Jump to content

Streaming


pjotr27
 Share

Streaming  

17 members have voted

  1. 1. Wat is de best klinkende streaming methode?

    • Apple Macbook Pro/Roon/Denafrips IRIS
      0
    • Intel NUC/losse voeding/Roon/Denafrips IRIS
    • Roon Nucleus/Denafrips IRIS
      0
    • Losse streamer zoals Soundaware 300REF of Innuos Zen of Aurender
    • Intel NUC/losse voeding/Jriver
      0
    • Windows PC/Jriver


Recommended Posts

13 hours ago, Tubejack said:

Roon lijkt me prachtig.  Maar wat me (nog) weerhoud is de prijs en het feit dat je een credit card nodig hebt. Daarnaast vind ik Spotify de leukste streaming dienst.  Dat werkt altijd.  🙂

Als dat je grootste probleem is, heb het eerder meegemaakt, dan is je achterdocht niet nodig.

Ik krijg ruim op tijd de melding dat Roon de rekening gaat incasseren, en kan dan aangeven dat ik wil stoppen met, enz.

De angst is ongegrond, en het kost echt minder als een paar CD als je het per jaar bekijkt.

 

Ik gebruik het nu in combinatie met Tidal, en dat zijn 2 verschillende rekeningen, en hebben niets met elkaar te maken.

Ik gebruik ook daar bewust 2 verschillende mail adressen voor, en kan het op die manier controleren.!!

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Bloom said:

In feite hebben de NUCs met de laagste prijs altijd een externe voedingsadapter. Die wordt meegeleverd. Je kunt dus de meegeleverde gebruiken of een andere, maar dat laatste is volgens mij nergens voor nodig. Het heeft geen invloed op digitale signalen. Zolang die stroom hebben die redelijk storingsvrij is, doen ze hun werk.

 

Waarom gebruik jij dan een losse voeding? Of bedoelde je het bijgeleverde "adaptertje"?

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, HansP said:

Als dat je grootste probleem is, heb het eerder meegemaakt, dan is je achterdocht niet nodig.

Ik krijg ruim op tijd de melding dat Roon de rekening gaat incasseren, en kan dan aangeven dat ik wil stoppen met, enz.

De angst is ongegrond, en het kost echt minder als een paar CD als je het per jaar bekijkt.

 

Ik gebruik het nu in combinatie met Tidal, en dat zijn 2 verschillende rekeningen, en hebben niets met elkaar te maken.

Ik gebruik ook daar bewust 2 verschillende mail adressen voor, en kan het op die manier controleren.!!

 

Ik heb ooit een lifetime Roon afgesloten, voor mij is het nog steeds de beste uitgave ooit voor mij muziek. 

Natuurlijk was (toen 500 euro) veel geld, maar ik geniet er nog steeds dagelijks van. 

En misschien is een ander software pakket beter qua geluid, maar dat houd je altijd. Er is altijd iets beter.

Qua bedieningsgemak, app en muziek catalogus vind ik Roon echt top.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, pjotr27 said:

 

Waarom gebruik jij dan een losse voeding? Of bedoelde je het bijgeleverde "adaptertje"?

Dat bedoelde ik inderdaad. Ik draai daar geen Windows op he, maar Linux. En wat het adaptertje levert aan spanning en stroom (en dus vermogen) is méér dan voldoende om zo'n budget-NUC (100 à 120 euro) van voeding te voorzien en nog wat overschot te hebben ook. Er zit maar een dual core processor in, één latje 2 GiB geheugen en één ssd van 60 GB waarvan maar 3 GB in gebruik is, meer niet. Bij de start wordt trouwens 90% van het systeem in een RAM-disk geladen. Dat verbruikt dus héél weinig.

Maar als je een veel krachtiger NUC nodig hebt waar je Windows op wil draaien, dan heb je een véél krachtiger processor nodig, veel meer geheugen en mogelijk veel meer opslagruimte. En dus ook een veel krachtiger voeding. Maar zoiets raad ik dus zeker niet aan voor audio.

Link to comment
Share on other sites

Ik gebruik dan ook voor muziek alleen maar linux, in dit geval dan Ubuntu op de server en de spelers, die heb ik bewust uit elkaar gehaald.

Voor het bedienen gebruik ik dan meestal de app van Roon in de Android opzet, en ik kan de hele zaak wel benaderen via Windows, dat kan ik dan ook met de 2 kleine andere systeempjes die ik heb draaien met alsa, als de dat wat de muziek laat klinken, maar dat is voor de lol.

Maar wel met Linux.!!!

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...