, dat sleep ik al meer dan een jaar mee, en het is van audio aard. Soms werkt de zaak, en soms niet. Misschien zit hier wel iemand die kan helpen? Maar die zal m.i. een serieuze IT-kennis moeten hebben. Als iemand zich geroepen voelt, dan open ik best een andere draad?

Doe eens een poging en het zal je verbazen hoeveel kennis hier op it gebied aanwezig is.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...