Jump to content

Platenborstel


carl
 Share

Recommended Posts

12 hours ago, Vinyl_Fuchs said:

Voor Nederland zijn ze vooralsnog gewoon bij Analogue Service Limburg te koop. Net zoals alle andere produkten van Levin Design. 

Edited by Sodejuu
Link to comment
Share on other sites

Die Parastat borstel heb ik ook naast de TD 150 staan Hans. Dat is er wel eentje met haren (?).

Ik ben de naam even kwijt, maar ik had daarvoor een ronde en daar kon je dan in het midden wat gedestilleerd water of anti statisch spul in doen.  Die werkte wel goed vond ik lang geleden.

 

En de zaak nog even op een rijtje zettend, zo’n platenborstel lijkt toch met name geschikt voor wat grof en oppervlakkig stof. 
 

Trouwens wel erg humoristisch dat citeren van de tekst van Audio 21 Onno. Zou het ook een Amerikaan zijn?

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, carl said:

Die Parastat borstel heb ik ook naast de TD 150 staan Hans. Dat is er wel eentje met haren (?).

Ik ben de naam even kwijt, maar ik had daarvoor een ronde en daar kon je dan in het midden wat gedestilleerd water of anti statisch spul in doen.  Die werkte wel goed vond ik lang geleden.

 

En de zaak nog even op een rijtje zettend, zo’n platenborstel lijkt toch met name geschikt voor wat grof en oppervlakkig stof. 
 

 

Parastat had je in twee uitvoeringen, mét en zonder de velours-stroken. Die zonder, was volgens de fabrikant voorzien van dunnere haren, waardoor die dieper in de groef kwam.

 

Het best en met de minste problemen draaide ik in de tijd van de Lencoclean. Maar dan met een zelfgemaakt brouwsel wat minder residu achterliet. De platen die ik daarmee afspeelde, waren na een goede wasbeurt nog als nieuw. Maar wél meer werk én niet geschikt voor plastic binnenhoezen. Daarom gebruikte ik altijd papieren binnenhoezen.

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, carl said:

Op zich ben ik met gewassen platen dik tevreden. En de borstel is voor mijn schoonzoon hoor 😇

Is het een schoonzoon, een aanstaande schoonzoon of een möchtegern schoonzoon?

 

BTW, dit is een carbonborstel na 1½ jaar gebruik (op LP's en niet in plees), hoofdzakelijk in het weekend gebruikt

Cabonburste_15_Jahre_3_90.jpg.a139ce9c71211433a4f4baf524d3487b.jpg

 

Edited by Sodejuu
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...