Tubejack Posted 31 juli 2014 Author Report Share Posted 31 juli 2014 Hoezo nieuwe computer? Die ESI kaart is toch een standaard PCI kaart? Of heb je nog een PC met alleen ISA slots? Grappig. Ik heb computer, in een hele mooie kast. Alleen de waterkoeling is niet zo betrouwbaar meer Of ik moet dat fixen. Of er komt een andere pc. Welke weet ik nog niet Heb een zwager en neef die allebei computer beheer doen en nogal wel eens wat overhouden van klanten. Zo was er eergisteren sprake van een kleine pc maar wel een met powerr. Bleek niet handig te weinig pci sloten. Vandaag was er een fraaie quad core tower. Morgen kan het weer anders zijn. Ik mag van hun geen hardware meer kopen Kan erger, niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 juli 2014 Report Share Posted 31 juli 2014 Wat een pechvogel ben je toch :-D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 augustus 2014 Author Report Share Posted 1 augustus 2014 Wat een pechvogel ben je toch :-D Geluk, is om te delen. Het zal me niks verbazen, als het uiteindelijk een stevige Nas wordt Marc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 augustus 2014 Report Share Posted 1 augustus 2014 Daar zou je Freenas op kunnen zetten. Ben ik eens mee bezig geweest toen dat project tamelijk vers was. Uiteindelijk belandde die pc in een hoek, want ik had last van het idee dat-ie zoveel stroom trok, en kocht ik een Asus nasje. In de Olive zie ik ook dat er Freenas-modules zijn gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 augustus 2014 Author Report Share Posted 1 augustus 2014 We hebben nu een Synology DS112. Op zich, uitstekende hard én software. Maar wat te licht voor database toepassingen. Optie is een DS-713+. Dat is nog geen stroomvreter, maar kan wel zware applicaties draaien. En kan bijna alles, wat we graag willen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 augustus 2014 Report Share Posted 1 augustus 2014 .................................... Maar wat te licht voor database toepassingen. Hangt er van af wat voor database. Bij een administratieve data base met veel acces vanaf je PC is meestal je netwerk de bottleneck. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 augustus 2014 Author Report Share Posted 1 augustus 2014 MySQL en Wordpress wil ik er o.a. op draaien Pjort . Intern, hebben we hier een GB netwerk. Naar buiten 12 MB up en 120 down. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 augustus 2014 Report Share Posted 1 augustus 2014 Als je dat intensief gebruikt heb je i.d.d. meer aan een krachtiger server. Nasjes schieten dan te kort, die zijn meer bedoeld voor archivering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 augustus 2014 Author Report Share Posted 3 augustus 2014 Het wordt waarschijnlijk een IMac, met het scherm uit verbruikt hij slechts 14watt of zo. Met de i5 quad core en 8gb sterk genoeg voor élke toepassing. Je kunt er ook heel mooi een DAC mee aansturen P.s. het is gelukt om de watergekoelde pc te repareren. Hoef ik die pc weer niet weg te doen. De nieuwe geluidkaart zit er in. Het wachten is op wat aansluitmateriaal. De Dell pc die ik als vervanging hiervoor had gekregen, daar kan ik weer iemand een plezier mee doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 augustus 2014 Author Report Share Posted 6 augustus 2014 Mijn oude pc had problemen, PCI sloten werken waarschijnlijk niet goed meer. De "nieuwe" meet pc, deed het meteen. Is een gekregen Packet Bell met .AMD Sempron 3000+ processor 1Gb en een versie Windows XP die voorlopig gesupporterd wordt Draait prima. De nieuwe ESI Juli@ geluidkaart werkt fijn. Bij 192 sample rate loopt de ruis wel op. Echter 96 is prima bruikbaar en ik kan tot 48khz meten. Eigen ruis bij 96 sample rate is verwaarloosbaar en ligt rond de -130dB vervorming 0.0078% Lijkt me goed. Nu Wordpress en streaming nog, het wachten is op de Imac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 6 augustus 2014 Report Share Posted 6 augustus 2014 Overheidstoverdoos dus Imac met Mint of Ubuntu dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 augustus 2014 Author Report Share Posted 6 augustus 2014 Overheidstoverdoos dus Imac met Mint of Ubuntu dan? Geen idee Patrick, het werkt i.i.g. kan weer lekker meten. Op de Imac, "gewoon" MacOSX. De hard en software draait dan naadloos samen. Met name interessant i.v.m. vele energie modussen http://www.audio-creative.nl/hifi/een-macbook-air-als-muziekspeler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 augustus 2014 Author Report Share Posted 8 augustus 2014 Wordpress wordt een DS-713+ met Samsung Evo 840 250Gb SSD die bleek na zoeken en nadenken de meest uitbreidbare en flexibele configuratie Streaming via de Imac. Mooi al die verschillende besturingssystemen ...... heerlijk prutsen nu nog een knappe dac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 augustus 2014 Author Report Share Posted 9 augustus 2014 De NAS blijkt ook een prima muziek server. Er draait de Sqeeuze box server op. Hi-res bestanden streamen, doet hij fluitend. Bestanden met een sample rate van 96khz en hoger down sampled hij naar 24bit, 48khz flac . Vind het mooi klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 9 augustus 2014 Report Share Posted 9 augustus 2014 Wordpress wordt een DS-713+ met Samsung Evo 840 250Gb SSD die bleek na zoeken en nadenken de meest uitbreidbare en flexibele configuratie Streaming via de Imac. Mooi al die verschillende besturingssystemen ...... heerlijk prutsen nu nog een knappe dac. M'n vrouw werkt met een iMac. Mooi apparaat en nooit problemen. Maar ik heb niets met dat OS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 augustus 2014 Author Report Share Posted 9 augustus 2014 Het maakt me niets meer uit Patrick, werk met zoveel verschillen besturing systemen en daar weer versies van.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 augustus 2014 Author Report Share Posted 12 augustus 2014 De DS713+ blijkt ook een prima server. Ik kan er zeer vlot meerdere versies Wordpress simultaan op draaien zonder problemen. Het back-upen en restoren was even een puzzeltje... van een dag of 2... Vooral de in en export van de MySQL database en de soms overenthousiaste quick cache pro die je dan gewoon even uit moet zetten Het interne geheugen wordt opgewaardeerd naar 4Gb. De nieuwe XP meet pc werkt ook erg fijn, wordt keurig geupdate door MS. Wel leuk in zo korte tijd allemaal "nieuwe" dingen, waarbij een deel nieuw en een deel oud is. Aleen nog blauw = mijn favoriete kleur Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 augustus 2014 Report Share Posted 12 augustus 2014 Eh... blue screen of death? Dat bedoel je niet, hoop ik. En hoezo wordt XP nog geupdate? Is MS van gedachten veranderd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 augustus 2014 Author Report Share Posted 12 augustus 2014 Eh... blue screen of death? Dat bedoel je niet, hoop ik. En hoezo wordt XP nog geupdate? Is MS van gedachten veranderd? Zo zit bijna alles wat ik maak en waarmee ik werk, in elkaar Marc Op vraag 2, nee. Als je naar Windows 7 of hoger kunt is dat een betere en veiliger weg. [....] Microsoft however will continue to offer extended support for a range of XP-based embedded systems, including Windows XP Embedded Service Pack 3 (SP3), which will be supported until April 12, 2016. [.....] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 augustus 2014 Report Share Posted 12 augustus 2014 Op vraag 2, nee. Als je naar Windows 7 of hoger kunt is dat een betere en veiliger weg. [....] Microsoft however will continue to offer extended support for a range of XP-based embedded systems, including Windows XP Embedded Service Pack 3 (SP3), which will be supported until April 12, 2016. [.....] En heb je de laatste versie van Cacheman op je XP_Pro draaien dan krijg je dezelfde support. Zijn overigens alleen veiligheidsupdates. XP zelf wordt niet meer ge-updated. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 augustus 2014 Author Report Share Posted 15 augustus 2014 Kom ik net tegen.... http://www.tomshardware.com/reviews/high-end-pc-audio,3733.html Tom's Hardware is m.i. al jaren lang een gerenomeerde hardware site. Dat een van mijn plannen om van een pc een kwalitatief goede geluidserver te maken was niet zo gek.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 16 augustus 2014 Report Share Posted 16 augustus 2014 Hoi Jack, Leuke test, mooi om te lezen dat DSD zeker wordt waargenomen en ook als natuurlijker ervaren. Wel jammer dat er niet over de luidsprekers getest wordt maar via de hoofdtelefoon. Daarmee beperk je wel de ruimte die je namelijk door een hoofdtelefoon niet hoort, daar is een andere mix voor nodig om dat goed te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 augustus 2014 Author Report Share Posted 16 augustus 2014 Vond het wel een eye opener. Getest is o.a. met een : Sennheiser's HD 800 (1500$) die waarschijnlijk bij een van de beste hoofdtelefoons van de wereld hoort. Daar kan toch niemand omheen.... ? Nee ik ga nog een testen met een PC en een ESI Juli@ geluidskaart en mijn Dune HD TV-303D [....] support for very high quality audio (up to 192 kHz / 24-bit) [....] Waarschijnlijk is de hardware toch beter dan ik dacht. De geluidskaart meet i.i.g. tot 24bit/96khz fantastisch goed Ook daar kan niemand omheen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 augustus 2014 Author Report Share Posted 16 augustus 2014 Het Windows XP pctje geeft nog een heel aardig beeld via de VGA aansluiting op onze Panasonic lcd TV Even een niet wetenschappelijk testje met de laatste cd van Coldplay met 3 apparaten. Bovenstaande pc met de ESI Juli@ en VLC, Synology nas en een Logitech Duet, en de Dune HD TV-303D Logitec klinkt wat versmeerd, beet je rommelig laag, De Dune heeft dat ook, maar wat minder. Het best klinkt de pc met ESI Juli@ Mooie details, prima laag, een haartje fris. Daarna de pc vergeleken, met mijn cd-speler die wint met glans. De stem van Chris Martin, klinkt heel natuurlijk, het laag is superbe. Ook nog 24/192 Japanse persingen van Jean Michel Jarre via de pc beluisterd. Best indrukwekkend, geluid komt erg mooi los.. De cd-speler mag bliijven Verder vind ik jullie maar saai hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 augustus 2014 Report Share Posted 16 augustus 2014 Ik heb geloof ik nooit beweerd dat een pc niet geschikt is voor muziekweergave. :-P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts