Jump to content

Vienna Acoustics 'Sch

AudioBill
 Share

Recommended Posts

Beste Mensen,

Loop ik vanmiddag gewoon wat te wandelen door Aken, kom ik stom toevallig 'denkelijk' mijn droomspeaker tegen! Hij klinkt niet alleen mooi, fris en helder zonder een hoop gebas! Maar ziet er ook nog eens schitterend uit, niet meer zo een gigantische grootte houten kast, en dat voor 'maar' 2500,-.

Wie kent de Vienna Acoustics 'Sch

Guest Hubertinus

Audiobill,

met die link krijg ik de hele Vienna show met toeters en bellen op het scherm. Een plaatje was genoeg.

Hubertinus

Ik ken het merk alleen van internet, waaronder enkele bijzonder goede recensies. Ik heb een paar keer wat willen beluisteren maar de winkel die het verkoopt bij mij in de regio..., eugh hoe zeg ik dat....., nodigt mij niet echt uit. Heeft een nogal "High end" uitstraling op mij. Toen ik eens langs wilde gaan op een hele normale winkeldag hadden ze de zaak maar dicht gedaan vanwege e.o.a. vage reden. Voor niets erheen gereden dus. Ben nog niet weer terug geweest :ph34r:

Wil ze eigenlijk nog wel eens horen. Ze schijnen in Nederland gunstig geprijsd te zijn heb ik wel eens gelezen maar ik ken de prijzen niet.

Lijkt me in principe geen verkeerde keus. Echter, als je budgetair op het niveau van de JM Lab Utopia zit zwemmen er meer interessante vissen in de vijver. Heb je zelf een lijstje met potentiele kandidaten gemaakt die je naloopt??? Of zoek je gewoon ad hoc en schaf je de eerste die je goed bevalt aan??.

Wat zijn je overige kandidaten, als je die hebt??

Conqubite

Beste Conqubite,

Ik stond eigenlijk ook te kijken dat er met veel minder geld dan de Labs een voor mij veel beter geluid te realiseren valt. Lees dus duidelijk voor 'mij', want iemand anders zal het geluid van de Vienna's misschien veel te licht vinden! Erjee snapt precies wat ik bedoel nadat hij zelf bij mij het te veel aan bas ervaren had!

Ik heb thuis nog een X aantal speakers uitgeprobeert zoals Thiel, Avalon, Totem, B&W, Piega enz

En in de winkels loopt het in het oneidige wat probeersels betreft, dus ik ga zeker niet over een nacht ijs!

Maar qua helderheid, frisheid en vooral ook plaatsing van instrumenten (ook al stonden ze niet ideaal opgesteld) was voor mij ongekend, zelfs mijn vriendin was er van gecharmeerd, en dat wil wat zeggen!?

Groetjes AudioBill.

Maar qua helderheid, frisheid en vooral ook plaatsing van instrumenten (ook al stonden ze niet ideaal opgesteld) was voor mij ongekend, zelfs mijn vriendin was er van gecharmeerd, en dat wil wat zeggen!?

Zou het dan misschien kunnen dat je aangekomen bent waar je naar toe wilde???

Denk daar maar eens over na. :)

Conqubite

Wat conqubite probeert te zeggen heb ik vaker gehoord. Als ik denk dat ik weet welke zaak je bedoelt, dan hebben ze daar wel 'n goeie reden voor, trouwens.

Bij de link die ik plaatste heb ik dat nog never nooit niet mee gemaakt. In tegendeel!

Ik ben zeer benieuwd en nieuwsgierig hoe DIT gaat uitpakken, AudioBill!

:cool2:

Met vriendelijke groet,

Erjee.

Die Viennas kan je kopen bij Durob/de hifi winkels (www.hifi-notes.com). Deze organisatie importeert deels zelf en heeft een beperkt aantal zaken. Sinds kort produceren ze zelfs een aantal produkten waaronder de Prima Luna versterkers. Wat prijs betreft vallen die dingen wel mee en ze hebben zeker niet alleen super dure produkten.

Ik heb een aantal zaken bij een van hun zaken gekocht (de hifi winkel in Beek) en ben zeer tevreden over de service waaronder thuis demo.

Carl

Hallo,

Ik ben in het bezit van de vienna acoustics Mahlers, echt een top speaker wat mij betreft !!!

Ik heb ze in Weerdinge (Emmen) gekocht, en qua service perfect !

Vienna is in Nederland (nog) niet erg bekend, en dat is maar goed ook, anders waren ze nog duurer !!

Ik vind ze persoonlijk een completer beeld geven dan de sonus faber cremona's waar ik ze mee vergeleken heb...

Groet,

Turtle

Beste Conqubite,

Ik ben vandaag dus voor de ratten gegaan en heb ze gekocht! Heb ze getest met alles wat mogelijk is en ze hebben mij bij geen enkele cd in de steek gelaten, super, zelfs de bas!

Ik ga ze nu uitpakken :D

Groetjes,

AudioBill

Hartelijk gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, AudioBill!

:cool2:

Eindhoven of Nijmegen?

Laat ze lekker rustig 'n paar weekjes inspelen. Ben ernstig benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen.

Keep us posted!

Met vriendelijke groet,

Erjee.

Beste Conqubite,

Ik ben vandaag dus voor de ratten gegaan en heb ze gekocht! Heb ze getest met alles wat mogelijk is en ze hebben mij bij geen enkele cd in de steek gelaten, super, zelfs de bas!

Ik ga ze nu uitpakken :D

Groetjes,

AudioBill

Leuk joh, gefeliciteerd. Ik hoop dat je er veel en lang plezier van mag hebben.

Leuk vooral ook dat je na aanmerkelijk duurdere speakers nu bij deze bent uitgekomen. Bevestigd weer eens dat prijs geen criteria hoeft te zijn.

Conqubite

Leuk vooral ook dat je na aanmerkelijk duurdere speakers nu bij deze bent uitgekomen. Bevestigd weer eens dat prijs geen criteria hoeft te zijn.

Vooral deze opmerking is meer dan waar, dus doe er je voordeel mee! Het gaat om de oren niet om de prijs, heb nu in een dag al meer genoten dan het laatste jaar met verschillende zeer dure speakers.

Roy, ik heb ze toch in Eindhoven gekocht omdat mijn vriendin mee ging en een geweldigge hekel heeft aan auto rijden! Maar de service was prima, ze hadden de nieuwe niet in de winkel dus na enkele telefoontjes zorgde ze ervoor dat de speakers binnen een uur in de zaak waren uit het magazijn in Vucht zodat ik ze meteen kon mee nemen! Anders moest ik of op en neer of twee weken wachten voor ze ze mij konden komen brengen, wat ik niet nodig vond.

Groetjes,

AudioBill.

Prima keuze, gefeliciteerd

Ga je geen spijt van krijgen! Kocht die van mij een maand of acht geleden en nog steeds kippevel. Oostenrijkse precisie in afwerking en geluidskwaliteit.

Mijn ervaring is dat ze wel even de tijd nodig hebben om ingespeeld te raken.

handschoentjes uit en genieten maar!

Oostenrijkse precisie in afwerking en geluidskwaliteit.

Is dat een aanbeveling, of het tegengestelde?

Ik ken wel "Zwitserse precisie". Hoe verhouden die twee precisies zich?

Glock? :D (Zeer diefstalgevoelig)

De Glock 17 ken ik als een fijn en zeer onderhoudsvriendelijk wapen.

Het merk is van OOSTENRIJKSE afkomst. Niks Zwitsers, dus.

:rolleyes:

Sorry, buitengewoon "off topic".

Met vriendelijke groet,

Erjee.

Met vriendelijke groet,

Erjee.

Dan zijn we het bijna eens, voor deze keer. Zei ik dat het Zwitsers was? Btw ook een Glock heeft het standaard onderhoud nodig hoor (of bedoel je de coating op de slede?). ;)

Met vriendelijke groet,

Erjee.

Dan zijn we het bijna eens, voor deze keer. Zei ik dat het Zwitsers was? Btw ook een Glock heeft het standaard onderhoud nodig hoor (of bedoel je de coating op de slede?). ;)

Ik doelde inderdaad op de coating.

:)

ik heb ze toch in Eindhoven gekocht omdat mijn vriendin mee ging en een geweldigge hekel heeft aan auto rijden!

Groetjes,

AudioBill.

Hoi Bill,

Je vriendin heeft een geweldige hekel aan autorijden, zeg je... Hmmm, misschien moet je eens overwegen om van auto te wisselen?

Sinds we deze in onze garage hebben staan:

galerie_cooper_bild3_1024x768.jpg

...is het zo dat, degene die 's morgens het eerste bij de sleutels is, die mag rijden :D !

Voor we dit karretje hadden, had mijn vrouw ook een hekel aan rijden.

Nu is het BIG FUN!!!

Tis maar 'n idee ;) .

(Oh ja, met white bonnet stripes en witte velgen, natuurlijk :cool2: .)

Met vriendelijke groet,

Erjee.