bees Posted 28 september 2004 Report Share Posted 28 september 2004 http://www.audiofederation.com/catalog/turntables/ dusssssssz...... nog ff sparen Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 28 september 2004 Report Share Posted 28 september 2004 http://www.audiofederation.com/catalog/turntables/ dusssssssz...... nog ff sparen Ha bees, Het scheelde niet veel of je kon deze Transrotor (is te vinden onder de link die jij geplaatst hebt) kopen voor het geld dat je hebt neergelegd voor de Linn.. groeten, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
frits12 Posted 28 september 2004 Report Share Posted 28 september 2004 [Het scheelde niet veel of je kon deze Transrotor (is te vinden onder de link die jij geplaatst hebt) kopen voor het geld dat je hebt neergelegd voor de Linn.. groeten, PD Hogeterp wat een geluk dat je nu de Linn heb gekocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 28 september 2004 Author Report Share Posted 28 september 2004 ja, vind die transrotors zo kitsch ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 28 september 2004 Report Share Posted 28 september 2004 Hoi Bees, wel eens naar een Transrotor geluisterd? Ik wel, en dan ook nog met een Jan Allaerts element. Kitsch of niet, maar klinkt wel heel mooi.Wat zeg ik, zelden zo'n mooie combinatie gehoord. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Iedereen prijst zijn eigen smaak en keus draaitafel aan, wat ook wel een beetje begrijpelijk is. Maar zoveel smaken zoveel draaitafels. Ook de LP 12 heb ik gehoord, met Akito arm en Valhalla voeding. Ook deze tafel is niet mis. Zelf heb ik een TD 160 MKII met goldring Eroica en een Clearaudio Basic Phonotrap. Ook deze combinatie is een streling voor het oor al zeg ik het zelf. Maar zoals ik al schreef, zoveel wensen zoveel smaken. Naar iedere beurs is er wel een zeer behoorlijke tafel te scoren. Ook de nieuwste Thorens tafels schijnen meer dan behoorlijk te spelen. Heb ze zelf nog niet gehoord. Iemand hier al ervaringen mee? Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 28 september 2004 Report Share Posted 28 september 2004 http://www.audiofederation.com/catalog/turntables/ dusssssssz...... nog ff sparen Ha bees, Het scheelde niet veel of je kon deze Transrotor (is te vinden onder de link die jij geplaatst hebt) kopen voor het geld dat je hebt neergelegd voor de Linn.. groeten, PD Hogeterp Misschien dat hij de overstap maakt wanneer hij uitgeschommelt is op de Linn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 september 2004 Report Share Posted 28 september 2004 Doe mij maar die SME Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 28 september 2004 Report Share Posted 28 september 2004 http://www.audiofederation.com/catalog/turntables/ dusssssssz...... nog ff sparen Zal ongetwijfeld erg goed klinken, maar wat leeeelijk! Geef mij maar de Linn lp12, conventioneel dus mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 29 september 2004 Report Share Posted 29 september 2004 "wie luistert met zijn ogen, bedriegt zich zelf.." Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 29 september 2004 Author Report Share Posted 29 september 2004 nou: ik heb zelden zo'n lelijk apparaat als die lp12 gezien..... naja afgezien van die transrotor dan ( ;-) ) ik heb geloof ik nog nooit naar zo'n transrotor geluisterd.... wel naar een clearaudio master reference geval.... dat was ook niet heel erg verkeerd.... ooit wil ik misschien nog overstappen naar een vpi scoutmaster.... of wellicht een vpi tnt mk V (daar krijg je meteen kippevel van... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 29 september 2004 Report Share Posted 29 september 2004 http://www.audiofederation.com/catalog/turntables/ dusssssssz...... nog ff sparen Zal ongetwijfeld erg goed klinken, maar wat leeeelijk! Geef mij maar de Linn lp12, conventioneel dus mooi. Conventioneel en oudbollig en ook nog eens ernstig overgewaardeerd Heb de Lp 12 nog nooit gehoord en natuurlijk is uiterlijk niet belangrijk, maar die apparaten op die site vind ik niet zo zeer lelijk vanwege de bouw, maar vooral door de hoge "bling" factor: glimmend zilver en goud. Yuck! Dan is de lp 12 een weldaad voor het oog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 29 september 2004 Report Share Posted 29 september 2004 Ik vind staal en glas wel kunnen maar goud nee dat kan echt niet, ook champagne kleurige audio vind ik spuug lelijk. hellaas kan je sommige spullen alleen in die kleur krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 29 september 2004 Report Share Posted 29 september 2004 "wie luistert met zijn ogen, bedriegt zich zelf.." Dat zeg ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 29 september 2004 Report Share Posted 29 september 2004 ook champagne kleurige audio vind ik spuug lelijk ...hmm mijn Marantz PM7200 versterker is champagne kleurig en dat kan ik eigenlijk goed hebben vooral ook omdat het geborsteld metaal is, toch niet zo kitscherig als bv. de duurdere Marantz Premium serie: die SACD spelers zijn echt monsterlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 29 september 2004 Report Share Posted 29 september 2004 "wie luistert met zijn ogen, bedriegt zich zelf.." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 29 september 2004 Report Share Posted 29 september 2004 En wat zeg je dan van de Anna Log van Nottingham Analogue? Vind je die mooi? Jan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 29 september 2004 Report Share Posted 29 september 2004 En wat zeg je dan van de Anna Log van Nottingham Analogue? Vind je die mooi ? Als 't puur om de mooiigheid gaat vind ik de Anna Log van N.A. een foeilelijk ding, (net als de meeste N.A's) en vind ik een LP12 (in Afromosia uitvoering) nog steeds een mooi ding om te zien. Juist door de eenvoud en de mooie houten kast. Simpel en strak, geen toeters en bellen. Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 september 2004 Report Share Posted 29 september 2004 ook champagne kleurige audio vind ik spuug lelijk ...hmm mijn Marantz PM7200 versterker is champagne kleurig en dat kan ik eigenlijk goed hebben vooral ook omdat het geborsteld metaal is, toch niet zo kitscherig als bv. de duurdere Marantz Premium serie: die SACD spelers zijn echt monsterlijk. Mijn PM7000 is ook champagne kleuring. In geborsteld aluminium is dat goed te hebben vind ik, maar glimmend niet, zoals een aantal van de hier getoonde draaitafels. Nou vind ik de meeste draaitafels weinig, maar goed, die glimmende 'rappers-dingen' vind ik helemaal lelijk... Overigens vind ik die Premium serie ook minder mooi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 6 oktober 2004 Report Share Posted 6 oktober 2004 Beste, Een Linn LP 12 is een prima draaitafel ! Zelf heb ik er 3 van gehad, de laatste heb ik verkocht aan Dhr. Ouweltjes van Quality Service en is daar zeer gelukkig mee. Een Linn is marginaal beter dan een goede Thorens .............niet alle Thorens draaitafels zijn goed genoeg om onder die quality te vallen. Een Linn Lp 12 is nauwkeuriger gemaakt dan een gemiddelde Thorens om een voorbeeld te geven de nalooptijd met de zelfde motor en hetzelfde koppel/toerental is bv bij een Linn Lp 12 3 minuten en bij een Thorens 1,5 minuten onder dezelfde omstandigheden en temperatuur. Maakt dat een beter klinkende platenspeler ? Nee Maar wel de levensduur zal langer zijn omdat de wrijving minder is, bij een Linn Lp 12 bij een Thorens is deze tijd 1,5 minuut en bij een Linn 3 minuten, er is een mogelijkheid om dit bij een Thorens te verlengen door speciale olie te gebruiken , dan gaat deze nalooptijd naar 4 minuten , maar dit kan ook bij de LP 12 en deze gaat dan naar 8 minuten. Dus een Linn Lp 12 heeft duidelijk minder lagerwrijving is hij daardoor beter en rechtvaardigd dat zijn hoge prijs , ik denk het niet. Indien een Linn Lp12 gebruikt gekocht wordt is het natuurlijk een veel interessanter gegeven, dan krijg je kwaliteit voor je geld , mits de prijs niet te hoog is . Er zal geen recencent zijn die de kwaliteit van een Linn LP 12 naar beneden zal halen want dan komt hij niet erg geloofwaardig over. Ook zittten er aanmerkelijke verschillen tussen Lp12 draaitafels , een Lp 12 van 1975 is een andere dan een van nu., hetzelfde voor een Thorens TD 160 in wel 15 verschillende kwaliteiten. Ook is een sub. chassis afhankelijk van z Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 6 oktober 2004 Report Share Posted 6 oktober 2004 Ja zeg , wat een stelling H audio. Appels met peren vergelijken. Tuurlijk is zo`n lp 12 mits in een goede setup beter dan een gemiddelde Thorens. En ja, zo`n lp 12 vergelijken met een Vyger, ja dan blijkt maar weer wat zo`n lp 12 voor een rommel is..... Snap je wat ik bedoel te zeggen ? Als je iets vergelijkt, doe het dan wel objectief en indezelfde prijs/ kwaliteit verhouding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 6 oktober 2004 Report Share Posted 6 oktober 2004 "wie luistert met zijn ogen, bedriegt zich zelf.." Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 oktober 2004 Report Share Posted 6 oktober 2004 Prijs is natuurlijk iets anders dan kwaliteit. Van de Linn zijn er meer dan 100. 000 verkocht en dat maakt dat ding in verhouding goedkoper dan draaitafels waar er ongeveer 100 van zijn gemaakt. Persoonlijk houd ik van audio (en andere zaken) die eenvoudig ogen maar waar je de prijs toch van afziet. Ik vind een Linn LP12 een mooi ding en een Thorens 160 ook. De NA Spacedeck is mooi vanwege het feit dat het ambachtswerk er vanaf druipt. Persoonlijk vind ik de meeste Duitse draaitafels niet mooi om te zien, allemaal overdadig en dat van het volk waar Bauhaus ontstaan is. Maar goed het gaat primair om het geluid al moet ik zeggen dat dat echt lelijke dingen mijn huis niet inkomen. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 6 oktober 2004 Report Share Posted 6 oktober 2004 Ja zeg , wat een stelling H audio.Appels met peren vergelijken. Tuurlijk is zo`n lp 12 mits in een goede setup beter dan een gemiddelde Thorens. En ja, zo`n lp 12 vergelijken met een Vyger, ja dan blijkt maar weer wat zo`n lp 12 voor een rommel is..... Snap je wat ik bedoel te zeggen ? Als je iets vergelijkt, doe het dan wel objectief en indezelfde prijs/ kwaliteit verhouding. Beste , Als ik jou was zou ik nog maar eens goed lezen wat ik geschreven heb ! Dan zul je ondekken dat ik bananen met kersen vergelijk, begrijp je mij ? Of moet ik er niet op reageren ? Ook Thorens maakte super draaitafels , waar wil jij met welke vergelijken ? Als je het goed hebt gelezen , dan kun je lezen dat ik Linn LP 12 met een Lp 12 vergelijk en een Thorens met een andere Thorens. Of was het toch nog anders ? MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 8 oktober 2004 Author Report Share Posted 8 oktober 2004 beste haudio, ;-) dank je wel voor deze reactie... ik neem aan dat deze voorvloeit uit mijn pb aan jou.. zou je misschien ook een grove suggestie aan durven aangaande de pre's passende bij deze tafel ? (prijscategorie 400/500 euro? ) of vraag ik nu teveel? mvg, bees Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 8 oktober 2004 Report Share Posted 8 oktober 2004 Merkwaardig toch dat er op dit forum geen leven lijkt te zijn voor Thorensdraaitafels met een typenummer dat hoger is dan 166 (MkI - IV)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts