Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Mijn audiofiele dag heeft niks te maken met gepruts, maar het schrijven over gepruts..

Over mijn 'afstudeerprojekt' voor de buizencursus van Menno van der Veen had ik een artikel geschreven voor de audio special van het blad Elektor.

Krijg ik een mail van Menno:

Nu is gepland om dit artikel eind dit jaar ook in Duitsland uit te geven in een "Sonderheft" Audio, wat iets zegt over de kwaliteit van je werk.

Da's nog eens leuke mail! Mijn dag kan niet meer stuk :)

top!!

ik neem een glas melk en proost op je :)

goed man

Guest tubejack

Leuk Bart, je bedoeld wellicht die fraaie gitaarversterker

die reeds in een Audiospecial is gepubliceerd ?

Klopt, dat was ik in mijn enthousiasme even vergeten ;)

Ik voel me bijna "verplicht" om ook een afstudeer opdracht te maken :(:unsure:

Krijgen we dan een "diploma" :o zoja.... :rolleyes:

Mijn audiofiele dag heeft niks te maken met gepruts, maar het schrijven over gepruts..

Over mijn 'afstudeerprojekt' voor de buizencursus van Menno van der Veen had ik een artikel geschreven voor de audio special van het blad Elektor.

Nu is gepland om dit artikel eind dit jaar ook in Duitsland uit te geven in een "Sonderheft" Audio, wat iets zegt over de kwaliteit van je werk.

Mooi hoor.

Mag ik aannemen dat je daarvoor dan wel betaald krijgt?

Of is het ouwe jongens krentebrood?

Is jou niet gevraagd of je het goed vind?

JIj bent de auteur en jij gaat over je werk, niet meneer Menno of de koningin.

M :ph34r: rc

Een mailtje van Menno....ja kan best leuk zijn.

Zo kreeg ik er onlangs eentje, met de vraag of ik voor voelde om mijn versterker mee te nemen naar de demo dag 25 sept as. Waarvan akte.

Ben benieuwd wat 'jullie' er van vinden tzt <_<

ik denk dat een mailtje van menno idd best leuk kan zijn .... B)

Dat is leuk, Buizenbart! Ja, vergoedingen voor artikelen zijn niet al te hoog. Maar misschien mag je eens in Menno zijn voorraad neuzen? :lol: Maar wie gaat het artikel in het Duits vertalen?

Goodtube, leg eens uit over je versterker, dat deze op tournee mag gaan? Is het een speciaal project?

Mijn audiofiele dag overviel me. Ik ontmoette Cor weer van de workshop. Hij blijkt werkzaam te zijn bij Musical Reality. Ik fietste er vandaag langs. Dichtbij het NS station. Het importbedrijf van Von Schweikert Audio, KR Audio Electronics, Eera, Harmonic Technology en Solid Tech. Ik kon naar een priv

Mooi hoor.

Daar krijg ik zeker voor betaald, vond het wel een leuk extraatje. Ik hoop dat de vergoeding voor Duitsland in verhouding is met de bevolking/oplage $$$ :D

Effe dimme pappa ;)

De vraag was heel formeel of ik -aangezien ik het copyright heb- toestemming daarvoor gaf. Menno hecht erg veel waarde aan harmonieuze samenwerking en is gewoon heel netjes in zakelijke aangelegenheden.

@Jack: leuk idee, ik heb ook nog gepeinsd over een ander artikel, had wel wat plannen, maar ik ben met te veel verschillende dingen bezig geweest, voor een artikel moet je je toch op

Goodtube, leg eens uit over je versterker, dat deze op tournee mag gaan? Is het een speciaal project?

Ik vind het bijzonder wat er met deze versterker buizenversterkers allemaal kan. (besef dat ik meer luisteraar ben dan techneut).

Een paar dingen heb ik veranderd -zonder het concept aan te tasten-, en Menno heeft het doorgemeten en beluisterd. Blijkbaar interessant genoeg voor een vervolg danwel luistersessie.

Eigenlijk helemaal niet zo'n spannend verhaal maar dat het aandacht krijgt vind ik terecht :D

Guest tubejack

Maar jij met al je tunerkennis, daar valt ook wel e.e.a. over te schrijven B);)

Tuurlijk, ik krijg bijna dagelijks verse input, dus daar komt ie.

Op Neerlands hoogste zendmast "Lopik" in Ijsselsteijn zijn nieuwe FM antennes geplaatst en

als ik me niet vergis al 27augustus in gebruik genomen. De ontvangst van radio 4 een stiefkindje

hier in Zaandam is opmerkelijk goed te noemen via een eenvoudige raamantenne op 5 meter hoogte.

Kan natuurlijk ook toeval zijn :rolleyes:

Maar mijn gevoel zegt (meestal goed) dat we zeker de komende 15jaar weer kunnen genieten. :)

Meer lees je hier.... zendmast Lopik

Wat fiels.... Toevallig heb ik ontdekt waarom een Sansui TU-9900 zo' n audiofiele tuner is.

Terwijl als je zo onder de motorkap kijkt in 1e instantie denkt, een over geprijsd en over het paard getild apparaat :D

Bij het vervangen van de elco' s van de middengolf print, bleek er "stiekum" een extra 10,7mhz midden frequent print onder verstopt te zitten :o

6pools.jpg

Met maar liefst 2! zespool faze lineaire filters te zitten. Zoiets moois heb ik nog nooit gezien.

Een niet misselijke Mitsubishi DA-F20 gebruikt deze ook.... maar dan slechts eentje....

Na studie van de servicemanual bleek de stereo-decoder discreet, welliswaar aangestuurd door een IC maar daar heeft

het geluid geen last van ..... Er zitten wel 2 vage opamps in ... hoeft niet slecht te klinken.

Affijn een uitdaging weer.... e.e.a. is heel precies werk. (oja not for sale ;) )

Als hij klaar is, stuur ik wel een fotootje.

Groet,

Jack

Edited by tubejack

Hey Buizenbart,

Erg leuk voor je dat je artikel in het duits gaat verschijnen.

En Menno ken ik als een een zeer integere man en die zeer goed waakt over copyright enz.

Hij heeft daar zelf in het verleden menig robbertje over uit gevochten.

Zie het maar als een grote eer dat Menno je zo voorstel doet.

Leuk hoor.

Mijn audiofiele dag bestond o.a. uit het beluisteren van de 'Fein" voeding voor de Fat Bob t.o.v. de muurwrat voeding.

Ja er is verschil. Het is op de verlanglijst erbij gezet.

Dankjewel Onno -en de rest. Ik ben zeker vereerd, ik vind het ook erg leuk om over dat soort dingen te schrijven, ik wil dat wel meer gaan doen als het kan.

Menno is zeker integer, en hij heeft me wel eens verteld over een bepaalde firma die wat van hem gejat had. Daar was hij nogal verbolgen over. Maar ik ben ook integer, zo was mij op een ander forum gevraagd of ik zijn E-choke niet kon 'reverse engineeren' en dan daar vertellen hoe die in elkaar zit. No f*cking way <_<

Niet echt audiofiel, maar wellicht leuk voor Luxman: ik heb Kashmir van Led Zeppelin ingestudeerd, dat is wel een verslavende melodie zeg. Interessante stemming ook: DADGAD B)

Mooi hoor.

Daar krijg ik zeker voor betaald, vond het wel een leuk extraatje. Ik hoop dat de vergoeding voor Duitsland in verhouding is met de bevolking/oplage $$ :D

Effe dimme pappa ;)

De vraag was heel formeel of ik -aangezien ik het copyright heb- toestemming daarvoor gaf. Menno hecht erg veel waarde aan harmonieuze samenwerking en is gewoon heel netjes in zakelijke aangelegenheden.

Ik bedoel het niet kwaad, jongeman.

Het is heel eervol, maar je moet aan de winkel blijven denken, dat is simpel wat ik wilde zeggen.

Hartstikke leuk voor je, wou ik ook maar zeggen. Gefeliciteerd.

Gr.

Guest tubejack

Vakantie.... we zouden eigenlijk weggaan, maar door omstandigheden kwam er een kink in de kabel :(

Vanochtend kwam de regen met bakken hier naar beneden, grauw, grijs nat.... getver..

Mooie ochtend om platen te draaien niet :)

Ik heb er al aardig wat uurtjes opzitten met het nieuwe Lyra element en vanochtend heb ik deze eens gedraaid.

equinoxe-1978_001.jpg

Klinkt werkelijke "spectaculair" met de Delos :wub: Ik heb deze LP al vele decennia. Ook al hou je niet

van synthesizer muziek, deze Lp heeft w

Leuk Jack, lekker aan het genieten. Ik heb die Jarre ook, maar de laatste keer dat ik hem draaide ging hij toch in de afdeling 'jeugdsentiment'. Ik denk dat ik hem zo toch nog eens ga proberen :cool2:

@Marc: geen probleem jongen, alleen ben ik door mijn opvoeding nogal allergisch geworden voor dat soort opmerkingen ;)

Guest tubejack

Leuk Jack, lekker aan het genieten. Ik heb die Jarre ook, maar de laatste keer dat ik hem draaide ging hij toch in de afdeling 'jeugdsentiment'. Ik denk dat ik hem zo toch nog eens ga proberen :cool2:

Ik gebruikte hem v.n.l. in mijn piraten tijdperk stukjes als jingle, omdat er zulke spectaculaire stukjes op staan.

Eigenlijk nooit helemaal. :o

Vandaag gewoon eens rustig 2x 20 minuten naar geluisterd, zonder enige

Kortom een aanrader zo' n Lyra Delos, wat ze op hun website schrijven, maken ze wat mij betreft 100% waar.

[....] An analog LP played back with an MC cartridge can sound exceptionally good. Normally, the more cost put into the cartridge, the better the sound. However, sometimes what is required is not more cost but more clever engineering, as with the Lyra Delos.

Groet,

Jack

Erg leuk als je je muziekverzameling opnieuw kunt ondekken met zo'n extreme make over simpele aanpassing.

Die Lyra Delos houd ik in mijn achterhoofd.

Guest tubejack

[(...)de resolutie van die plaat is écht extreem :)

Beste Tubejack,

Die resolutie is ongetwijfeld afhankelijk van de plaat.

Maar ook van het element, de arm, de phono-trap, de versterker, de speakers...

Tòch?

Zeker Spido,

Ik ben bijna zover dat ik het ook technisch kan onderbouwen.

Belangrijk vind ik o.a. zo min mogelijk: fase verschuiving, eigen resonanties, tegenkoppeling, eigen geluid.

En natuurlijk ...je moet een een beetje geluk hebben :) En gewoon mensen zoeken die méér verstand hebben

op gebieden waar je zelf qua kennis lacunes hebt...

Ga even de plaat omdraaien.

Groet,

Jack

Guest tubejack

Erg leuk als je je muziekverzameling opnieuw kunt ondekken met zo'n extreme make over simpele aanpassing.

Die Lyra Delos houd ik in mijn achterhoofd.

Iedereen is van harte welkom om hier te komen luisteren, neem mooie muziek mee.

Stuur maar een PM of mail.

Vriendelijke groet,

Jack.

P.s. niet allemaal te gelijk a.u.b. :D

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...