Jump to content

Het grootte Cassette topic


Tubejack
 Share

Recommended Posts

Als je het ziet lijkt het niet veel. Toch zijn ruim 70 elco's in mijn Nakamichi vervangen. Naast nieuwe snaren en zo. 

 

elco-Nakamichi-CR3.jpg

De volgende stap is ook mijn FET voorversterker een upgrade geven.  En laat het afregelen daarvan  nu net via de Tape-out gaan... 

 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, audiofreak said:

Een Nakamichi BX-125.

Leuk Jack. Heb je ook een foto van het board met de nieuwe elco's in je Nakamichi?

Gefeliciteerd met je aanwinst. :)

Zie een pagina terug. De CR-3E speelt nu erg mooi. 

 

Ik ben nog even bezig geweest met de tape-out en -in van de Fet voorversterker.  In de jaren 80 deden ze dat slim met 2 schakelaars. Zodat een extra buffer niet nodig is.

 

Omdat de versterker toch open was, heb ik een aantal elco's  in de voeding vervangen door Nichicon Muse. Die klinken net even wat "smeuïger".  Ik ben namelijk allergisch voor: "transistor hardheid".  Vooral de MC-phono trap profiteert. Ik heb een Denon DL-103 in mijn platenspeler geschroefd en het klinkt zeer muziekaal.

 

Hier kun je lang naar luisteren. :)

 

Link to comment
Share on other sites

@Tubejack Nee, de BX-125 is zeker niet beter dan de Dragon. Dat kan ik je gelijk al zeggen, zonder dat filmpje te zien. Nadat ik het filmpje gezien heb kan ik je het volgende zeggen dat de titel v h filmpje "pakkender" is dan het filmpje zelf. Haha, de Dragon komt er helemaal niet in voor. Maar wel leuk om het te zien.

Als je al een vergelijk zou willen doen, dan ben ik nieuwsgieriger naar de (gehoormatige) verschillen tussen de LX-3 en de BX-125. 

Link to comment
Share on other sites

Ik kwam het filmpje tegen op Youtube en moest direct aan je denken Audiofreak :rolleyes: Ik verwacht geen grote verschillen, tussen de LX-3 en BX-125.  Het zijn beide mooie machines, met een enkele opname/weergave kop. Maar dan zo goed uitgevoerd, dat ze mening deck met discrete opname/weergave koppen evenaren of passeren.  Waar m.i. verschillen in kunnen zitten, is het gebruik en onderhoud in het verleden.   

Link to comment
Share on other sites

Geen handleiding of remote, dat hoort er allemaal bij als het Pioneer cw w205r nieuw geleverd word.
Nu de handleiding gedownload en ik ontdekte dat er music search op zit, dat is wel een handige functie om nummers op te zoeken.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

De CR-3E heeft nu een mooi plekje in mijn audio rek.  Vandaag 24bit 192Khz digitaal op een TDK SA-X cassette opgenomen en het klinkt heel erg goed.

Waarschijnlijk is de opname ooit ook analoog is geweest.  Nu weer :rolleyes:.  Mocht er ergen nog flintertje digitaal zijn, dan is dat dankzij de tape zeker weg.

Zo smooth  en analoog klinkt het :) 

 

Een TDK SA-X heeft 2 laags cobalt. Er is nog een betere cassette de TDK SA-XS die heeft 3 lagen dat is het  beste type 2 van TDK 

 

Link to comment
Share on other sites

En toch, Jack....... Vind ik persoonlijk de gewone TDK SA-C90 beter in klank dan de SA-X. De beste TDK zijn de MA series met de metalen behuizing. Metal dus.

Bij Maxell is dat de Metal Vertex. Sony heeft de SBM keramische cassette's (ook metal) en zijn ook goed. Ik heb ze allemaal en ook nog andere zeldzame (voor mij dan), zoals van Yamaha studio cassette van Chroom.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...