carl Posted 11 mei 2018 Report Share Posted 11 mei 2018 Gisteravond een lange luistersessie van 8 uur tot 1 Het was een avond Auralic. Alleen viel op dat hij af en toe stottert dus heel snel allemaal lege plekken in de muziek. We hadden de indruk dat het samenhing met Hi RES opnamen. Dat de Auralic die niet pakt en er ook bij een volgende opname niet kan uitkomen. Na een paar minuten herstelt zich dat. Mijn vriend is veel met streaming bezig en had het nog nooit meegemaakt. Wat kan het zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 mei 2018 Report Share Posted 11 mei 2018 (edited) Waarschijnlijk netwerk problemen. Dat kan die vriend voor je oplossen. Edited 11 mei 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 mei 2018 Report Share Posted 11 mei 2018 Looks me too. Hier de Raspberry draadloos in het netwerk, wil ook weleens 'stotteren' bij filmpjes van Tidal. Geen last bij webradio (is weer afhankelijk van de bronkwaliteit, of Radio Nwgama het altijd fijn doet is te betwijfelen. Maar concertradio is puik). En ook lokaal spul gaat prima. Hoe zat het ook al weer bij jou? Auralic hoe aangesloten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 mei 2018 Author Report Share Posted 11 mei 2018 De Auralic is aangesloten met een cat 5 kabel van goede kwaliteit. Loopt zonder verbreking rechtstreeks naar de router. Het valt me wel op dat ik dit heb met Hi Res bestanden. Zijn die dan zoveel meer veeleisend. Ik had last van Tidal maar ook van de opgeslagen Hi res bestanden. Vanavond maar even luisteren, ga nu naar de stad de nieuwe Thorgal kopen, voor bij het luisteren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 mei 2018 Report Share Posted 11 mei 2018 (edited) 1 hour ago, carl said: Ik had last van Tidal maar ook van de opgeslagen Hi res bestanden. Netwerk probleem dus.... Meet eerst die UTP kabel eens door. Is het een kant-en-klare gekochte? Waar komt hij vandaan? Hoe veel meter lang?. Of heeft iemand daar zelf UTP stekkers aangezet? Een hardloopmaatje van mijn werkte bij Ziggo die is een paar dagen mee geweest met een storing monteur. UTP kabels van de Gamma en dan klagen dat ze geen 100Mb halen. Het moet overigens minimaal CAT5E zijn zoals geadviseerd door diverse mensen hier. Edited 11 mei 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 mei 2018 Report Share Posted 11 mei 2018 Het hangt ook af van de kracht van je Auralic. Mijn bedaagde Olive is natuurlijk niet zo'n krachtpatser, en heeft duidelijk meer moeite om MQA-bestanden van de harde schijf af te slepen, dan gewone flacjes. Aan Hirez hoef ik daarmee niet te beginnen. Die nieuwe Raspberry is een klein opdondertje, die nergens zijn hand voor omdraait. Het baasje houdt hem een beetje in toom door hem aan een wifi-lijntje te houden. Hirez is beduidend veeleisender dan geripte cd's, komt door de bak lucht die er in zit. MQA to the rescue! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 mei 2018 Report Share Posted 11 mei 2018 Ik denk, wat is dat nou weer, Thorgal? Kijk nou! http://www.stripsuithedenenverleden.nl/Thorgal.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 mei 2018 Report Share Posted 11 mei 2018 (edited) 25 minutes ago, mumsoft said: Hirez is beduidend veeleisender dan geripte cd's, komt door de bak lucht die er in zit. MQA to the rescue! Zou het niet die bak struktuurinfomatie kunnen zijn Marc? Misschien ligt er wat van door elkaar en is het teveel ongestruktureerde info? Maar daar biedt MQA ook geen soelaas denk ik. Lijkt mij idd meer een netwerkdingetje. Meestal is het de buffer die wat (te) kort staat en helpt het vergroten daarvan. Zit er daarvoor niet een instelling Carl? Het kan evengoed bij Tidal zelf liggen als ze daar de packet requests niet snel genoeg bij kunnen houden. Ook dan helpt een grotere buffer meestal wel. Edited 11 mei 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 mei 2018 Author Report Share Posted 11 mei 2018 (edited) Het is inderdaad een 5 E kabel aangelegd en aangesloten door mijn elektricien. Ik schat een 15 meter. Die router is van Ziggo en ook door hun aangesloten. Maar toch denk ik als digibeet dat het daar helemaal niet in zit. In de Auralic zit een harde schijf en ook die bestanden kennen hetzelfde probleem bij afspelen. Dan zou je toch zeggen dat het probleem in de streamer zelf zit en het verder niets met de aansluiting te maken heeft? Edited 11 mei 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 mei 2018 Report Share Posted 11 mei 2018 (edited) Oeps sorry Carl. Ik bedoel de buffer van je player. In dit geval van de Auralic dus! Dat is een stukje geheugen waarin de Auralic de data brokstukken verzameld die binnenkomen, dat gaat met horten en stoten, om die dan vervolgens gelijkmatig af te kunnen spelen zonder hikken. Dat gaat alleen goed als die buffer lang genoeg is. Staat er niet iets over in de handleiding van de Auralic? Soms is dat instelbaar. Edited 11 mei 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 mei 2018 Author Report Share Posted 11 mei 2018 Ik ga er achter aan want dit lijkt logisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 mei 2018 Report Share Posted 11 mei 2018 1 hour ago, carl said: Het is inderdaad een 5 E kabel aangelegd en aangesloten door mijn elektricien. Ik schat een 15 meter. Die router is van Ziggo en ook door hun aangesloten. Maar toch denk ik als digibeet dat het daar helemaal niet in zit. In de Auralic zit een harde schijf en ook die bestanden kennen hetzelfde probleem bij afspelen. Dan zou je toch zeggen dat het probleem in de streamer zelf zit en het verder niets met de aansluiting te maken heeft? Ik nam aan, dat de Hi-res bestanden van een Nas kwamen Carl. Dan inderdaad instellingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 mei 2018 Author Report Share Posted 11 mei 2018 Bedankt voor jullie leerzame inbreng. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 mei 2018 Author Report Share Posted 12 mei 2018 Ik heb inderdaad iets gevonden van delay time op de Auralic en die heb ik wat ruimer ingesteld. Toch begrijp ik het niet echt. Waarom zou er in het ene geval meer delay tijd nodig zijn dan in het ander? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 mei 2018 Report Share Posted 12 mei 2018 Als de bestanden hetzelfde formaat hebben dan is dat vreemd. Als ze verschillend zijn b.v. de ene 16/44.1 en de andere 24/48 niet. Maar wat zegt Rob Willems er over? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 mei 2018 Report Share Posted 12 mei 2018 Delay time... heeft dat niet meer te maken met synchronisatie van beeld en geluid? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 mei 2018 Author Report Share Posted 12 mei 2018 Ik speel natuurlijk heel veel formaten Jack. Nu maar hopen dat het probleem over is. Ik zal het nog even terugkoppelen naar Rob Wilms. Oh ja Marc, je weet niet dat ik ook nog wel strips lees liefst bij het luisteren - helemaal weg dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 mei 2018 Report Share Posted 12 mei 2018 Ja hoor, dat wist ik wel. Ben alleen niet zo ingevoerd in het stripwereldje. Maar eigenlijk zou de muziekweergave bij jou zo goed moeten zijn, dat je vergeet die strip te pakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 mei 2018 Report Share Posted 12 mei 2018 47 minutes ago, carl said: Ik heb inderdaad iets gevonden van delay time op de Auralic en die heb ik wat ruimer ingesteld. Toch begrijp ik het niet echt. Waarom zou er in het ene geval meer delay tijd nodig zijn dan in het ander? De bits schuiven a.h.w. door de buffer heen, net zo als het water in een tuinslang. Dus bij een grotere/langere buffer duurt het langer voordat de bits die er in gaan er ook weer uitkomen. En is er ook meer gelegenheid om onregelmatigheden in de aanvoer van samples op te vangen. De buffer heeft waarschijnlijk een ingestelde lengte van een bepaald aantal samples. Bij een hogere sample rate komen de samples die er ingaan er dan sneller weer uit: Korter delay dus. Op zich stel je de bufferlengte/delay zo in dat het een zo kort mogelijke vertraging geeft zonder hikken/drop outs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 mei 2018 Author Report Share Posted 12 mei 2018 Ik snap het Peter. Ik heb het nu op 5 seconden staan en ga volgende week terug naar 4 en verder. Ik zit nu op Roger te wachten Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 mei 2018 Author Report Share Posted 12 mei 2018 22 minutes ago, mumsoft said: Ja hoor, dat wist ik wel. Ben alleen niet zo ingevoerd in het stripwereldje. Maar eigenlijk zou de muziekweergave bij jou zo goed moeten zijn, dat je vergeet die strip te pakken. Met bekende muziek lees ik graag, zeker met klassiek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 mei 2018 Report Share Posted 12 mei 2018 (edited) 1 hour ago, carl said: Ik speel natuurlijk heel veel formaten Jack. Nu maar hopen dat het probleem over is. Even geprobeerd Carl bij 24/44.1 is het een kleine 2 seconde, bij 24/96 nauwelijks langzamer. Het programma Audirvana dat ik gebruik begin dan te spelen en tegelijk zie je de ram buffer tot het eind van de track vollopen. Ik heb niet echt een snelle internet verbinding, die momenteel nagenoeg vol belast is omdat ik een remote server aan het back-uppen ben. Dus als dat 5 seconden is, zelfs vanaf eigen harddisk! is dat op zijn minst vreemd... Ik zou zelf terug gaan naar de winkel, met dat ding. Edited 12 mei 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 mei 2018 Author Report Share Posted 12 mei 2018 7 hours ago, Tubejack said: Even geprobeerd Carl bij 24/44.1 is het een kleine 2 seconde, bij 24/96 nauwelijks langzamer. Het programma Audirvana dat ik gebruik begin dan te spelen en tegelijk zie je de ram buffer tot het eind van de track vollopen. Ik heb niet echt een snelle internet verbinding, die momenteel nagenoeg vol belast is omdat ik een remote server aan het back-uppen ben. Dus als dat 5 seconden is, zelfs vanaf eigen harddisk! is dat op zijn minst vreemd... Ik zou zelf terug gaan naar de winkel, met dat ding. Ik ben begonnen met 5 seconden Jack en ik ga morgen naar 4 seconden zo verder. Als ik jou zo hoor moet het maximaal 2 seconden zijn. Heb jij hetzelfde probleem Wiel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 mei 2018 Report Share Posted 12 mei 2018 Ik heb de buffer van de speler (Foobar) op 1,5 sec. staan, USB streaming mode van de DAC op "safe"en de ASIO buffer van de DAC op "auto". Alles (ook Hi-res en SACD) speelt zonder haperen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts