Jump to content

Polk Audio

markx
 Share

Recommended Posts

Hallo mensen,

Ik wil mijn huidige speakers vervangen (front)

voor een nieuwe set.

Na enig speurwerk op het internet ben ik terecht gekomen bij Polk Audio.

Deze speakers hebben goede recensies gekregen.

na aanlijding hiervan heb ik besloten om deze speakers eens te beluisteren.

de 2 modellen die mijn intresse hebben zijn de ;

RM7400T (vooral vanwege zijn vormgeving)

Monitor 60 (vanwege goeie recensies)

Wat is jullie mening / ervaring hiermee?

Ps. ze worden gekoppeld aan een onkyo reciever

Greetz

Hallo Markx,

Ik ken deze speakers niet , maar kan je alleen maar aanraden om ze te gaan beluisteren. Het mooiste zou natuurlijk zijn als je ze thuis op je eigen set en in je eigen ruimte kan luisteren (kan meestal wel).

En goede recenties vind je van bijna elk produkt wel , dus dat zegt op zich niet zoveel.

Er zitten speakers van Polk-audio in de klapjapanner (lees:laptop) van mijn vrouw. :rolleyes:

De prijs/kwaliteitsverhouding is in ieder geval prima.

Maar daar heb je, denk ik, niet zoveel aan. ;):D

Maar los hiervan; Polk audio is een goed bekend staand (Amerikaans?) merk dat het beluisteren echt wel waard is.

Ik ken het niet echt. Ooit eens beluisterd op de VAD, maar daar kun je ook geen conclusie aan vastknopen ;)

Op eoa manier staat die naam me niet echt aan. Polk -> Polka -> Polsky Fiat. Ik weet het niet. Polka is niet de muziek die me echt aanspreekt en toch associeer ik de naam Polk met die diedelzooi. Het heeft er niks mee te maken, maar de menselijke geest werkt raar. Al zouden ze werelds klinken, dan nog zouden ze er niet bij mij in komen.

Ja, ik ben ook een rare :P:rolleyes:;)B)

Hallo Markx,

Tijdens een VAD-show heb ik wel eens geluisterd naar een setje vloerstaanders van dit merk, ik meen de LSi15.

Nu zijn de opstellingen van de setjes tijdens VAD niet altijd representatief voor de huiskamer: je kan hooguit een indruk krijgen van de apparatuur. Er hangt vaak behoorlijk indrukwekkende versterking achter en dito bronnen. Ook de luisterruimtes kunnen nogal verraderlijk zijn. Door het geluid dat deze speakers produceerden ben ik toen wat langer blijven hangen: lekker vol, een prima plaatsing en mooi diep.

Op mijn vraag wat deze speakers moesten kosten kreeg ik een prijs te horen waarop ik meteen vroeg of dat per stuk was. Het was per set.

Misschien niet de absolute top, maar mijn indruk is dat dit merk voor een zeer betaalbaar bedrag veel kwaliteit levert. :)

• 2 weeks later...
Guest muziekfreak

polk...weleens gehoord waren goede speakers in mijn oren. Het is er prijsvriendelijk en het geluid was toen goed tepruimen. Ik heb ze liever als bose i.i.g. nou kopen dus die hap :D

Ik ken het niet echt. Ooit eens beluisterd op de VAD, maar daar kun je ook geen conclusie aan vastknopen ;)

Op eoa manier staat die naam me niet echt aan. Polk -> Polka -> Polsky Fiat. Ik weet het niet. Polka is niet de muziek die me echt aanspreekt en toch associeer ik de naam Polk met die diedelzooi. Het heeft er niks mee te maken, maar de menselijke geest werkt raar. Al zouden ze werelds klinken, dan nog zouden ze er niet bij mij in komen.

Ja, ik ben ook een rare :P:rolleyes:;)B)

jij hebt ook n :DB) iets met cyrus.

Ja, ik ben ook een rare :P

Guest Hubertinus

@Sodejuu,

ik heb de Electrocompaniet ECI-1 thuis gehad om in mijn set te proberen. Ik heb de kap er af gehad en... Jij zou een glimlach niet hebben kunnen onderdrukken. 2 joekels van transformators en nog een kleine erbij. Eigenlijk was het een en al voeding volgens mij.

Hubertinus