Guest Kraus vonBentinck Posted 10 februari 2008 Report Share Posted 10 februari 2008 Enige zondagen geleden mocht ik samen met forumlid Zee het genoegen smaken een middagje door te brengen bij een nieuw adres aan het audiofirmament: Inkampani. Forumlid Arden heeft de grote sprong gewaagd en is na een jarenlange Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 februari 2008 Report Share Posted 10 februari 2008 Mooi verhaal... Gestaag maar zeker wordt Inkampani een echte Audiozaak... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 10 februari 2008 Report Share Posted 10 februari 2008 Arden en co in de business? Zo te lezen erg veelbelovend materiaal! Succes ermee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 11 februari 2008 Report Share Posted 11 februari 2008 Een mooi verhaal weer, Kraus. Ook deze zaak maar eens bezoeken in de toekomst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 februari 2008 Report Share Posted 11 februari 2008 Ik zie wel heel veel mooie producten op de site. Zeker de moeite van een bezoek waard als je op zoek bent naar wat nieuws. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 11 februari 2008 Report Share Posted 11 februari 2008 Hmmmm Verity! En dan vooral de Parsifal. Verfijnde smaak hebben de heren. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 Mooi verslag Kraus! Inkampani beschikt inderdaad over een prachtige demo ruimte. Indien ik over een dergelijke ruimte zou beschikken zou ik veel meer diffusie en gerichte demping willen toepassen, maar ik kan me heel goed in het argument van Marco verplaatsen dat hij zoveel mogelijk wil aansluiten bij wat in de gemiddelde woonkamer gangbaar is qua akoestiek (en vergeleken met de gemiddelde woonkamer van forummers waar ik wel eens over de vloer ben geweest is de akoestiek van Inkampani's ruimte zelfs al veel beter!). Zowel Kraus als ikzelf hadden een selectie van (vooral) klassieke muziek meegemomen. Kraus veelal op LP, ik uitsluitend CD. We hebben eerst geluisterd op de set met de Verity speakers en nadat we een kwart slag van luisterpositie waren gewisseld naar de set met de Symphonic lines. Direct was voor mij duidelijk dat deze laatste set in deze luisterruimte op een veel hoger niveau speelde dan de Verity set, ondanks dat de gebruikte electronica aanzienlijk goedkoper was dan hetgeen op de Verities stond aangesloten. Voor mij eens temeer het bewijs dat de kwaliteit van CD speler en versterker met afstand ondergeschikt zijn aan de combinatie akoestiek-speakers. Overigens zou het maar zo kunnen zijn dat de Verity de winnaar is in een andere luisterruimte, maar hier klonk de Symphonic line voller maar uitgebalanceerder in het laag, minder nasaal en ruimtelijker. Zoals Kraus al schreef is er ook uitgebreid geluisterd naar LP. In het algemeen is dit nou niet echt mijn ding, maar de LP van Paco de Lucia klonk werkelijk zeer goed. Niet beter dan CD, maar wel heel goed. En dat had ik nog niet vaak meegemaakt: weergave vanaf LP (ook op zeer kostbare sets) wordt toch vaak gekenmerkt door een geringe mate van vervorming, beperkte dynamiek en natuurlijk de nodige tikken en spetters. Zo niet in dit geval: het was gewoon genieten! De apparatuur van Astin Trew vind ik echt een aanrader voor iedereen die in een realistische prijsklasse op zoek is naar iets goed: de apparatuur klink zeer goed (getuige de betaalbare set die op de Symphonic lines speelde) en ziet er fraai afgewerkt uit. In een kort vergelijk tussen de 2 modellen CD spelers kon ik geen verschil horen, dus ook hier geen directe reden kapitalen te spenderen aan zo'n apparaat. Marco bedankt voor de gelegenheid die je hebt geboden kennis te maken met al dit moois. Je hebt zeker een prachtig assortiment aan apparatuur en een dito luisterruimte. Veel succes en van harte aanbevolen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 12 februari 2008 Report Share Posted 12 februari 2008 Het was inderdaad een leuke middag. Ook wel weer opvallend hoe verschillend sets/luidsprekers vooral, kunnen klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 13 februari 2008 Report Share Posted 13 februari 2008 Het was inderdaad een leuke middag. Ook wel weer opvallend hoe verschillend sets/luidsprekers vooral, kunnen klinken. Helemaal eens. De verschillen tussen luidsprekers (en akoestiek) liggen gewoon in een totaal andere orde grootte dan de verschillen tussen andere componenten in een set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 februari 2008 Report Share Posted 14 februari 2008 (...) De verschillen tussen luidsprekers (en akoestiek) liggen gewoon in een totaal andere orde grootte dan de verschillen tussen andere componenten in een set. En het waanzinnige feit doet zich voor dat dit gewoon wordt geaccepteerd. Sterker nog: de acceptatie van slechte luidsprekers, en het onberedeneerbaar prefereren van de ene r*tspeaker boven de andere k*tluidspreker, wordt in audiofiele kringen zelfs gezien als een bevestiging van "goede smaak". De beste luidsprekers - of de minst beroerde, voor mijn part - klinken echter ni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 februari 2008 Report Share Posted 15 februari 2008 En het waanzinnige feit doet zich voor dat dit gewoon wordt geaccepteerd.Sterker nog: de acceptatie van slechte luidsprekers, en het onberedeneerbaar prefereren van de ene r*tspeaker boven de andere k*tluidspreker, wordt in audiofiele kringen zelfs gezien als een bevestiging van "goede smaak". Onberedeneerbaar Spido? lijkt me niet! Alle "mannen" die ik hier over de vloer krijg zeggen meestal 2 dingen. 1) Goed geluid, 2) Zulke grote boxen mag ik niet van mijn vrouw! Watjes Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts