Jump to content
High-End Forums
Ome Henk

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Recommended Posts

On 2/7/2020 at 11:11 AM, TL 200 said:

Tussen al die synthesiser jongens en meisjes was deze er ook nog.

Grappige schijf met al dat analoge spul.

Vanwege de niet al te duidelijke articulatie van de stem in `t nummer The Brain, hoor ik nogal makkelijk “ Breem, Breem”… :rolleyes:

Ff wat anders:

>> Dick Schory`s Percussion Pop Orchestra <<

Fijne vinyl-testplaat vol pingpong & panpot effecten.

Tja, erg creatief maar ik denk niet dat ik er een album van zou kopen.

Dat is net als met Lou Reed's Metal Machine Music. Het enige album uit de discografie wat ik nooit luister.

57 minutes ago, TL 200 said:

Dat is net als met Lou Reed's Metal Machine Music.

In ieder geval geen scherpte in de 'essen' ;)
Ik zie dat album altijd als een soort eindpunt van veel jaren 60-70 experimenten. Op een gegeven moment wordt het kakofonie en de vorm doet er niet meer toe.

Edited by Seed7

Dat weet ik niet. Houd ik me ook niet mee bezig omdat het grootste probleem met dat soort spullen de stress is om er aan te komen en daar hebben "dit soort figuren" geen probleem me. Daarnaast is het frappant hoe oud vele van die zogenaamd permanent gebruikende artiesten het uiteindelijk volhouden. Al die 'verhalen' neem ik met een korreltje zout.

2 hours ago, Seed7 said:

Je blijft me verrassen Seed7.... Ik heb deze:

https://nonplace.de/records/non17-burnt-friedman-jaki-liebezeit-out-in-the-sticks-feat-david-sylvian/

Jammer dat The Librarian alleen op CD is te krijgen. Ik heb dat nummer ook al op een CD van David Sylvian's Nine Horses: Snow Born Sorrow, ook al zo'n pareltje...

14 hours ago, René N. said:

Je blijft me verrassen Seed7....

Doe ik graag.

Mijn favoriete album van de jaren 90:

On 2/9/2020 at 10:39 PM, Seed7 said:

Daarnaast is het frappant hoe oud vele van die zogenaamd permanent gebruikende artiesten het uiteindelijk volhouden. Al die 'verhalen' neem ik met een korreltje zout.

Er zal ook wel veel overdreven zijn. Eén van de jongens van Jefferson Airplane zei ooit: "we waren niet half zo stoned als we leken. De snaren waren net scheepstrossen als je LSD gebruikt had, zo kun je niet spelen".

1 hour ago, TL 200 said:

Er zal ook wel veel overdreven zijn. Eén van de jongens van Jefferson Airplane zei ooit: "we waren niet half zo stoned als we leken. De snaren waren net scheepstrossen als je LSD gebruikt had, zo kun je niet spelen".

Alles lijkt groter met LSD. Heb ooit een trippende knul naar het ziekenhuis gebracht omdat ie in de stortbak van de WC wilde gaan zwemmen. Dat was nog zo'n ouderwetse gietijzeren bak die compleet van de muur was gekomen en die hij op zijn kop had gekregen...  :wacko:

Gister overleed De Leeuw, en daarom draaide ik deze schitterende muziek van Erik Satie gisteravond. En vanochtend was de schrijver Jan Brokken bij "Een goede morgen met..." op 4, en hij draaide ook Satie. Niet van Reinbert weliswaar, maar net zo bijzonder.