m44 Posted 5 september 2010 Report Share Posted 5 september 2010 geen foto van audiopaul? en ik zie nog wat onbekende gezichten.... ik vind het oprecht TOP dat jullie een leuke dag gehad hebben. ik heb (nog) niks met al die elementen en armen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 5 september 2010 Report Share Posted 5 september 2010 geen foto van audiopaul? Nee, is wat lastig als je zelf de foto's maakt. Misschien heeft Ivan of Audiofreak mij gekiekt maar ik hoop van niet. Ik heb ook nog een filmpje gemaakt tijdens een luistersessie. iemand behoefte om dat te zien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 september 2010 Report Share Posted 5 september 2010 bring it on Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 5 september 2010 Report Share Posted 5 september 2010 In ieder geval heb ik een leuke dag gehad en heerlijk gegeten.. Dat het vergelijken van diversen apparaten een verschil oplevert en erna allerlei discussies ontstaan is (bijna) elke keer zo na een Hear meeting. Wat we altijd concluderen, ook al zijn er elke keer enkele andere leden erbij en een handjevol hearders die er (bijna) altijd bij zijn, dat het altijd erg leuk en zinvol is geweest en voor herhaling vatbaar zo'n Hear meeting. De saamhorigheid op zo'n dag groot is en men ook op zo'n dag met elkaar respectvol omgaat. Zo is en was het nu ook weer. Toch blijkt nu ook weer dat we bepaalde factoren niet goed aanpakken en wat een reden kan zijn, waarom er na een meeting een discussie ontstaat over de gehoorde verschillen en indrukken. Helemaal niet erg, want daar is het forum voor en maakt het forummen weer wat leuker en levendig. Ook niet erg, omdat we allemaal verschillend zijn en verschillend luisteren en verschillende voorkeuren hebben en m.i. ook verschillende conclusies hieruit trekken. Daarom is elke voorkeur en conclusie uit de shoot-out mijn inziens goed. Positieve kritiek dus en ook zodanig bedoeld door de deelnemers van de meeting en niet bedoeld om iemand of phonopre neer te sabelen. Voor mij (en ik herhaal het maar weer eens) is een meeting niets anders dan een gezellige leuke plezierige dag hebben met forum-genoten en leuk kunnen babbelen over audio en meedoen met het hoofdprogramma (phonovergelijk), maar dit laatste niet al te serieus zien en als heiligmakend beschouwen. Bovenaan staat dan ook voor mij op zo'n dag plezier hebben en maken met elkaar. Het phonovergelijk heb ik dan wel aan meegedaan, behalve de eerste ronde. Voor mij was pas de tweede en derde ronde het meest interessant. Sessie 1 - niet meegedaan bij beoordeling. Sessie 2- 1- AT8000 : Tja voor mij de winnaar in deze sessie. Meest natuurlijke weergave, tonaal in orde, meest ruimtelijke 3D beeld, iets te zwaar laag weergave (ik stond achteraan achter de rijen stoelen) 2- Bluenote : Lag dicht tegen de AT8000 aan, maar minder controle en laag minder strak dan de AT8000 3- Sphinxs : Vond ik te koud en kil en afstandelijk. Wel mooi 3D beeld. Sessie 3- 1- (met stip) OCTAVE (boven alles verheven, vloeiend, ruimtelijk, tonaal erg goed,) 2- Gedeelde plaats : Roksan Reference DSP en de Astin Trew AT-8000. Waarvan de AT-8000 zich moeiteloos staande hield tussen alle duurdere modellen en misschien wel eigenlijk de 2e plaats moet opeisen, zeker gezien de prijs/kwaliteit. De Roksan (*) ook erg mooi en swingt en is muzikaal en krachtig. 3- Array PH1 de minste en veels t Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 5 september 2010 Report Share Posted 5 september 2010 De foto's komen nog van mij. Ik heb wel foto's met Audiopaul erop, maar als hij niet wilt dat die geplaatst wordt doe ik dat niet. Geldt ook voor de andere. Dus even aangeven a.u.b. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 september 2010 Report Share Posted 5 september 2010 Wat, gewone... ongewone foto' s De locatie vanaf de weg... Deze mannen kunnen wat. Stuurlui rechts en werkvolk ..... Meester Onno geeft les....tja ik heb al 50 phono pre's gehoord... Of toch niet..... luistert iedereen naar Paul (verstandig) Je kunt er uren over praten.... maar beter is gewoon luisteren. Een van de fotografen onherkenbaar op de foto De pro Ik heb jammer genoeg geen foto van Wol, maar ik vond het bijzonder leuk om hem te ontmoeten. Net als de rest natuurlijk Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 5 september 2010 Report Share Posted 5 september 2010 @jack, GRAPJAS !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 5 september 2010 Report Share Posted 5 september 2010 De foto's komen nog van mij. Ik heb wel foto's met Audiopaul erop, maar als hij niet wilt dat die geplaatst wordt doe ik dat niet. Geldt ook voor de andere. Dus even aangeven a.u.b. No problem hoor, ben alleen niet zo fotogeniek ... Hier nog het beloofde filmpje. Ik heb het net geuploaded maar voordat het volledig verwerkt is naar 1080P HD zijn we wel weer wat uurtjes verder .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 5 september 2010 Report Share Posted 5 september 2010 Voor de compleetheid in dit topic. Even gekopieerd uit het andere topic en gisternacht gepost door mij : Woorden van dank voor : - De organisatoren die een groot compliment verdienen voor de goede inwendige verzorging (koffie, broodjes en de bekende vlaaien) en voor de aangeleverde en beschikbaar gestelde apparatuur en met name Sodejuu, die bijna zijn gehele set had neergezet. - Hans van Liempd die een zeer strak schema in elkaar had gezet en aangehouden heeft en daardoor het mogelijk was dat we ruim op tijd klaar waren met het phono vergelijk en shoot-out. - KT88 voor het beschikbaar stellen van zijn DT combi, die hij hierdoor een week heeft moeten missen en voor het meerijden naar Roermond. - Arden voor zijn wederom tomeloze en belangeloze inzet en zijn wederhelft Glenn voor het 'rustpunt' tussen al dat mannelijke geweld. - Audiopaul voor het meebrengen en het uitlenen van de Fein voeding voor mijn Fat Bob en waar ik even mee mag spelen. Erg leuk en erg fijn. - JohnHifi (Tom) voor de Homestudio's en waar je mij een heel groot plezier mee hebt gedaan. - Een groot compliment aan alle forummers die erbij waren en die zeer serieus aan het vergelijk hebben deelgenomen en mede daardoor tot een succes hebben gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 5 september 2010 Report Share Posted 5 september 2010 Leuk filmpje en goed bezig, Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 september 2010 Report Share Posted 5 september 2010 Leuk filmpje Paul, Wol staat er ook op! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 september 2010 Report Share Posted 5 september 2010 Ik heb weer wat gemist mannen en vrouw. Ik had er graag bij geweest. Toch lijkt me het manco van de vergelijking toch de volumeverschillen. Is dat een volgende keer niet te ondervangen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 september 2010 Author Report Share Posted 5 september 2010 3- Array PH1 de minste en veels té kil en saai en té technisch klinkend en té klinisch (ziekenhuisgeluid). Array: Mooi,wauw,goed Wat een verschil van mening... @ Paul, je foto's en filmpje geven een prima beeld van (een deel) van de dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 september 2010 Report Share Posted 5 september 2010 Misschien omdat we op een andere plaats zaten Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 september 2010 Author Report Share Posted 5 september 2010 echt Hans, ik weet zelfs niet dat zo'n ding ter beschikking kon gesteld worden never mind Dan zal het toch Tubejack geweest zijn... Blijft dat we er iets meer aandacht aan hadden moeten besteden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 september 2010 Report Share Posted 5 september 2010 Ik heb weer wat gemist mannen en vrouw. Ik had er graag bij geweest. Toch lijkt me het manco van de vergelijking toch de volumeverschillen. Is dat een volgende keer niet te ondervangen? Zeg wijsneus, je was er niet eens bij Het was gewoon zoals het was, puur en eerlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 5 september 2010 Report Share Posted 5 september 2010 Zo te zien en lezen heb ik een leuke hear middag gemist. Misschien ben ik er volgende keer weer bij. Ben stiekem wel nieuwschierig hoe "goed of slecht" de phono pre is in mijn ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 september 2010 Report Share Posted 5 september 2010 Ik ben natuurlijk wel een wijsneus(je) Jack en ik wil zeker geen kritiek leveren. Maar zonder gelijke volumes kan je moeilijk eerlijk vergelijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 september 2010 Report Share Posted 5 september 2010 Ik ben natuurlijk wel een wijsneus(je) Jack en ik wil zeker geen kritiek leveren. Maar zonder gelijke volumes kan je moeilijk eerlijk vergelijken. M.i. was daar best aandacht voor Carl Een paar keer is door Sodejuu en mij gevraagd het volume iets aan te passen. Als je Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 5 september 2010 Report Share Posted 5 september 2010 3- Array PH1 de minste en veels t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 september 2010 Report Share Posted 5 september 2010 .......... Waar het uiteindelijk omgaat is de match van de apparaten. Zeker, maar dan moeten de samenstellende delen wel puik in orde zijn en ook 100% gematcht zijn. Krijg toch wel de indruk uit de verslagen dat dat laatste beter kon in een aantal gevallen m.b.t. element - phonopre. Dit is geen kritiek want dat kan ook niet anders in zo'n situatie. Het is wel iets waar je rekening mee moet houden en/of niet uit het oog mag verliezen. En dan nog blijft het verschil in smaak/interpretatie, maar dat maakt het ook leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pioniertje Posted 5 september 2010 Report Share Posted 5 september 2010 Hééé, ik blijk (volgens de tekst bij de foto's) opeens bij de stuurlui te horen i.p.v. het werkvolk. Daar denkt mijn baas toch heel anders over... Maar ik veronderstel dat men doelt op het feit dat ik redelijk passief was die dag. Ja, dat is waar, en Roger kennende zal hij de eters echt wel verteld hebben waarom dat het geval was...helaas. Ik vond het weer een razend gezellige dag en het onderscheid tussen de diverse phonotrappen was groter dan ik verwacht had. De Bluenote én de Astin vond ik voor hun prijs absolute aanraders; in het hoge segment zou ik kiezen voor de Roksan. Alleen......2.250 euro voor een phonotrap is toch nog steeds een sloot geld.. Mijn broer Tom (die andere stuurman), de grootste analoogscepticus die je je kunt voorstellen, was daarna redelijk om. Leuk! Belangrijk onderdeel van zo'n dag is ook het sociaal contact: het is uiterst plezierig eens goed bij te kletsen met mede-forummers. Het pluimage is enorm divers...maar dat maakt het juist zo leuk. Dus ja, het was redelijk vermoeiend..maar ik heb er geen minuut spijt van gehad. Voor herhaling vatbaar. En Sodejuu: dank je voor het slepen met je hifi-set. Daarna alles weer met pro-gold schoon gemaakt en geconditioneerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 september 2010 Report Share Posted 6 september 2010 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 september 2010 Report Share Posted 6 september 2010 welke kleur heeft wol zijn trui,blouse,jack? ik wil hem ook even spotten. audiopaul is dat ventje met zijn vinger in zijn neus toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 6 september 2010 Members Report Share Posted 6 september 2010 .......... Waar het uiteindelijk omgaat is de match van de apparaten. Zeker, maar dan moeten de samenstellende delen wel puik in orde zijn en ook 100% gematcht zijn. Krijg toch wel de indruk uit de verslagen dat dat laatste beter kon in een aantal gevallen m.b.t. element - phonopre. [...] Ben ik volledig met je eens. Maar... Zodra je met een MC element gaat spelen zul je dus met dergelijke ''akkefietjes'' te maken krijgen. Daarom was mijn allereerste voorstel om ook met MM te spelen. Dit kan z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts