Jump to content

DVD speler als MP3 speler

JazzLuva
 Share

Recommended Posts

Hallo , daar ik aardig wat mp3 cd's heb en niet steeds mn PC aan wil hebben om ze af te spelen , zit ik te denken aan een DVD speler waarmee je ook mp3 kan afspelen. Ook denk ik wel dat de kwaliteit van zo'n dvd speler beter is dan mn huidige SB live 5.1 soundcard.

Maar nu vraag ik me dus af of er ook verschillen zijn in de mp3 decoders die gebruikt worden (of is dit zo'n beetje allemaal standaard?). Als ik bv kijk naar een Terratec M3PO (mp3 speler met HD support) dan zie ik daar dat ze een mp3 decoder van Micronas Intermetall gebruiken , is die goed? en ziten die ook in de meeste DVD spelers?, wie weet hier het fijne van?.

Als ik nm een beetje ga zoeken naar DVD spelers met mp3 support mag je al blij zijn als ze dat uberhaupt noemen , laat staan dat ze vertellen welke mp3 decoder er gebruikt wordt.

bvd

Groeten

JazzLuva

Ik zou gewoon een MIKIMOUS-merk nemen. Die doen het best goed en op zich maken die spelers allemaal van dezelfde techniek gebruik. Tip: neem GEEN Marantz, die doen erg lastig bij de meeste CD-R's

Geplaatst door cgm:

Ook belangrijk vind ik de bediening. Mijn NAD geeft een goed geluid bij mp3's, maar ik moet de tv aanzetten voor de menu's, en dat is vrij irritant..

Ik denk dat dat bij de meesten het geval is. Het is tenslotte in eerste instantie een video-apparaat :rolleyes:

ja volgens mij zijn er geen dvd spelers waarbij je mp3 info krijgt zonder het via de TV te laten lopen (zou wel mooi zijn , maar lijkt me niet dat ze bestaan). Maar de kwaliteit is wel beter dan met een soundcard afspelen neem ik aan?.

Dat ligt aan de soundkaart. Er zijn genoeg soundkaarten die goed geluid produceren. Meestal laten de PC-speakers te wensen over en aansluiten op de stereoset is niet een van mijn favoriete bezigheden. Er kunnen nl veel problemen onstaan (brom cq. aardlussen etc). Bovendien zijn de kabeltjes ook niet echt geweldig (mini-jack naar cinch). EN ... een goeie geluidskaart is duurder dan een MIKIMOUS-dvd-speler ;)

Ik heb net ff gekeken. Mijn MIKIMOUS Lenco DVD21 laat wel tracknr en verlopen tracktijd zien op het display. Zolang de MP3-cd niet in mappen is ingedeeld, kun je dus wel zonder TV uitkomen ;)

DVD-21.jpg

Mijn Pioneer DV626D is te oud om MP3 af te kunnen spelen, maar om een cd te beluisteren hoef je de TV niet aan te zetten. Alles is te volgen op het display.

Geplaatst door Sodejuu:

Ik heb net ff gekeken. Mijn MIKIMOUS Lenco DVD21 laat wel tracknr en verlopen tracktijd zien op het display. Zolang de MP3-cd niet in mappen is ingedeeld, kun je dus wel zonder TV uitkomen     ;)

ah netjes , MAAR , ik heb al mn albums (zo'n 6 a 7 per 700 mb cd) in mappen staan met artiest_albumnaam , dus gaat niet lukken met die speler.

groeten

JazzLuva

Mijn pioneer DV444 (geloof ik) doet het prima op MP3s, elementaire bediening (play, next, prev, pauze, shuffle, stop) zonder TV. Ik geloof dat je met TV aan nog iets met playlists kunt klooien.

Maar daar heb ik geen behoefte aan, gewoon 200 nummers op een CD kwakken. Shuffle aan, en je hebt 8 uur (achtergrond) muzak.

Om nog even op de geluidskwaliteit terug te komen;

Ik had eerst zo'n goedkope dvd-speler gescoord met mp3 mogelijkheid. Nu heb ik een NAD. Het prijsverschil is terug te vinden bij het afspelen van mp3's. Niet alleen klinken ze beter, ik hoor ze nu ook van begin tot einde.

Of er veel verschil is binnen dezelfde prijsklasse, dat zou ik niet weten, maar verschillen zijn er wel degelijk.