Andre Kel Posted 15 september 2005 Report Share Posted 15 september 2005 Hoi, Zie op het net een set Restek Extent Mono's staan. Weet iemand hier meer van, en dan bedoel ik niet van de advertentie (om bijdehandjes als ik zelf voor te zijn hihihi). Is het wat? Wat is de klank? Etc etc. Andre. Nou had ik graag een foto bij willen voegen maar krijg het niet voor elkaar. Kan en wil iemand mij eens uitleggen hoe ik vanuit b.v. mijn eigen bestanden hier een foto kan plaatsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 15 september 2005 Report Share Posted 15 september 2005 Hoi,Zie op het net een set Restek Extent Mono's staan. Weet iemand hier meer van, en dan bedoel ik niet van de advertentie (om bijdehandjes als ik zelf voor te zijn hihihi). Is het wat? Wat is de klank? Etc etc. Andre. Nou had ik graag een foto bij willen voegen maar krijg het niet voor elkaar. Kan en wil iemand mij eens uitleggen hoe ik vanuit b.v. mijn eigen bestanden hier een foto kan plaatsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 15 september 2005 Report Share Posted 15 september 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 september 2005 Report Share Posted 15 september 2005 Ik heb gelezen dat Restek het opnieuw is gaan proberen onder de naam van Trigon. Nu maken ze spullen die nog enigszins te betalen zijn. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 15 september 2005 Report Share Posted 15 september 2005 Een maat van mij heeft 2 heel zware restek versterkers welke er ongeveer gelijk uitzien als op de getoonde foto,s alleen dus veel zwaarder zo,n 20 eindtransistoren per kant van die heel dikke ring emitter transistoren.(toschiba) De voeding bij hem is opgebouwd uit 4 dikke elco,s van ieder 10.000 uf wat ik wat aan de lage kant vind gezien het uitgangsvermogen.(miijn tan 80 met beduidend minder vermogen heeft 4 . 22.000 uf alleen al in de stroomversterker) De trafo is ook een ringkern maar dan helemaal ingegoten en afgeschermd. De schakeling is erg basic weinig halfgeleiders in de spanningsversterker en deze is ook niet echt byzonder (voeding komt zo van de stroomversterkervoeding af zonder eigen buffer) De klank want daar gaat het om. Hard zeer hard dat is eigenlijk het enige wat ik er over kan zeggen. Geschikt voor het hele zware werk zonder een krimp te geven maar ik vind hem niet klinken vermoeiend scherp en nogmaals steeds de indruk hebben van te hard. Een vergelijk met mijn tan 80 hebben we ook uitgeprobeerd. De tan 80 lijkt wat mat wat soft in vergelijk met de restek. Bassen van de tan 80 lijken minder strak. Maar waar de restek als uiterst vermoeiend werd ervaren zo konden we nog uren door luisteren naar de sony . Wat betreft levensduur en stabiliteit lijkt het me duidelijk dat de restek met kop en schouders de winnaar is maar wat geluid betreft absoluut niet. Ik zou ze niet willen ruilen geen haar op mijn hoofd al zien ze er nog zo degelijk uit en dat zijn ze ook alles is zwaar echt alles. Mijn maat speelt nu met een dolby digital versterker van DENON welke interne versterkers heeft de resteks gebruikt hij niet meer en waarschijnlijk zal hij ze weg doen. Conclusie ik raad ze niemand aan ja een discotheek houder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 15 september 2005 Author Report Share Posted 15 september 2005 Nou, wat ik wel weet is dat Restek nog bestaat. Hebben laatst een setje uitgebracht dat heette de mini amp, een pre phono en 2 mono blokjes zo'n 20cm breed leuk en niet slecht. Maar, ik kon deze versterkers niet. Ga natuurlijk niet van een test uit, maar het ziet er niet goed uit voor ze. Hard hard en nog eens hard. Mmmmmmmmm! Nee daar ben ik niet naar op zoek. Als iemand een andere mening heeft dan eerder beschreven hoor ik die ook graag. Maar eeh, Don, wel hartelijk bedankt voor je reactie. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 15 september 2005 Report Share Posted 15 september 2005 Nou, wat ik wel weet is dat Restek nog bestaat. Hebben laatst een setje uitgebracht dat heette de mini amp, een pre phono en 2 mono blokjes zo'n 20cm breed leuk en niet slecht. Maar, ik kon deze versterkers niet. Ga natuurlijk niet van een test uit, maar het ziet er niet goed uit voor ze. Hard hard en nog eens hard. Mmmmmmmmm! Nee daar ben ik niet naar op zoek. Als iemand een andere mening heeft dan eerder beschreven hoor ik die ook graag. Maar eeh, Don, wel hartelijk bedankt voor je reactie. Groet, Andre Beste, Tja , technisch gezien uitstekende versterkers. Klankmatig diamant... Kristal helder , sorry, loepzuiver en bikkel bikkel Jarenlang dealer geweest , maar er zijn niet veel luidsprekers die ze niet kunnen aansturen en ook niet veel luidsprekers die er bij passen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 16 september 2005 Report Share Posted 16 september 2005 Zeg Don, hou toch eens a.u.b. op over die Sony Volgens mij is dat de eerste keer dat ik Don over Sony hoor. Groeten Edwin {trouwens mooi binnenwerk die Restek} Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 16 september 2005 Report Share Posted 16 september 2005 Ik zou ze niet willen ruilen geen haar op mijn hoofd al zien ze er nog zo degelijk uit en dat zijn ze ook alles is zwaar echt alles. Restek kan ondertussen wel een 'klankmodificatie' hebben ondergaan Don, waardoor de huidige Restek versterkers anders/beter kunnen klinken. Er zijn maar weinig merken die echt klankvast blijven. Dus niet alles over Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 16 september 2005 Report Share Posted 16 september 2005 Ik zou ze niet willen ruilen geen haar op mijn hoofd al zien ze er nog zo degelijk uit en dat zijn ze ook alles is zwaar echt alles. Restek kan ondertussen wel een 'klankmodificatie' hebben ondergaan Don, waardoor de huidige Restek versterkers anders anders/beter kunnen klinken. Er zijn maar weinig merken die echt klankvast blijven. Dus niet alles over Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 september 2005 Report Share Posted 16 september 2005 Don heeft gelijk deze amp. klinkt niet goed! Heb ze ooit enkele weken in huis gehad en klonken ronduit kil en naar. Dat valt me trouwens op bij een aantal Duitse versterkers. Restek klinkt idd wat erg "klinisch". MBL heeft daar ook een handje van, net als een aantal eindtrappen van AVM, Symphonic Line en Burmester Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 17 september 2005 Report Share Posted 17 september 2005 Ik zou ze niet willen ruilen geen haar op mijn hoofd al zien ze er nog zo degelijk uit en dat zijn ze ook alles is zwaar echt alles. Restek kan ondertussen wel een 'klankmodificatie' hebben ondergaan Don, waardoor de huidige Restek versterkers anders anders/beter kunnen klinken. Er zijn maar weinig merken die echt klankvast blijven. Dus niet alles over Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 17 september 2005 Report Share Posted 17 september 2005 Diegene die een goede oplossing weet aan te dragen kan een AKAI draaitafel GRATIS in ontvangst nemen!!!! Die legendarische draaitafel Praat dan eens met Thingman Ja die inderdaad Henk hij staat daar maar ongebruikt in de schuur te wachten. NIEMAND echt NIEMAND wilde hem destijds hebben stelletje ondankbare honden allemaal hahhahaha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts