Jump to content

Goud van Denon

PD
 Share

Recommended Posts

Laatst was ik op een show en kwam ik een set van Denon tegen waar ik ademloos naar bleef staren.. Gelukkig had ik een digicam bij me en kon ik enkele foto's schieten! Is er iemand op het forum die het al eens heeft mogen beluisteren? Of wisten jullie van het bestaan van deze High-End set? Hier de foto's:

Denonmonoref.jpg

denoncdvoorref.jpg

eek.gifeek.gifeek.gif Mooi h

Geplaatst door cgm:

Klonk het ook hi-end?

Dat was eigenlijk mijn punt ook. De top systemen van bijvoorbeeld Marantz of Denon zul je nooit op een show kunnen beluisteren. Waarschijnlijk omdat het het einde moet zijn, een droom. Als je het niet beluisterd kan het ook niet tegenvallen. Helaas niet kunnen beluisteren dus! :(

Geplaatst door PD:

Dat was eigenlijk mijn punt ook. De top systemen van bijvoorbeeld Marantz of Denon zul je nooit op een show kunnen beluisteren. Waarschijnlijk omdat het het einde moet zijn, een droom. Als je het niet beluisterd kan het ook niet tegenvallen. Helaas niet kunnen beluisteren dus!     :(

Ik heb op een it-beurs wel eens meegemaakt dat MicroSoft met een nieuw soort apparaat stond. Er stond een marketingmiep of zoiets naast. Deze vroeg me wat ik ervan vond. Ik vroeg of dat apparaat gedemonstreerd kon worden. Dit bleek niet mogelijk omdat het alleen een kast was zonder inhoud, bedoeld om de behoefte e.d. te peilen van het publiek. Mijn reactie was dat ze eerst het apparaat maar eens moesten gaan bouwen, dan zou ik daarna mijn reactie wel geven.

;)

Zozo pD,

Dat is een indrukwekkend setje. Ik kan niet zeggen dat ik het uiterlijk mooi vind, maar als het goed klinkt: ok/

Hoe groot zijn die monoblokken eigenlijk?

GRtn MJ

Geplaatst door Alco:

Tja,...toch een kwestie van smaak denk ik dan... ik vind 't absoluut niet mooi om te zien.

Heb 't wel een keer (kort!) een dergelijke (weet niet of 't helemaal dezelfde was) gehoord op een HiFi-show in groningen, op een paar van die megagrote Tannoy Westminsters. (als ik me niet vergis)

De CD-speler was wel diezelfde.

Ik vond 't niet slecht, maar 't kon me niet echt lang boeien.

Tannoy kan mij ook nooit zo lang boeien! ;)

Ik weet nog dat de CD-speler (jaar of 8 geleden zo'n 35000,- gulden moest kosten...slik    eek.gif

De mono blokjes kosten ook maar zo'n 20.700 euro per stuk.. :D

Het zijn alle S1 modellen van Denon zo te zien. Uitgebracht tussen 1993 en 1995. De set bestaat uit de S1 monoblokken (van ƒ70000,-), S1 voorversterker, S1 loopwerk (van ƒ20000), S1 DAC (van ƒ10000) en nog een aparte voeding voor de S1 VV als ik me niet vergis. Loopwerk en DAC waren de echte top in die tijd. De rest is ook erg goed, maar de klank kon mij niet echt boeien. Het blijft een Denon, dus met de Denon sound.

Sodejuu, wat is een Denon-sound? :)

En heeft niet elke fabrikant z'n eigen sound? Daar is toch niks vreemds aan...

Hebben deze (S1)produkten destijds ook op de website gestaan, of is dit net als met die hele dure Sony's (monoblok van 70 kg enzo)?

Denon gebruikt een bepaald concept voor hun versterkers. Die klinken dus eigenlijk in basis allemaal eender, van duur tot goedkoop. Niks mis mee als het gebruikte ontwerp goed is en neutraal. Helaas is dat bij de meeste merken niet het geval. De meeste Denons uit die periode klinken "traag" in het laag en niet erg transparant in het midden/hoog. Toch is de detaillering wel OK, maar het klinkt dus allemaal wat "langzaam".

Het maffe was dat ik het er gelijk uit hoorde. Ik heb een tijdje een Denon POA2800 gehad om wat mee te spelen. Ik ben in Dtl naar de T+A TAB140 speaker gaan luisteren. Ik wist niet welke versterker op stond aangesloten, maar binnen de kortste tijd was de vraag aan de verkoper of er en Denon op de speakers stond. Mijn vermoeden werd gelijk bevestigd. Er stond nl een AVR5000 (veel duurder dan de POA2800) op te spelen. De klankkleur is zo herkenbaar.

Dat is echter niet alleen bij Denon zo. Een Kenwood of Sony haal je er ook zo uit.

Geplaatst door Henrie:

Sodejuu, wat is een Denon-sound?   :)

En heeft niet elke fabrikant z'n eigen sound? Daar is toch niks vreemds aan...

Hebben deze (S1)produkten destijds ook op de website gestaan, of is dit net als met die hele dure Sony's (monoblok van 70 kg enzo)?

Ik denk dat je, wat Sodejuu betreft, voor "Denon-sound"moet lezen: "Geen Sodejuu Sound".

Met alle respect hoor, maar een negatieve luisterervaring uit het verleden blijft altijd tussen de oren aanwezig. Dit beinvloedt onwillekeurig iemands mening.

Ook na jaren, volgens mij. :(

Geplaatst door Geerdie:

Ik denk dat je, wat Sodejuu betreft, voor "Denon-sound" moet lezen: "Geen Sodejuu Sound".

Met alle respect hoor, maar een negatieve luisterervaring uit het verleden blijft altijd tussen de oren aanwezig. Dit beinvloedt onwillekeurig iemands mening.

Ook na jaren, volgens mij.   :(

Dat is niet wat ik zeg. Denon maakt hele mooie versterkers, maar er is beter. Je moet dan wel behoorlijk in de buidel tasten (behalve voor de S1 dan) en dat is weer een positief punt voor Denon dacht ik ;). Een ZoNie klinkt ook als een ZoNie en die sound spreekt mij dus echt niet aan, net zomin als velen niet met een Yamaha kunnen leven. Het komt op de combinatie aan en dat is het lastige van onze hobbie.

Ik zeg eigenlijk alleen dat concepten herkenbaar zijn. Of het je smaak is, is een andere zaak en mag iedereen voor zichzelf uitvinden.

Geplaatst door PD:

Dat was eigenlijk mijn punt ook. De top systemen van bijvoorbeeld Marantz of Denon zul je nooit op een show kunnen beluisteren. Waarschijnlijk omdat het het einde moet zijn, een droom. Als je het niet beluisterd kan het ook niet tegenvallen. Helaas niet kunnen beluisteren dus!     :(

Beste Allemaal,

Deze set heb ik wel mogen beluisteren , terwijl hij ook ingespeeld was en ook warm op dat moment.

Ik ben geen Denon fan maar ik moet zeggen dat het adembenemend mooi klonk en echt helemaal niets mis mee, alleen de naam Denon stond erop.

Dus ,sorry sodejuu maar het was echt super en voor jou ook denk ik mits er een andere naam op had gestaan.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Geplaatst door Haudio:

Beste Allemaal,

Deze set heb ik wel mogen beluisteren , terwijl hij ook ingespeeld was en ook warm op dat  moment.

Ik ben geen Denon fan maar ik moet zeggen dat het adembenemend mooi klonk en echt helemaal niets mis mee, alleen de naam Denon stond erop.

Dus ,sorry sodejuu maar het was echt super en voor jou ook denk ik mits er een andere naam op had gestaan.

MvG,

Haudio  :rolleyes:

Nogmaals, ik heb niks tegen Denon. Ik heb zelf jaren met Denon app. gespeeld en dat tot grote tevredenheid. Helaas heb ik de S1-set niet mogen beluisteren, maar dat er weinig klankkleurverschil in hun apparatuur zit, blijft een feit. De S1-set zal daar dan wel weer de beroemde uitzondering op zijn en er mag best Denon op mijn apparatuur staan, zolang het maar klinkt zoals het nu bij mij klinkt ;)

BTW: Ik heb nog altijd een Denon DRM800A en een Denon TU660 in gebruik :D

Ik had ook altijd een vooroordeel als het om Denon apparatuur ging. Maar ik moet zeggen dat het wel een beetje is omgedraaid.. De DVD-2900 klinkt bijvoorbeeld helemaal niet "Denon-achtig"! En dat is met meer apparatuur wat ze vandaag de dag uitbrengen het geval.. :D