Jump to content

Reparatie phonokabel


carl
 Share

Recommended Posts

Toch wat problemen met mijn Crystal phonokabel. Een van de aardedraadjes is kapot waardoor brom. Roger wil hem terug naar Crystal Cables en normaal is die toch voor niets en niemand bang. Ik heb zojuist mijn oude SME kabel geinstalleerd en dat klinkt toch een stuk minder. Maar ja die heeft een paar jaar stilgelegen en moet weer inspelen. Eerst maar eens even lekker gaan wandelen en dan zien we wel weer. 

Link to comment
Share on other sites

Kennelijk is die kabel van Kapton en het snijden daarvan is al erg lastig. Ook de pluggen kunnen niet normaal open gemaakt worden. Er moet er tenminste 1 vervangen worden. Vervelend want ik ben wat geld opzij aan het zetten voor nog een keer nieuwe LS. 

Link to comment
Share on other sites

 Nee hoor, ik vermoed eerlijk gezegd dat de kabel in aanzet al beschadigd was en dat dit verder is gegaan. Maar ja een jaar of 3/4 oud dan is het echt coulance. 

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, carl said:

 Nee hoor, ik vermoed eerlijk gezegd dat de kabel in aanzet al beschadigd was en dat dit verder is gegaan. Maar ja een jaar of 3/4 oud dan is het echt coulance. 

Natuurlijk is het coulance, maar voor dergelijke prijzen, mag je toch wel wat service geven. Zeker wanneer de kabel netjes is behandeld en er bij aanschaf waarschijnlijk al wat mis was.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nog steeds geen antwoord van ze. Ik vraag even een oud medewerker van hun. 

 

En met die oude SME kabel klinkt het toch echt veel minder - kut !

Gelukkig doet een oude Linn Phono kabel het wel weer goed. Vroeger hoorde ik het verschil met de SME kabel nauwelijks. Kan je voorstellen wat die Pass Kloon van Roger doet.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...