Guest Kraus vonBentinck Posted 9 april 2005 Report Share Posted 9 april 2005 Elk ander idee is welkom Ruud, ik zou niet graag willen bepalen hoe de dag er uit zou moeten zien maar hoop op voorstellen waaruit democratisch een keuze kan worden gemaakt. Alleen: zonder suggesties komen we niet ver. Vwb mijn eigen draaitafel ben ik nog volop in de opbouwfase, hij is nog lang niet af. (luister op het ogenblik erg veel naar de ACE en vergelijk die met een topklasse element; ben momenteel wel weer erg tevreden; zit te wachten op netvoeding en M-drive; wel besteld maar voorlopig kansloos voor wat betreft levering) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 april 2005 Report Share Posted 9 april 2005 Ik zie zo'n bijeenkomst eerder als een leuke samenscholing van gelijkgezinden, dan als een echte luistertest. Dat is m.i ook niet mogelijk. Ruimte, set en muziek is vaak onbekend (hoewel die Dajjerstreets zooi wel werkelijk door iederen herkend wordt). Het hoeft ook geen wedstrijd te zijn met een resultaat of zo. Gewoon laten horen wat elke ding kan en daarover discussieren (in zoverre dat mogelijk is) lijk mij een betere opzet. Uit ervaring weet ik dat er vaak niet echt geconcentreerd geluisterd wordt. Een enkeling kan dat wel, maar het gros is er voor een gezellige tijd en bij te praten over van alles en nog wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 9 april 2005 Report Share Posted 9 april 2005 Gezelligheid e.d. staat natuurlijk voorop en ik heb ook niet de illussie dat je de "beste" phonotrap voor iedereen er uit kunt halen. Ik ben nu twee keer op zo'n hear luistersessie geweest ( de versterkervergelijkingen) en vond die bijeenkomsten buitengewoon waardevol. Ik was onder de indruk van de "professionaliteit" waarmee het e.e.a. werd aangepakt ( het afregelen van de apparatuur, streng steeds op dezelfde plaats) en vond daardoor de opgedane ervaringen waardevoller dan het in een winkel iets gaan beluisteren. Dat werd nog versterkt door het uitwisselen van de ervaringen op het forum (wat hebben anderen gehoord en hoe werd dat gewaardeerd). Conclusies waren betrekkelijk omdat steeds het aspect "matchen" de waarde van eventuele conclusies onderuit haalde. Dat matchen bleek steeds van doorslaggevend belang. Dat zal op de vinyldag niet anders zijn. Dat je aan de dag conclusies kunt verbinden is wel legitiem, dat die conclusies niet algemeen geldig zijn staat ook van tevoren vast. Dat je na zo'n dag toch iets wijzer bent geworden gaat echter ook op. Je doet op zo'n dag ervaring op die je niet zo makkelijk op een andere manier bij elkaar scharrelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 april 2005 Report Share Posted 9 april 2005 Misschien dat ik ook kom, moet ik nog even overleggen. Deze dag is nl. ook onze trouwdag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 9 april 2005 Report Share Posted 9 april 2005 Misschien dat ik ook kom, moet ik nog even overleggen. Deze dag is nl. ook onze trouwdag. dan ga je toch met je vrouw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 9 april 2005 Report Share Posted 9 april 2005 Misschien dat ik ook kom, moet ik nog even overleggen. Deze dag is nl. ook onze trouwdag. dan ga je toch met je vrouw. Joopus is niet getrouwd of korter dan 1 jaar, dat kan gewoon niet anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 april 2005 Report Share Posted 9 april 2005 Misschien dat ik ook kom, moet ik nog even overleggen. Deze dag is nl. ook onze trouwdag. dan ga je toch met je vrouw. Kom jij dan ook, dan maken we samen een dansje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 10 april 2005 Report Share Posted 10 april 2005 Ik doe maar een voorstel voor de muziekkeuze en heb er vooral op gelet of de gekozen tracks niet te lang zijn en geprobeerd tracks te vinden die aan het begin van een LP staan, dat is makkelijk draaien. En natuurlijk of er iets op te horen valt Een track pop, 1 track klassiek. Gaarne aanvullingen, suggesties of kritiek * is instrumentaal Ry Cooder Bourgeois Blues op LP Chicken Skin Music 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 april 2005 Report Share Posted 10 april 2005 Ik ken alles wat je daar opsomt (van de moderne muziek tenminste). Ik vindt alleen Graceland niet echt heel mooi opgenomen. One trick pony is voor mij beter. Vanavond eens wat bij elkaar zoeken. B.v. Magna Carta, Pink Floyd, Bob James, Thelma Houston (Sheffield lab), Crusin om maar wat te noemen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 10 april 2005 Report Share Posted 10 april 2005 Ik zie zo'n bijeenkomst eerder als een leuke samenscholing van gelijkgezinden, dan als een echte luistertest. Dat is m.i ook niet mogelijk. Ruimte, set en muziek is vaak onbekend (hoewel die Dajjerstreets zooi wel werkelijk door iederen herkend wordt).Het hoeft ook geen wedstrijd te zijn met een resultaat of zo. Gewoon laten horen wat elke ding kan en daarover discussieren (in zoverre dat mogelijk is) lijk mij een betere opzet. Uit ervaring weet ik dat er vaak niet echt geconcentreerd geluisterd wordt. Een enkeling kan dat wel, maar het gros is er voor een gezellige tijd en bij te praten over van alles en nog wat. Juist. En wie weet komt er uit al deze combinaties iets opvallends naar voren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 De deelnemerslijst is weer aangepast. De stand is momenteel als volgt: Hans van Liempd Geerdie Mordante Ruud SOTA Jerry Kermit Audiopaul Kraus John Picoso ? Sodejuu ? Beunky ? Symfo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 11 april 2005 Members Report Share Posted 11 april 2005 Ons weekend Eurootjes Disney is verhuist naar 6-7-8 mei. Dus meld ik me hierbij alsnog aan. Mijn tafel meenemen is een beetje teveel gedoe, maar de Ortofon Jubilee kan eventueel ook mee. En uiteraard de AcousTech.... Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 Mooi werk, de Ortofon Jubilee is tot nu toe het fraaiste element. Ik zou wel even nadenken over het meenemen er van want op zo'n dag nog even een elementje monteren zal niet meevallen, laat staan het afregelen. Maar met de Acoustech alleen ben je meer dan welkom. Misschien valt er wel iets te regelen met een ander mooi element, mogelijk staat er iets bij Hobo zelf wat een beetje van hetzelfde kaliber is als de duurdere phonotrappen en wat gebruikt kan worden voor het vergelijken van de phonotrappen. Ik noteer je in de 1e posting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 Ik ben nog steeds erg benieuwd of een super element op een middelmatige voorversterker beter presteert dan een middelmatig element op een super voortrap.... (middelmatig element = ca Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 (middelmatig element = ca Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 (middelmatig element = ca Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 11 april 2005 Report Share Posted 11 april 2005 (middelmatig element = ca Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 12 april 2005 Members Report Share Posted 12 april 2005 Misschien nog een kleine aanpassing , de Acoustec werd 5 jaar geleden oa verkocht bij X-perienced Audio voor 4295 gulden , oftewel 1932,50 euro... Het zou misschien niet reeel zijn als hij werd vergeleken met een trap van rond de 1000 euro . Groet , Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 12 april 2005 Report Share Posted 12 april 2005 Misschien nog een kleine aanpassing , de Acoustec werd 5 jaar geleden oa verkocht bij X-perienced Audio voor 4295 gulden , oftewel 1932,50 euro...Het zou misschien niet reeel zijn als hij werd vergeleken met een trap van rond de 1000 euro . Groet , Marco En dan moet je nagaan dat de US prijs $1200 was. En ik meende dat de dollar toen ongeveer fl.1.80 was. We hebben het hier dus wel over de PH1 en niet over de laatste $1500 versie. Officiele importeur is er nooit geweest, dus geen tussenpersonen. En dan nog op een eindbedrag van 1935 euro komen vind ik knap. Verzendkosten plus btw etc erbij en we zaten op fl.2700 oftewel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 12 april 2005 Members Report Share Posted 12 april 2005 Ja, hollands ondernemersschap , wat moet je ermee... Blij dat ik hem voor weinig 2e hands kon krijgen. Maar als ik eerlijk ben , had ik hem voor die 1935 ook gekocht. Ik heb hier trappen tot 2500 euro gehad , en deze kwam er in mijn situatie gewoon het beste uit. Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 14 april 2005 Members Report Share Posted 14 april 2005 Ik neem trouwens de Lukaschek ook mee. Misschien toch nog wel interresant gezien de hoeveelheid Benz elementen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 april 2005 Report Share Posted 16 april 2005 Ik ben vandaag even bij Hobo geweest om e.e.a. door te spreken. We hebben dus alle medewerking van Hobo den Bosch. Ad had zelfs al nagedacht over een set en hoe de boel op te stellen. In de ruimte staat een setje van 6 bioscoopstoelen, bovendien zijn er de nodige klap- en gewone stoelen beschikbaar. 20 man is echter wel het absolute maximum. Men denkt aan een DK reference 1 versterker: En aan een set Master speakers b.v. de master 1 Als bekabeling de NBS Actus 1 + 4. Er is een sidetablerack beschikbaar om een aantal draaitafels naast elkaar op te stellen. De phonotrappen kunnen dan op een schap onder de draaitafels staan. De rest van de voorversterkers kunnen eventueel op een ander rack geplaatst worden om ze onder spanning te houden. Er is een koffiezetapparaat, en een koffieautomaat. De rest van de "catering" moeten we zelf regelen. Om de apparatuur uit te laden mag de auto gedurende korte tijd voor de deur staan (winkel is links parkeren rechts...!!). Eventueel is er ook een mogelijkheid om via de achteringang de spullen in de winkel te krijgen. Dit moeten wel wel effe goed afstemmen, want de bel aldaar werkt niet. Denk eraan dat de parkeerpolitie in Den Bosch overdreven streng is!!!! Parkeren kan voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 16 april 2005 Report Share Posted 16 april 2005 Je bent 'r maar druk mee Hans . Maar of ik nou wel of niet wat meeneem, de gezelligheid staat bij mij bovenaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 april 2005 Report Share Posted 16 april 2005 Je bent 'r maar druk mee Hans .Maar of ik nou wel of niet wat meeneem, de gezelligheid staat bij mij bovenaan. Dabedoelik..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 16 april 2005 Report Share Posted 16 april 2005 Petje af voor jou en voor Hobo Hifi Hans, wat een service en mooie gelegenheid! Voor wat tevoren de organisatie regelen geef ik je groot gelijk. Ik stel voor dat jij een selectie maakt uit wat er tot nu toe aangeboden is, dat in een posting zet en dan kan de rest er op reageren. Ik heb een voorkeur voor een sessie voor de vergelijking van vier phonotrappen op een draaitafel en een tweede sessie waarop bijv drie draaitafels met elk een eigen phonotrap vergeleken kunnen worden. Maar ik leg me ook bij een heel andere opzet neer. Ben alleen wel verheugd dat ik me gelijk heb aangemeld want het deelnemersaantal is beperkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts