Tubejack Posted 16 oktober 2015 Report Share Posted 16 oktober 2015 Heilige huisjes, je hebt er alleen maar last van. Zolang je transistoren als buizen kunt laten klinken en buizen als transistoren. Het samenspel luidspreker <==> versterker doet veel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 oktober 2015 Report Share Posted 16 oktober 2015 Irritant zeg, die editor die telkens woorden veranderd Hebben jullie dat ook? Apple zeker? Die weten altijd wat beter voor je is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 oktober 2015 Report Share Posted 16 oktober 2015 (edited) Apple zeker? Die weten altijd wat beter voor je is. Klopt Hans daar hebben er wel meer een handje van Edited 16 oktober 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 oktober 2015 Report Share Posted 16 oktober 2015 (edited) Over kwaliteit, ik ken mensen die al hun dure high-end spul, verruilen voor zoiets. Het wordt mijn set voor de maand November Edited 16 oktober 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 oktober 2015 Author Report Share Posted 16 oktober 2015 Over kwaliteit, ik ken mensen die al hun dure high-end spul, verruilen voor zoiets. (...) Dat zijn dan vast mensen die oordelen met hun gehoor, en die zich niets laten (on)wijsmaken door de commerciële blaadjes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 oktober 2015 Report Share Posted 16 oktober 2015 Dat zijn dan vast mensen die oordelen met hun gehoor, en die zich niets laten (on)wijsmaken door de commerciële blaadjes! Niet alleen met hun gehoor Spido. Deze set staat nu proef te draaien en is binnenkort weer als nieuw. Of misschien wel beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 oktober 2015 Author Report Share Posted 17 oktober 2015 (edited) Wie schreef vroeger in die commerciële blaadje, s dat was toch die verkopertje van die stenentijd perk speakers. (...) O, bedoel je wellicht de auteur die van de hifi-handelaars / adverteerders er uit moest worden geschopt bij HVT, omdat hij te eerlijk was in zijn commentaar? En omdat hij in dat blad een zelfbouwluidspreker publiceerde, waarvan er vele duizenden werden gebouwd? (Zodat de adverteerders vele duizenden luidsprekers minder verkochten?) Bedoel je die? Edited 17 oktober 2015 by spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 17 oktober 2015 Report Share Posted 17 oktober 2015 Wie schreef vroeger in die commerciële blaadje, s dat was toch die verkopertje van die stenentijd perk speakers. Mvg wol wanneer kom je langs Wielemans? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 17 oktober 2015 Report Share Posted 17 oktober 2015 Goedzo Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 oktober 2015 Report Share Posted 18 oktober 2015 Dat zijn dan vast mensen die oordelen met hun gehoor, en die zich niets laten (on)wijsmaken door de commerciële blaadjes!Jonges toch er is in de afgelopen jaren echt nog wel het een en ander verbetert in de techniek. Vast houden aan die oude meuk is pure nostalgie. Maar als dat voor jou referentiekader voldoende is prima toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 oktober 2015 Author Report Share Posted 18 oktober 2015 (edited) Beste Kappa7, In mijn kantoor en werkplaats staan momenteel diverse moderne high-end versterkers en versterkercombinaties stof te happen. Want een paar dagen geleden zijn er twee Leak Stereo 70 versterkers teruggekomen van een grondige renovatie te Zaandam. Zo'n Stereo 70 versterker levert lang niet zoveel maximaal onvervormd vermogen (2x35W) als de versterkercombinatie die in de huiskamer werd gebruikt (2x350W). Maar de Stereo 70 levert wel een ongekende precisie, doortekening, realisme en helderheid. Het vermogen is overigens ruim voldoende om met twee SoundStone 30 vierwegsystemen mijn kolossale luisterruimte realistisch te vullen. En daarbij is hij niet veel groter dan de voorversterker van de high-end versterkercombinatie die er eerder stond. Je hoeft mij niet te geloven, hoor. Maar ik heb ze kunnen vergelijken, m'n beste jongen. Jij niet. Edited 18 oktober 2015 by spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 oktober 2015 Report Share Posted 18 oktober 2015 Jonges toch er is in de afgelopen jaren echt nog wel het een en ander verbetert in de techniek. Vast houden aan die oude meuk is pure nostalgie. Maar als dat voor jou referentiekader voldoende is prima toch Wat is er dan "verbetert" in de techniek George? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 oktober 2015 Report Share Posted 18 oktober 2015 (edited) Jack, ooit gehoord van Mattie Otalla,of Hiraga ,heb je nooit de boeken door gelezen van Le audiophile of je beste vriend Menno die heeft mooie schakelingen gebouwd en uitgangstrafo en zo kan ik nog doorgaan met meer over vakliteratuur. Leak is leuk maar dan heb je het ook gehad, dat is gewoon ouwe prut met geen ce keurmerk, en 40 jaar geleden had je ook minder straling als nu, Guido tent heeft er veel over geschreven, en die muk zit niet in de Leak, dus die versterkers zijn totaal achterhaald. Mvg wol Beste Wol, Als het goed is weet jij dat ik de meeste lectuur en ongepubliceerd materiaal al vele decennia in bezit heb t/m de laatste boeken van Menno van de Veen. CE keur, 50 jaar terug had je dat niet. Dus dat is geen vergelijk. Vintage hoeft daar helemaal niet aan te voldoen. Maar ook de apparatuur van Leak zit voldoende veilig in elkaar. Die versterkers lijken wel achterhaald, maar blijken verrassend goed qua ontwerp. Je hoeft alleen maar wat goed is te reviseren met originele onderdelen die nog steeds nieuw gemaakt worden Dan hier en daar wat upgraden naar het niveau van 2015 en je hebt muziek. Vroeger waren ze heus niet achterlijk Wol Edited 18 oktober 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 oktober 2015 Report Share Posted 18 oktober 2015 En heeft Kappa niet een class d met als ingang een Buis? . Mvg wol Nope geen klasse D hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 oktober 2015 Report Share Posted 18 oktober 2015 Beste Kappa7, In mijn kantoor en werkplaats staan momenteel diverse moderne high-end versterkers en versterkercombinaties stof te happen. Want een paar dagen geleden zijn er twee Leak Stereo 70 versterkers teruggekomen van een grondige renovatie te Zaandam. Zo'n Stereo 70 versterker levert lang niet zoveel maximaal onvervormd vermogen (2x35W) als de versterkercombinatie die in de huiskamer werd gebruikt (2x350W). Maar de Stereo 70 levert wel een ongekende precisie, doortekening, realisme en helderheid. Het vermogen is overigens ruim voldoende om met twee SoundStone 30 vierwegsystemen mijn kolossale luisterruimte realistisch te vullen. En daarbij is hij niet veel groter dan de voorversterker van de high-end versterkercombinatie die er eerder stond. Je hoeft mij niet te geloven, hoor. Maar ik heb ze kunnen vergelijken, m'n beste jongen. Jij niet. Ik geloof best dat er best geluid uit komt maar hang er eens een wat lastiger speaker aan met een laag rendement. Je zit dan wel erg snel op de grens van wat een dergelijke versterker kan aansturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 oktober 2015 Report Share Posted 18 oktober 2015 (edited) Wat is er dan "verbetert" in de techniek George? Ach jij geeft in een eerdere post aan dat vervorming zo laag gehouden moet worden voor een optimaal resultaat. Er zijn nu toch behoorlijk wat versterkers die dat een stuk netter doen. Edited 18 oktober 2015 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 oktober 2015 Report Share Posted 18 oktober 2015 Doordat de componenten verbeterd zijn (neem als voorbeeld condensatoren en transistoren) en dat de ontwerpmethodes met de computer veel beter zijn geworden. Simulaties zijn zo uitvoerbaar voordat er ook maar iets gebouwd is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 oktober 2015 Report Share Posted 18 oktober 2015 Ach jij geeft in een eerdere post aan dat vervorming zo laag gehouden moet worden voor een optimaal resultaat. Er zijn nu toch behoorlijk wat versterkers die dat een stuk netter doen. Zeker, maar er staat ook dat ik denk dat er ergens een optimum zit. Tussen vervorming, soort vervorming en demping factor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 oktober 2015 Report Share Posted 18 oktober 2015 (edited) Doordat de componenten verbeterd zijn (neem als voorbeeld condensatoren en transistoren) en dat de ontwerpmethodes met de computer veel beter zijn geworden. Simulaties zijn zo uitvoerbaar voordat er ook maar iets gebouwd is. Hans vandaag de dag zijn technici zo knap dat ze onderdelen een bepaalde levensduur mee kunnen geven. Het gros van de elektronica gaat maar een paar jaar mee, waarna er geen onderdelen meer leverbaar zijn. Edited 18 oktober 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 oktober 2015 Report Share Posted 18 oktober 2015 Zeker, maar er staat ook dat ik denk dat er ergens een optimum zit. Tussen vervorming, soort vervorming en demping factor zeker en dat is per speaker een ander punt. Echter een goede versterker kan alle speakers goed aansturen en is dus niet afhankelijk van de last die er achter hangt. Overigens is wat extra 2e harmonische wel prettig, zelf ga ik zelf niet voor de laagste vervorming cijfers. Wel voor vermogen en controle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 oktober 2015 Report Share Posted 18 oktober 2015 Jack , we leven nu , je huiskamer is een kompleet vervuiling van hoog freqwent Had je vroeger geen last van, een ander verhaal , die koperen buis de ring van ...., stond al gepubliceerd in ,82 in Le audiophile in een single buizenversterker van massief koperdraad ,acht jaar jaar later komt menno pas met dat systeem op print plaat, de wereld draait door die stop niet ook met aanpassingen die moeten doorgevoerd, dus die ouwe meuk die moet je mee veranderen schematisch want anders functioneert de versterker niet goed. Mvg wol Wol, vroeger stond mijn huis ook al vol hoogfrequent. Ik ben van van 11e t/m 26 zendamateur geweest. En kon zelfs een TL balk laten branden! Ook toen al had je last van HF straling,maar kon je gewoon de audio apparatuur immuun voor maken. Mijn ervaring: het meeste is geneuzel. De CE keurmerk is vast een uitvinding van managers .... m.i. voegt het weinig tot niks toe, met als de meeste managers.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 18 oktober 2015 Report Share Posted 18 oktober 2015 En heeft Kappa niet een class d met als ingang een Buis? . Mvg wol Dat ben ik, maar ik heet geen Kappa. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 oktober 2015 Report Share Posted 18 oktober 2015 (edited) zeker en dat is per speaker een ander punt. Echter een goede versterker kan alle speakers goed aansturen en is dus niet afhankelijk van de last die er achter hangt. Overigens is wat extra 2e harmonische wel prettig, zelf ga ik zelf niet voor de laagste vervorming cijfers. Wel voor vermogen en controle. Dan zouden de meeste buizen versterkers al afvallen. Er daar zitten ook een heleboel "goede" tussen. Ik blijf er bij, dat je het per situatie moet bekijken en afstemmen. Ik zit vandaag de hele dag in het ziekenhuis dus tijd voor een beter antwoord. Als je stelt: "dat een goede versterker alle luidsprekers kunt aansturen" Dan is het omgekeerde ook legitiem. Een goede luidspreker kun je met "alle versterkers aansturen" Edited 19 oktober 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 oktober 2015 Report Share Posted 18 oktober 2015 En nog iets , als je modificeert moet je bij klant doen en niet bij jouw thuis , of hebben en jullie precies de zelfde installatie en de zelfde oren zoiets doe samen in overleg. Mvg wol We, ik zijn niet achterlijk Wol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 oktober 2015 Report Share Posted 18 oktober 2015 Dan zouden de meeste buizen versterkers al afvallen. Er daar zitten ook een heleboel "goede" tussen. Ik blijf er bij, dat je het per situatie moet bekijken en afstemmen. Ik ben zelf ook van de vermogen leverende buis afgestapt. Er zijn er maar een paar die ook echt vermogen kunnen leveren, Octave is er daar een van bvb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts