Jump to content
High-End Forums

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Ah zoals wat voor soort vreemde hifi tweaks @Tubejack? Fijn dat je van de brom af bent. Wel veel detective werk zeg.
  3. Ik koop wel een Beolab 5, zo'n kefje mot ik niet
  4. Dan kun jij mij vast uitleggen hoe die trechter boven de speaker blijft hangen? Telekinese of luchthaakjes..............?
  5. Dat heb ik op een hifi show gehoord vijftien jaar geleden ,Ik dacht in Duisburg en daar was klang und ton met Holger Barske , ook met verschillende speakers en een was met die trechter,het leek of dat je met je stoel op het podium zat. wilke
  6. Hans ,je legt je speaker horizontaal met de speaker naar boven ,boven de speaker plaats je een trechter met de punt naar onder naar de speaker. ,is dat nou begrijpelijk.😀 wilke
  7. Gefeliciteerd! De enige standaard van I2S over HDMI lijkt de PF standaard te zijn. De masterclock is in principe niet nodig bij I2S. De referentie-clock qua audio timing is de word-clock en verder is er een bitclock benodigd om de bitjes door te schuiven naar de DAC. Aan de timing daarvan worden geen hoge eisen gesteld. LVDS
  8. Ik vond nog een stuk papier met daarop de pinout van de HDMI connector. Daar staat op dat de PC kaart er in een LVDS of 3,3 V TTL versie is. En ook dat de WS/LRCK/FS pinnen geïnverteerd geleverd kunnen worden. Dit laatste voor PS audio. Kennelijk is er weinig standaard aan i2s over HDMI. De Raspberry b.v. mist kennelijk het masterclocksignaal. Na drie dagen en een hele hoop muziek, kom ik tot de conclusie dat dit korte HDMI 2.1 kabeltje de grootste klankverbetering brengt sinds tijden. Beter dan de SSD voeding en VWR's samen.
  9. Ja, dat is elektrisch hetzelfde.
  10. Wat ook in het aangehaalde stukje te lezen is, dat de standaard LVDS heet. Dat dit elektrisch op hetzelfde niveau als HDMI ligt, weet ik niet. Dat vind ik n.l. nergens, maar zou best kunnen.
  11. En wat legt het dan uit? Daar staat toch precies wat ik al eerder omschreef? Punt is dat je onderscheid moet maken tussen het data format en het elektrisch format. Het data format van I2S en HDMI is geheel verschillend en in het geheel niet compatibel met elkaar. Alleen heeft dat niks met de lengte van de kabel van doen. Het elektrisch format van I2S is 5V TTL niveau (of 3,3V CMOS niveau tegenwoordig). Daarmee kun je niet zomaar een langer draadje met hoge frequenties aansturen. Je kunt er wel een HDMI kabeldriver mee aansturen die op zijn beurt wel een langere kabel kan aansturen. En dat laatste is exact wat PF doet begrijp ik uit de beschrijving. die jij van PF quootte. Elektrisch verschilt dan het I2S signal in geen enkel opzicht van HDMI. Het is a.h.w. naar HDMI siganaal niveau geconverteerd. Ze gebruiken dus het snelle elektrisch transportmedium (kabels en drivers/recievers) van HDMI om de I2S signalen aan de andere kant te krijgen. Prima idee en geen hokus pokus. Maar als dat met 4K video probleemloos en storingsvrij over vele meters kan, dan kan dat zeker met de vele ordes langzamere I2S.
  12. Het ligt toch iets anders. Ik vond dit stukje, wat het duidelijk uitlegt: Bron: https://www.whatsbestforum.com/threads/help-me-to-better-understand-the-digital-terms-i2s-and-ethernet-renderer.23326/post-467038
  13. Pak maar een trechter,zet je kef ls 50 maar horizontaal,bevestigd de trechter met de punt naar onder op de kef ,zit je ook tussen de muzikanten .
  14. Oud nieuws,is al weken bekend 😀. wilke
  15. Oh, het kan absoluut heel goed werken als je met een goed "regie plan" begint, vandaar ook dat ik het voor opera's absoluut zie zitten, de vraag is dan wel een beetje waar je het orkest verstopt. Voor een band, daar sta je normaal niet tussen en als je je in de positie van b.v. de zanger moet wanen 'hoort' het drumstel achter je. De grootste surround industrie op het moment is voor games, 3D brillen en headsets met bewegingssensoren zodat het geluid meedraait met je hoofd bewegingen, iets waar de ambisonic techniek erg geschikt voor is. Apparatuur is niet zo'n probleem, akoustiek ....
  16. Ik ben er ook geen liefhebber van (voornamelijk vanwege de benodigde hoeveelheid hardware), maar wel eens naar een Polyhymnia demo geweest van multichannel opnames. Dat was wel indrukwekkend. Maar wel wennen, zo nu en dan zat je tussen de muzikanten. Ik denk dat mensen die er mee opgroeien er anders tegenaan kijken. de N.1 HT receiver is nu eenmaal al redelijk gangbaar, dus via films en dvd kom men er dan wel mee in aanraking.
  17. Iemand hier Sonos in huis? https://www.agconnect.nl/artikel/sonos-sleutelt-aan-besturingssysteem-na-commotie?tid=TIDP281905XFE6258E08CFD4AA8A5B9C94EF9A68153YI5&utm_campaign=AGC_nieuwsbrief dagelijks&utm_medium=Email&utm_source=SMG&utm_content=659_vr 24 jan
  18. Het is zo' n armoede als je eigen spullen niet werken. De Lorin schakelaar blijkt precies het goede type te zijn (er was er maar één met 2x 5) en blijkt >10,000 Cycles mee te gaan. Hier goed, voor zo' n 10jaar.
  19. Het mocht niet veel kosten😜 Inmiddels ben ik er achter dat ze in de huiskamer lang niet zo scherp klinken als boven waar de ruimte een betere akoustiek heeft. Maar nu ik de tweeters toch weer gesoldeerd heb,heb ik de ls weer boven in de kamer gezet en de Cabasse prao ernaast maar dan 20 cm hoger. Nu klinkt het niet meer scherp,het lijkt alsof de tweeter van de Cabasse de scherpte van de andere tweeter compenseert. Ik heb een geheel andere opstelling dan gebruikelijk maar het werkt,het klinkt heel zuiver en ruimtelijk. 😊
  20. Naast Hersekadal, in willekeurige volgorde
  21. Dat hij circulair breathing beheerste geloof ik eigenlijk niet. Dat is toch meer een techniek van en voor de rietspelers.
  22. Was al vroeg in de jaren 80, z'n tijd vooruit Maar wel handgeknipt en -geplakt EDIT: denk zelfs al eerder, 1978-79 in een uitvoering van Paganini’s Moto Perpetuo misschien deze wel, klinkt niet als circular breathing From an article in the Wall Street Journal: There’s a 1976 recording of James Galway playing Paganini’s “Moto Perpetuo” on his golden flute, in which you never once hear him draw breath. At the time, it was lauded as an almost superhuman feat; a virtuosic example of circular breathing, a technique that allows wind players to simultaneously inhale air through the nose while breathing it out through the mouth. (Galway later confessed the recording had been spliced together.) In 1997, saxophonist Kenny G used circular breathing to play a continuous, unbroken note for a total of 45 minutes and 47 seconds, earning him a mention in the Guinness Book of Records.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...